Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-18, 17:17
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Hua vad hemsk...Norge Schweiz och Storbritannien lider svårt av ensamhet och känner sig isolerade från Europa och omvärlden då antar jag.

Konstigt då att Norge och Schweiz aldrig ansökt om att slippa sin ensamhet samt isolering och att Storbritannien valde den fruktade ensamheten och isoleringen.....Bättre rappakalja kan du väl producera när du ändå är i gång.

Är du här utsänd av liberalerna för att "trolla"?

Du tror att alla länder har samma förutsättningar i EU.
Vi drar likhetstecken med ett annat land?
Kopierar och det är bra så?

Trollfabriker?
Nej det är väl andra som håller på med?
Ska jag övertyga dig? Varför då?
Du är ju redan frälst.
Citera
2024-05-18, 18:43
  #398
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Oj!
Du kan verkligen koka soppa på en spik!
Du menar med det att Sovjetunionen fortfarande finns och alla s.k sovjetrepubliker är nöjda med Moskvas styre.
Hur är det med din korrekturläsning av dina one-liners? Postar du för att det är gratis eller vill du få fram någons synpunkt.

En politisk-kommissarie borde fundera på om inläggen henen är av betydelse för EUs höga herrar.
Citera
2024-05-18, 18:52
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Du menar med det att Sovjetunionen fortfarande finns och alla s.k sovjetrepubliker är nöjda med Moskvas styre.
Hur är det med din korrekturläsning av dina one-liners? Postar du för att det är gratis eller vill du få fram någons synpunkt.

En politisk-kommissarie borde fundera på om inläggen henen är av betydelse för EUs höga herrar.

Sovjetunionen?
Har jag påstått något om det?
Citera
2024-05-18, 19:02
  #400
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Lutar åt det för min del med, fast fick veta det först för någon dag sedan att det existerar. Känns som det är svårt att nå ut till folk att man kan rösta på just Swexit.
Jag tänker rösta på Swexit. Det kommer inte hända något om man röstar på något annat.
Citera
2024-05-18, 19:07
  #401
Medlem
Knotknets avatar
Man är rejält obildad och har ett genuint hat mot demokrati om man vill rösta för Swexit.
__________________
Senast redigerad av Knotknet 2024-05-18 kl. 20:03.
Citera
2024-05-18, 19:34
  #402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Man är rejält obildad och har ett genuint hat mot demokrati om man vill rösta för swexit.
Hur kan viljan att rösta vara ett hat mot demokrati?
Citera
2024-05-18, 23:16
  #403
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Jag kommer rösta på S, men jag hoppas på swexit.
EU ska ge fan i att styra och ställa i sverige, inget som gynnar Sverige har kommit ur EU, någonsin.
Globalism är framtiden. Bara att inse. Hopp på tåget och åk med. Inför euro nu! Jag röstar också på S förövrigt.
Citera
2024-05-18, 23:18
  #404
Avstängd
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Man är rejält obildad och har ett genuint hat mot demokrati om man vill rösta för Swexit.

Hur är det att hat mot demokratin att rösta för swexit? Är väl snarare tvärtom. Vad är mest demokratiskt? Att svenska lagar stiftas i Sverige eller i Bryssel?
Citera
2024-05-19, 02:13
  #405
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur är det att hat mot demokratin att rösta för swexit? Är väl snarare tvärtom. Vad är mest demokratiskt? Att svenska lagar stiftas i Sverige eller i Bryssel?
Självklart skall svenskar stifta svenska lagar.

Bara hemlighetsmakeriet är ett starkt argument att lämna EU. Vi kan inte diskutera EU:s åtgärder eftersom de är hemliga.

Vi vet inte, med få undantag, vart t.ex de 7500 miljarderna EU tog in efter Corona, har gått. Det är en grogrund för korruption. EU är inte ens med i Transparency Internationals korruptionsrankning. Det skulle förmodligen inte bli ett smickrande resultat.

Vi har betydligt bättre förutsättningar att ta reda på vart svenska skattemedel går.

En gång frågade jag EU-informationen hur en "utrikespolitisk talesperson" hade tillsatts och vilken nationalitet personen hade. Då svarade de att uppgifterna var hemligstämplade!

EU är rädda för oss i Skandinavien. Vi använder t.ex. offentlighetsprincipen.

EU har ju dessutom imperialistiska maktambitioner och vill hela tiden växa. Det har inte Sverige eller andra europeiska länder. De respekterar gränser. Och skulle något land inte göra det så måste man ta itu med det (typ första Irakkriget). Inte bara publicera siffror i tidningarna över vapenleveranser som till Ukraina eller sluta sälja Coca-Cola men fortsätta viktigare handel etc. Eller bedriva sanktioner som gjort Ryssland rikare än någonsin och de europeiska medborgarna drabbas av "inflation" (dvs prishöjningar) och extrema energiprisstegringar.

EU har dessutom en uttalad ambition att öka kontrollen över medborgarna. EU:s valspråk nämner "an ever closer union among the peoples of Europe". Denna ambition att ta kontrollen över Europa var en orsak att britterna lämnade EU.

