Citat:
Ursprungligen postat av
Bazze1
Hm nu ska vi se....vi kan börja med ca: 50 miljarder per år som vi kan och bör läggas på Sveriges infrastruktur och välfärd istället för att finansiera andra länders misslyckanden....
50 MILJARDER smaka på den nätta summan en stund.
Mer självbestämmande, vi skulle alltså slippa EU:s långa flottiga och sliskiga fingrar i vår syltburk (inre angelägenheter).
Sist men inte minst tar vi tillbaks dom svenska politikerna som levt rövare och lyxliv i Bryssel så dom kan göra "nytta" i
SVERIGES riksdag region eller i kommun där dom inte kan leva rövare och lyxliv i samma omfattning.
Det finns mer att tjäna på ett utträde men jag har varken tid eller lust att skriva en hel roman om dessa fördelar så detta får räcka för stunden...
Kan Schweiz Storbritannien och Norge t ex (trots att dessa ligger i Europa) vara utanför det överstatliga och långfingrade EU-projektet men ändå fungera så kan naturligtvis även Sverige det, tyvärr så finns inte viljan hos vare sig politikerna i 8-klövern eller hos det sovande och naiva Svenska folket.
Du tog den enkla, vår nettokostnad i avgiften. Mindre än vår försvarsbudget.
Hur stor lönekostnaderna är, är väl också enkelt att räkna fram. Men det är småpengar i sammanhanget.
Även representation.
Att peka på någon som kan är svagt argument. Alla andra då? Enkelt motargument, i så fall.
Det mycket svårare är baksidan av att inte vara del av den gemensamma marknaden.
England har blivit varse denna baksida. Inget som du nämner.
Och så fungerar det så klart.
Är man inte med, är man emot. Inte del av, får inga fördelar.
Jag förstår att vare sig du eller någon annan kan svara på min fråga.
Var mest nyfiken på vilket typ av svar man kunde få.
Genomtänkt eller inte genomtänkt. Det senare brukar kunna ses som propaganda.
Långa, sliskiga? Hmmm, okej om du tror så.