Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vad anser du om Flashbacks betydelse?
Flashback är livsviktigt
13,91%
16 röster
Flashback spelar en mycket stor roll
22,61%
26 röster
Flashback är någonstans mittimellan
15,65%
18 röster
Flashback spelar en viss roll
26,09%
30 röster
Flashback spelar ingen roll alls - är du dum i skallen eller?
21,74%
25 röster
  • 1
  • 2
2024-05-17, 14:28
  #1
Medlem
Tror du det?

Och på vilka områden?

Eller är det här det mest löjeväckande för dig? Är det bara ett tidsfördriv som vilket annat? 



Jag startar en omröstning i tråden baserade på hur mycket du tror att Flashback spelar roll. Jag specificerar inte om det gäller att Flashback spelar roll politiskt, kulturellt, personlig utveckling, som kunskapsförmedlare, eller vad. Du får helt enkelt rösta, och sedan skriva i tråden på vilka områden du tycker att Flashback spelar roll.
Citera
2024-05-17, 14:49
  #2
Medlem
Det ger nöje och personlig utveckling åt enskilda individer att diskutera ämnen de är intresserade av, men dess påverkan på samhället i helhet lär vara ytterst marginell. SD hade fått 20% även utan alla trådar som hatar på invandrare och muslimer, S kommer att få över 30% hur ofta de än sågas på detta forum. Det är en rätt liten andel svenskar som nyttjar Flashback, än mindre som en informationskälla.
Citera
2024-05-17, 14:51
  #3
Avstängd
KingHisss avatar
Ser det som tidsfördriv mellan förehavanden som när jag skiter, åker tub, mellan övningar på gymmet osv lägger inget värde i det.
Citera
2024-05-17, 15:29
  #4
Medlem
SnutteFia03s avatar
Skulle säga att det är någonstans mitt emellan. Det finns en del intressanta och givande diskussioner och tankar att ta del utav samtidigt som man kan få utlopp för att uttrycka sig själv kring olika frågor.
Citera
2024-05-17, 17:32
  #5
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Det ger nöje och personlig utveckling åt enskilda individer att diskutera ämnen de är intresserade av, men dess påverkan på samhället i helhet lär vara ytterst marginell. SD hade fått 20% även utan alla trådar som hatar på invandrare och muslimer, S kommer att få över 30% hur ofta de än sågas på detta forum. Det är en rätt liten andel svenskar som nyttjar Flashback, än mindre som en informationskälla.
Tror inte att speciellt många av sossarnas kärnväljare, pensionärer ( okunskap) och bidragsblattar (språk och intelligens) är inne och läser i trådarna på flashback så där har du helt rätt.
När det gäller SD däremot har du helt fel, de hade inte varit lika mycket mainstream som de är idag utan flashback.
Citera
2024-05-17, 18:22
  #6
Avstängd
kyrkstockens avatar
Pensionärer har röstat borgerligt sedan 80-talet enligt sören holmberg. Det är inte klokt hur länge myten om pensionörer som röstar S överlevt.

Enligt samma sören har s två stora väljargrupper:

1. och absolut störst är offentligtanställda kvinnor.. Ja, dvs alla gul blend körringar inom hemtjänsten, barnskötare osv.

Den andra stora gruppen är socialfall, sjukpensionärer och andra som lever på bidrag.

Någon stor väljargrupp bland pensionärer har man inte.
Citera
2024-05-17, 19:49
  #7
Medlem
a-mortals avatar
Utan Flashback skulle vi inte veta vad svensken egentligen tycker.
Helt klart är vissa oärliga även på Flashback men det är helt klart i nivå med SVT och DN om inte högre.
Jag litar mer på källor jag faktiskt kan delta i diskussionen än någon källa som klipper diskussionen med hjälp av sanningsministeriet. Flashback kanske är lite väl censurerande på vissa områden, men ibland skiner solen och man kan läsa all smörja folk verkligen tycker.

Härligt med någon källa som folk känner till och som kan hjälpa dem grunda sina viktiga beslut. Grundar man inte sina beslut på sanning kan man glömma ett gott resultat.

Vad gör du när vården är värdelös?
Vad gör du när politikerna luras?
Vad gör du när skolan inte lärt ut ett piss?
Vad gör du när dina vänner inte har något intellekt?

Svaret är: Skriver på Flashback.

Flashback är närmare sanningen än någon annan källa i dagsläget, för att du kan rätta mig om jag har fel.
Citera
2024-05-18, 01:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Tror inte att speciellt många av sossarnas kärnväljare, pensionärer ( okunskap) och bidragsblattar (språk och intelligens) är inne och läser i trådarna på flashback så där har du helt rätt.
När det gäller SD däremot har du helt fel, de hade inte varit lika mycket mainstream som de är idag utan flashback.
Snarare tvärtom isåfall. Här tenderar sverigedemokrater att yttra väldigt extrema och rasistiska åsikter som varken SD eller dess genomsnittliga väljare vill förknippas med.
Citera
2024-05-18, 06:15
  #9
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Snarare tvärtom isåfall. Här tenderar sverigedemokrater att yttra väldigt extrema och rasistiska åsikter som varken SD eller dess genomsnittliga väljare vill förknippas med.
Utan bla flashback hade man inte kunnat läsa ocensurerade nyheter om vad kaozinvandringen de facto inneburit för Sverige och svenskarna så Flashback har haft stor betydelse för SDs framväxt.
Citera
2024-05-18, 08:49
  #10
Medlem
Muppetys avatar
Flashback är livsviktigt - Har växt upp med Flashback sen 1996 o lärt mig enormt mycket grejer här. Man lär sig sålla ut fejknyheterna, man lär sig känna igen typen av användare.

Det finns oftast professionella experter inom alla ämnen här, fysik, medicin, juridik, m.m. som på ett bra sätt kan förklara hur saker o ting ligger till. Man kan kontrollera faktan med en Google-sökning. Det skulle säkert funka med Reddit eller Quora också, men för mig har det blivit Flashback, då jag inte tycker om censur och är för yttrandefrihet.
Citera
2024-05-18, 08:59
  #11
Medlem
Att så många människor är medlemmar här och ännu flera läser vad som skrivs samt inte minst besöker sidan så fort något stort händer visar på dess betydelse. Många journalister besöker sidan och har trollkonto men framförallt inhämtar de info.
Citera
2024-05-18, 13:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Utan bla flashback hade man inte kunnat läsa ocensurerade nyheter om vad kaozinvandringen de facto inneburit för Sverige och svenskarna så Flashback har haft stor betydelse för SDs framväxt.
Fast det är en väldigt liten andel av svenskarna som tar del av nyheter på Flashback. Och än färre som lägger någon vikt vid dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in