Och demokrati är det ju inte alls. Von der Leyen har kallats "världens mäktigaste kvinna". Hennes efterträdare utses i sommar. Det europeiska ministerrådet går in i ett slutet rum och myglar fram en ny president. Vi vet inget alls om kandidaterna. Det kommer förmodligen inte ut något röstresultat. Vem stöder Sverige/Kristersson? Vem stöder de övriga länderna? Amerikanska media säger att Macron stöder Draghi. Det är allt jag hittat. Det myglas fram under sommaren när folk är på semester.
__________________
Senast redigerad av wwr 2024-05-19 kl. 02:48.
Citera
2024-05-19, 03:32
  #406
Medlem
wwrs avatar
Och kriser som EU använder för styrning. Så här illa fungerade inte Europa innan EU försöker gripa makten.

Terrorattacker.
Flyktingkris.
Klimatkris.
Coronapandemi.
Ukrainakriget.
Inflation.
Energikris.

Det är ofta globala kriser som globala organisationer använder för att organisationer som EU skall gynnas.

Som jag skrev tidigare så försöker EU slå ut svensk industri och genast har det blivit kris på Malmbanan som fungerat i 100 år.

Förspelet till den ryska invasionen innefattade förhandlingar i Minsk under EU-länders ledare:

http://www.snowleopard.info/global/w...macron-min.png

Men det mörklades helt i media. Inte ens Flashbacks Ukrainatråd skrev om förhandlingarna. EU-företagen har dragit stor nytta av kriget genom bl.a. prisstegringar och extrema övervinster för energibolag. Ukraina har knutits hårdare till EU genom kriget. Det kalla kriget kan återuppväckas. Det är globala krafter som tjänar på detta och EU är deras redskap i Europa.

...

Och hatet som måste spridas bland befolkningen för att länderna inte skall kunna ta tillbaka kontrollen. Massinvandring med gäng, skjutningar, terror, koranbränning samt feminism. Man delar upp folk i så många grupper som möjligt. Man delar efter kost/vegetarianism eller sexuell läggning/Pride etc

Nedbrytande av gränser som gör att storföretag kan komma in och döda konkurrensen. Vinster kanaliseras utomlands. Bra företag som Volvo säljs och hamnar i kinesiska konkurrenters händer och kommer att gå under I avsiktliga felbeslut om "elektriska drivlinor". Allt är kopplat till global samordning av Sveriges ekonomi och EU är ett av de viktigaste redskapen för detta.

EU och storföretag satsar hundratals miljarder i Northvolt som helt misslyckas. Ingen duktig ingenjör skulle våga starta något nytt med det motståndet, även om ingenjören hade god bakgrund och idé. Det har skett ett systemskifte. Vi har gått in I en sovjetisk planekonomi vilken, som bekant, medför katastrofala resultat. Sovjet använde 5- och 10-årsplaner. EU använder 7-årsplaner. Historierevisionen har redan börjat. Jag såg troll som hyllade Sovjet och nyligen hyllades Sovjet i Stockholm med flaggkortege på segerdagen för andra världskriget. Praktiskt taget alla som var med 1991 jublade dock över Sovjets fall.

Och se på EU:s "val". Den gången Alice Bah Kunkhe var kandidat till talman kunde hon inte vinna eftersom partierna gjort upp om att vinna var annan gång och det var inte hennes partis tur att "vinna". Sverige förlorar alltid i EU. Det myglet har de kört med sedan 90-talet.

EU är det mest skadliga som drabbat Europa på mycket länge.
__________________
Senast redigerad av wwr 2024-05-19 kl. 04:24.
Citera
2024-05-19, 13:39
  #407
Medlem
MÖRKAR PUBLIC SERVICE EU-MOTSTÅNDET I SVERIGE?
39 % av väljarkåren är antingen emot (13%) eller osäkra (26%) på Sveriges EU-medlemskap (SCB maj 2023) - ref https://youtu.be/RM-P3naOq08. Samtidigt är samtliga riksdagspartier för EU-medlemskapet. Betyder att upp till 3 miljoner väljare inte representeras av något parti i Riksdagen i den här frågan. Public Service har hittills inte sänt ett enda inslag där något parti utanför Riksdagen (som är de enda som representerar de här väljarna) fått komma till tals. Är det så att Public Service medvetet mörkar EU-motståndet i Sverige?
Citera
2024-05-19, 14:05
  #408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taddyx
MÖRKAR PUBLIC SERVICE EU-MOTSTÅNDET I SVERIGE?
39 % av väljarkåren är antingen emot (13%) eller osäkra (26%) på Sveriges EU-medlemskap (SCB maj 2023) - ref https://youtu.be/RM-P3naOq08. Samtidigt är samtliga riksdagspartier för EU-medlemskapet. Betyder att upp till 3 miljoner väljare inte representeras av något parti i Riksdagen i den här frågan. Public Service har hittills inte sänt ett enda inslag där något parti utanför Riksdagen (som är de enda som representerar de här väljarna) fått komma till tals. Är det så att Public Service medvetet mörkar EU-motståndet i Sverige?
Kortfattat så är det så att intervjustudier är ovetenskapliga och bör överhuvudtaget inte tas seriöst. Tyvärr tar politiker, marknadsföring osv intervjustudier på allvar trots att man får massiva bortfall på 70 %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in