2024-05-20, 11:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Kan det här ha någon bäring på att olyckan fick lite "hjälp"?

Källa: https://www.expressen.se/kronikorer/...iska-framtid-/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-for-satanism
Eller har det med deta och göra?
Citera
2024-05-20, 11:27
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Nej, Raisi var 63 år och tänkt som efterträdare till Khamenei. Nu står man utan given kronprins.

Ökar kanske sannolikheten för revolution när Khamenei dör!
Citera
2024-05-20, 11:28
Medlem
HLundborgs avatar
Oy vey! Här ligger en näsa begraven...
Citera
2024-05-20, 11:33
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Tror de isf inte går fram impuslivt om de misstänker det. Varje uttalande påverkar synen på landet, både inom landet och utanför.

Handlar om att fastställa först hur och exakt vilka ligger balkom. Sen gåller det att ta fram en strategi hur man ska hantera det hela.

Man har inget att vinna på att direkt och öppet börjar skylla på någon. Det är ett svaghetstecken. Man gör nog det när man tagit fram strategin
Varför skulle det vara ett svaghetstecken? Har du missat att exempelvis Ryssland alltid skyller på någon yttre fiende inom fem sekunder efter att något inträffat? Handlar nog mycket om inrikespolitik
Citera
2024-05-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nej men nu ser du att du hamnat på ett diskussionsforum här diskuterar vi med varandra. Men eftersom du inte har några argument att komma med så kanske det är bättre att du inte skriver något?

Jag ska rätta mig lite och inte nonchalera dina argument. Du är inte ointressant, jag skrev lite i affekt. Din tes om sabotage kan inte skrivas av helt, men i så fall rör det sig om en intern maktkamp i Iran. Mycket lite talar för en utomstående statsaktör. Men det intressanta i allt detta är vad det får för konsekvenser i Iran och med tanke på jublet från folket så verkar det som att det kan komma att bli en positiv händelseutveckling i landet.
Citera
Medlem
Det kommer väl en likadan snubbe på posten inom kort så..."same same but different "
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Oy vey! Här ligger en näsa begraven...
Ja en stor jävla näsa 😂
Citera
2024-05-20, 11:35
Medlem
Forumistens avatar
Citat:
Iranier är ett pissfolk som ryssar

Vad är inte svenskar då?

Åk utomlands och säg att du kommer ifrån Sverige så får du må.
Citera
2024-05-20, 11:36
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Kan det här ha någon bäring på att olyckan fick lite "hjälp"?

Källa: https://www.expressen.se/kronikorer/...iska-framtid-/
Ja, nåt lurt är det med detta. Klassisk maktkamp passar in i bilden. På medeltiden brukade våra kungar mörda varandra.
Citera
2024-05-20, 11:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Jag ska rätta mig lite och inte nonchalera dina argument. Du är inte ointressant, jag skrev lite i affekt. Din tes om sabotage kan inte skrivas av helt, men i så fall rör det sig om en intern maktkamp i Iran. Mycket lite talar för en utomstående statsaktör. Men det intressanta i allt detta är vad det får för konsekvenser i Iran och med tanke på jublet från folket så verkar det som att det kan komma att bli en positiv händelseutveckling i landet.
Ja det lutar mer i så fall åt något internt i iran.
Tror dock inte så länge religösa ledaren sitter kvar så tror jag inte så mycket kommer hända.
Det är inte omöjligt att det var en olycka heller men ser det som osannolikt faktist med tanke på händelseförloppet. Det är militären som flyger dom och krachar presidenten så borde dom andra inte bara flyga vidare
Citera
2024-05-20, 11:50
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Gamla ryska helikoptrar saknar instrument för att flyga i dåligt väder.
Det var en amerikansk Bell 212, mest troligt med de senaste uppgraderingarna. Och även om det vore en gammal rysk helikopter så lär även den ha varit uppgraderad i så fall.
Citera
2024-05-20, 11:52
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Tror jag med faktist det är ganska enkelt att sabotera så att helikoptern flyger in i bärget.

Lär knappast behövas, helikoptern ska ha varit en Bell 212.

Vi kan förutsätta att den har underhållits med piratkopierade delar från Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in