Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-17, 19:56
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det har förklarats oräkneliga gånger o denna och andra trådar om ämnet, och att du inte verkar ha fått med dig nåt av det, och fortfarande tror att konspirationsteoretikerna som aldrig trots över 20 år med mer eller mindre galna påståenden ännu inte kunnat lägga fram ett enda seriöst och hållbart bevis för att deras påståenden om atombomber, Thermit, hologram, false flag, avsiktliga rivningar etc etc etc skulle ha rätt, säger att du hittar begåvningsreserven i din spegel….

Direkt felaktigt påstående, byggnad sju som man normalt menar är det tredje tornen har nämnts i ett gäng seriösa dokumentärer.

Det enda jag skådat är ett mycket märkligt och knasigt beteende som försvarar en (m)utredning (som reviderats x antal ggr) med näbbar och klor trots att det är pinsamt uppenbart att den förtjänar en plats i närmsta gödselhög pga.pseudovetenskap. Det är ju nonsens på samma nivå som de sämsta konspirationsteorier. Att du tycker att denna uppvisning är att jämställa med att förklara seriösa fakta gör ju dig till special kind of stupid, på riktigt.
Citera
2024-05-17, 20:19
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1428sek
Fick reda på om tredje tornet ganska nyligen, de har duktigt inte nämnt det tredje tornet i någon av sina dokumentärer

Skämtar du eller? Det var ju "Building 7" som drog igång hela sagan så att NIST gjorde en utredning.
Har du inte koll på det kanske du ska låta bli att ge dig in i det här för kan lova att det bara är trams.
Ingen är det minsta intresserad av att ta reda på sanningen ändå utan folk vill bara ha en anledning till att bråka med varandra.
Citera
2024-05-17, 20:41
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Vad det är för typ av fysik som lyckas sätta igång ett ras underifrån, låta innandömet av balkar,kolumner fördelat på 47 våningar hamna i en hög nere på botten samtidigt som det separerar från husfasaden som står upp själv innan det kommer efter. Allt i samma fart som en CD och även rasmassorna ligger som en sådan.

Det rör sig om är klassisk mekanik och termodynamik. Egentligen mycket enkelt då det återigen handlar om byggnadernas konstruktion. Det är inte svårare än så jag lovar. När det brinner kraftigt i en byggnad vars struktur vilar på stålet så kommer stålet ganska snabbt att tappa hälften av sin bärkraft. Bultarna sväller och går sönder och dom kritiska delarna viker sig och allt rasar i en kedjereaktion och ju högre byggnad desto mer energi. Du hittar inte en enda stålbyggnad i världen som klarat sig från att rasa efter att den blivit övertänd, det unika i det här fallet är storleken.
Citera
2024-05-18, 07:59
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Jag har koll på alla byggnader i komplexet WTC då det diskuterats i flera år.
Och nej det är fortfarande inte konstigt. Du hittar det enkla svaret i konstruktionen stålbyggnad.
Anledningen till att du tycker det är konstigt är att du inte förstår fysiken bakom men om du engagerar dig med lite efterforskning i historien och frågar någon som kan något om bränder i byggnader kommer du ganska snart inse att stålbyggnationer och okontrollerade bränder är en dålig kombo.

Har inte pratat om bränder. Byggnad 6 är oskadd utifrån men all inredning och gipsväggar förstördes, med ett litet hål på taket. Tycker jag är skumt iaf.
Citera
2024-05-18, 08:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Har inte pratat om bränder. Byggnad 6 är oskadd utifrån men all inredning och gipsväggar förstördes, med ett litet hål på taket. Tycker jag är skumt iaf.

Oskadd - med ett pyttehål i taket… 🤣
https://en.m.wikipedia.org/wiki/6_Wo...er_17_2001.jpg
Citera
2024-05-18, 15:12
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Oskadd - med ett pyttehål i taket… 🤣
https://en.m.wikipedia.org/wiki/6_Wo...er_17_2001.jpg

Hehe, men jämfört med hur det ser ut inne är det där ett litet hål. Klart jag överdriver för effekt, och lite humor.

Men vilket plan körde ner där då?
Citera
2024-05-18, 15:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hehe, men jämfört med hur det ser ut inne är det där ett litet hål. Klart jag överdriver för effekt, och lite humor.

Inget plan - det räckte med att norra tornet (WTC 1) rasade ner på den - 6 WTC låg precis intill ettan och var samtidigt den lägsta av alla wtc-byggnaderna
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-05-18 kl. 15:55.
Citera
2024-05-18, 16:44
Medlem
Citat:
Att kalla det för litet hål är milt uttryckt en underdrift:
https://projects.voanews.com/ground-...j._tilford.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikiped...-wtc-photo.jpg

Citat:
Inget plan körde ner där och är ingen som påstått det heller.
Stora delar av närliggande WTC1 norra fasad föll genom taket på WTC6
https://upload.wikimedia.org/wikiped..._Locations.jpg

Bråte från WTC1 inuti WTC6, bland annat "korset" som nu utgör minnesmärket vid ground zero:
https://upload.wikimedia.org/wikiped...tography_6.jpg
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Worl...e_Center_cross
Citera
2024-05-18, 17:18
Medlem
Det enkla svaret är att 9/11 är en operation gjord för att kunna gå in i länder som inte var anslutna till World Bank, det är därför. Man iscensatte hela terrorangreppet, inget flygplan drar ner WTC. Det var bomber, många vittnen till detta. Man ville kunna gå in i Irak Afghanistan utan protester. Rädsla är den farligaste känslan
Citera
2024-05-18, 20:03
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brownisboring
inget flygplan drar ner WTC. Det var bomber, många vittnen till detta.

Nej det var inga bomber. Inga granater, sprängmedel, thermite, laserstrålar eller mini-nukes heller.
Det behövdes inget sådant utan det räckte med flygplanen. Det som ser ut som bomber och granater är potentiell gravitationsenergi som omvandlas till kinetisk energi. Pratar vi WTC 1 och 2 så var det motsvarande 115 ton TNT per torn.
Citera
2024-05-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Till att börja med kan man hoppa till rätt tråd, (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Jag trodde denna tråden handlade om ifall 9/11 var en false flag eller inte.
Citera
2024-05-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Jag trodde denna tråden handlade om ifall 9/11 var en false flag eller inte.

Nej, den handlar om varför SVT inte nämnde 3:e tornet.

Nej, jag vet inte heller vad som är 3:e tornet. Svjv är det 2 torn och en hel bunt höghus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in