Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-22, 10:24
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Beror nog på att Kurder skall man inte lita på, de blåser de flesta så fort möjlighet ges.

...och mördade Palme
Citera
2024-05-22, 10:31
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Beror nog på att Kurder skall man inte lita på, de blåser de flesta så fort möjlighet ges.
Naturligtvis! Tur jag har klarat mig så länge då.
Citera
2024-05-22, 10:32
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Du lyckas nämna tre gånger att hon är kurd. Varför är det så viktigt?

Heder och Hämnd.
Citera
2024-05-22, 11:04
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Vuxna människor med barn skall hålla allt inom stängda dörrar angående varför ett förhållande tar slut (spelar ingen roll om nån varit otrogen, detta har inte omgivningen att göra med).

Bara omogna som blandar in omgivningen (ingen vinner något på detta).

Helt rätt, man löser detta inom familjen, bara Omogna och Ointelligenta använder sociala medier.

Sen i detta fallet, vem vet, kanske det är Kurden Shanga Hussein som inte haft trosorna på sej vid alla bortamatcher Emil varit iväg på! Just Saying It!
Citera
2024-05-22, 11:30
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Han har ett par barn också, inte bara ett ex.
Vem verkar ta hand om dem nu tycker du?
Kvinnan såklart, precis som det ska vara. Sen att vårt samhälle är helt sönderknullat av feminism, det är en annan diskussion.

Att kvinnan ska ta hand om barnen är väl minst sagt självklart just i fall som dessa då pappan är upptagen med att säkra deras ekonomi för all framtid via sitt arbete. Sen kan man kommunicera med barnen via FaceTime vilket Emil gjort, och även flyga in dem om det är så. Men han behöver uppenbarligen all distans han kan få till sitt neurotiska och psykiskt våldsamma ex, så ge honom en fucking paus.

Jag har av olika anledningar ibland inte haft något kontakt alls på 3-4 veckor med min lilla dotter på 18 månader men vår relation är ändå helt underbar, och när vi ses igen är det som att ingen tid har passerat alls.
Citera
2024-05-22, 11:35
Medlem
Citat:
Det är ju något som inte stämmer i avslutet av denna "kärlekssaga". I mitten av december 2023 signar Emil för New York. Strax före jul skriver hans fru (på Insta) om hur lycklig hon varit i Österrike och att nu ser hon fram emot att flytta till New York! Inte bara det, hon poängterar dessutom att hon verkligen ser fram emot att hela familjen flyttar till New York. Det kan man ju annars tycka vore en självklarhet...
I februari har Emil landat i New York, men letar hus till familjen i New Jersey. I mars, inte ens en månad senare, skriver frugan att han ghostat henne. Hon skriver att han inte hört av sig på "månader".
Det här reagerade jag också på. I december skriver Emil på och planeringen är uppenbart att hela familjen flyttar. I en intervju i januari berättar Emil att han försöker ordna förskoleplats till äldsta dottern. I slutet av januari börjar han träna med New York Red Bulls, så gissningsvis skedde flytten i mitten av januari. I slutet av februari har man fortfarande inte hittat en bostad till familjen, vilket jag kan anse är udda då varken pegar eller kontakter bör vara ett problem. I slutet av mars publicerar Shanga sitt inlägg där hon uppger att Emil ignorerat familjen i månader. Om det stämmer så har Emil i princip lämnat familjen bakom sig i samband med flytten, trots allt snack om hus och förskoleplats. Antigen så ljuger Shanga, eller så måste denna ghostning ha varit planerad av Emil redan från start?
Citera
2024-05-22, 13:00
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Antigen så ljuger Shanga, eller så måste denna ghostning ha varit planerad av Emil redan från start?

Ja, vad tror du "Einstein", ljuger Kurden eller har Emil planerat detta hela hösten?

ALLA vilka känner Emil, vilka känner Emils familj VET att han ALDRIG skulle ghosta sina familj, sina barn, han är en genomsnäll kille, uppfostrad med värme och kärlek. MEN att hans numera ex, en halvt psykotisk människa, helt utan spärrar skulle kunna hitta på precis vadsomhelst är inte främmande för ngn inom närmsta kretsen runt Emil!
Citera
2024-05-22, 13:12
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Ja, vad tror du "Einstein", ljuger Kurden eller har Emil planerat detta hela hösten?

ALLA vilka känner Emil, vilka känner Emils familj VET att han ALDRIG skulle ghosta sina familj, sina barn, han är en genomsnäll kille, uppfostrad med värme och kärlek. MEN att hans numera ex, en halvt psykotisk människa, helt utan spärrar skulle kunna hitta på precis vadsomhelst är inte främmande för ngn inom närmsta kretsen runt Emil!
Ja du Einstein... du verkar veta allt du.
I och med att de varit ett par sedan tonåren. Närmre 20 år, borde ju Emil ha fått någon slags nobelpris om han stått ut med en så vidrig människa denna tid. Dessutom skaffat barn med henne, två gånger.
Sedan vet jag inte om du hatar kurder mer än du hatar henne personligen, eller kanske lika mycket? Du är kanske en Erdogan-turk? Men hatar du henne så mycket så tillhör du definitivt inte den inre kretsen.
Menar du också att Emil är beredd att dumpa sina barn för att han har dem ihop med en kurd? Jag får inte ihop det då.
Citera
2024-05-22, 13:27
Medlem
Citat:

Men lilla lättirriterade vän, ta ett djupt andetag nu. Det finns viktigare saker i livet än att bli provocerad av att någon uttrycker en åsikt om en kändis. Vad intressant att du känner alla som Emil känner. Då borde ju du veta precis hur det ligger till med situationen? Du får gärna bringa klarhet till oss mindre begåvade.
Citera
2024-05-22, 13:33
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Menar du också att Emil är beredd att dumpa sina barn för att han har dem ihop med en kurd? Jag får inte ihop det då.

VEM FAN har sagt att Emil ska dumpa sina barn!!?

Men att du inte har alla hästar hemma i ditt stall behöver ingen fundera på, kanske du är jämbördig Shanga Hussein i ditt intellektuella och mentala tillstånd, om isf förstår jag dina inlägg. Tids nog kommer sanningen fram även för allmänheten i detta fallet, då blir det ytterst intresserat att läsa dina svagbegåvade inlägg.
Citera
2024-05-22, 13:53
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
VEM FAN har sagt att Emil ska dumpa sina barn!!?

Men att du inte har alla hästar hemma i ditt stall behöver ingen fundera på, kanske du är jämbördig Shanga Hussein i ditt intellektuella och mentala tillstånd, om isf förstår jag dina inlägg. Tids nog kommer sanningen fram även för allmänheten i detta fallet, då blir det ytterst intresserat att läsa dina svagbegåvade inlägg.
Det räcker med att läsa din haltande svenska för att inse vem som är svagbegåvad i sammanhanget.
Förstår du inte att Emils agerande gör att hans fru (de är inte skilda än) nu kan ta barnen och flytta vart hon vill i världen. Vill han umgås med barnen får han vackert flytta till henne istället för tvärtom. Han har redan gjort sitt val och det var ju tråkigt för honom. Med andra ord, han har dumpat barnen. Och ganska klantigt. Han kunde installerat familjen i USA först och skilt sig sedan. Frågan alla utom du ställer sig i denna tråd är alltså vad det var som fick honom att ta detta korkade beslut. Inte huruvida hans fru är dum i huvudet eller inte. Det kanske hon är, men det är irrelevant. Förstår du bättre nu lille vän?
Citera
2024-05-22, 18:29
Medlem
Jag fattar inte varför folk är så hatiska mot Emil? Så vitt jag förstår är det kutym om man är välbetalt idrottsproffs att man accepterar att spela i det lag som det blir. Och om man är gift med ett sådant proffs får man som partner acceptera att man inte har så mycket att säga till om utan oftast blir hemmafru och snällt får följa med till det land mannen hamnar i alternativt får ha distansförhållande (kvinnliga proffs tjänar oftast inte lika mycket). Att tacka nej till sin arbetsgivare för att partnern inte vill åka med är inte direkt accepterat om man vill kunna leva gott på sin idrott.
Det är också ganska vanligt med höga krav på boende och inte alls konstigt att det drar ut på tiden…
Klart det är tråkigt för barnen/partnern att ett äktenskap inte håller men det är ju extremt vanligt idag så det är väl inte så mycket att bli så uppjagad över?
Hon kanske helt enkelt ställde en massa orealistiska krav som han inte tyckte hon hade rätt till i kombination med att de hade växt i från varandra och orkade inte med henne längre. Med tanke på hur hon uttryckte sig offentligt kan man ju bara ana hur hon kan ha uttryckt sig privat…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in