Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-27, 14:19
Medlem
Kvinnor har avslöjat sig själva. Med feminismens inträde så började de ta mer och mer plats, deras vidriga sidor uppenbarades, dessutom fanns plattformar som Youtube för att sprida denna gamla men undangömda kunskap om de täcka könet.

När de dessutom av massmedier, hollywood poltiker med mera började intalas vara herren vår skapares gåva till planeten släppte de alla hämningar. Nu är vetskapen där och går inte att ta tillbaka. Ett västerländskt samhälle som dessutom i feminismens namn öppet och stolt diskriminerar emot män gör oss ännu mer mottagliga för red pill ideologier.

Jag började öppna ögonen redan 2017-18 något och har sedan dess inte tagit ett steg tillbaka. Undvikit alla former av seriösa relationer och har sedan Metoo och samtyckeslagen även varit jävligt försiktig med ligg. Håller mig på så långt avstånd från kvinnor jag kan. Jobbar remote och de jag måste ha interaktioner med på zoom är jag disträ, kall och formell mot.
Senast redigerad av MuslimSlayer 2024-05-27 kl. 14:37.
Citera
2024-05-27, 14:30
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Varför behövs en politisk poäng?
En manlig autist i skogen är farligare än en björn.
Kvinnor vet förstås att det är lättare att skrämma bort en björn i skogen, medan autisten endast flyr om han hör att andra människor närmar sig.
En björn i skogen kommer endast va farlig för dig om den har kubbar som yr omkring.

Varför tror du att du aldrig får syn på björn eller lo osv?
För att dom hör dig på långt håll.
Autisten ser dig på långt håll och förr eller senare är sannolikheten medelhög att det är en soon to become a våldtäktsmördarautist. Det betyder inte att det händer just dig. Men kvinnor förstår ändå skillnaden och riskerna, men bara för det vill även kvinnor kunna röra sig fritt ute i skog och mark.

Slutsats är att kvinnor tänker vettigare än vad män gör i denna fråga.
Du som man (trots ditt nick) känner nog inte så mycket oro över att möta andra män i skogen, men nånting säger mig att om du möter en kvinna så kommer du försöka visa dig ofarlig, med tanke på ditt inlägg. Eller bufflar du upp dig och joggar ikapp och förbi om ni är ute på en löparrunda?
Jo, sannolikt är väl att du kommer ikapp, men det kan ju göras på flera sätt. Och alla män är långt ifrån smidiga om en säger så

Manchild-gaymers har fått tillbringa för mycket tid på internet utan att nån myndig kvinnlig anhörig installerat spärrar och filter.

Jag har stött på björn. För övrigt så vet jag inte varifrån du får antagandet att det är en autistisk man, jag förstod inte frågan på det sättet.

Hela ditt inlägg lyser kvinnlig idioti - ursäkta uttrycket - och det är därför kvinnor sällan lyckas bygga något i den fysiska världen. Ni vill hellre stå med armarna i kors och hitta på nonsens än att ta reda på fakta om världen.

Här är någon som räknat på det:
If we take the numbers for murders plus sexual violence from this article on "Violence Against Women in the United States", we get roughly 234 thousand instances of murder and sexual violence against women in the US every year. Those stats are going to be inflated for our purposes, due to the fact that some percentage of those acts were performed by women, but we'll keep it just to pad the stats for the bear side of things. Now if we assume that a woman has roughly 100 encounters with men on a daily basis, a number I made up because there are no such figures as far as I can tell, then we can say that the roughly 150 million women in the US have around 5475000000000 total encounters with men per year, and therefor a .0000043% chance to be murdered or sexually assaulted by a man per encounter.

...

Apparently back country hikers have a 1 in 232000 chance of being attacked by a bear per hike. If we assume that back country hikers encounter bears roughly 5% of the time, again a number that must be manufactured, then we have 1 in 11600 attacks per encounter or .0086207% chance to be attacked by a bear per encounter.

So you are over 2000 times more safe with a random man than a random bear.
https://www.reddit.com/r/theydidthem...ly_to_be_hurt/
Citera
2024-05-27, 14:35
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Kvinnor har avslöjat sig själva. Med feminismens inträde så började de ta mer och mer plats, deras vidriga sidor uppenbarades, dessutom fanns plattformar som Youtube för att sprida denna gamla men undangömda kunskap om de täcka könet.

När de dessutom av massmedier, hollywood poltiker med mera började intalad vara herren vår skapares gåva till planet släppte de alla hämningar. Nu är vetskapen där och går inte att ta tillbaka. Ett västerländskt samhälle som dessutom i feminismens namn öppet och stolt diskriminerar emot män gör oss ännu mer mottagliga för red pill ideologier.

Jag började öppna ögonen redan 2017-18 något och har sedan dess inte tagit ett steg tillbaka. Undvikit alla former av seriösa relationer och har sedan Metoo och samtyckeslagen även varit jävligt försiktig med ligg. Håller mig på så långt avstånd från kvinnor jag kan. Jobbar remote och de jag måste ha interaktioner med på zoom är jag disträ, kall och formell mot.

För mig hände allt detta efter 2020, varefter jag upplever det kvinnliga könet som ytterst svårt att ha och göra med. Det är liksom en helt annan värld jämfört med, säg, 2010. Detta reflekteras ju också i statistiken eftersom färre och färre människor skaffar barn, och fler och fler män inte ens vill dejta längre.
Citera
2024-05-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Med avslöjade menar jag att det verkar som att fler och fler män skapar sig en uppfattning om kvinnor som är mer och mer i linje med MGTOW-tänket, det vill säga, typ, ger upp på kvinnor.

Hur har det blivit så? Är det på grund av sociala media?

Jag har själv hamnat i det de senaste åren där jag upplever att jag "genomskådat" kvinnor på det sättet att jag tänkt tillbaka kring olika relationer jag haft med kvinnor (romantiska eller ej) och inser att jag faktiskt ofta betraktar kvinnor lite som barn.

Jag upplever att de inte riktigt har koll på världen, har svårt att tänka rationellt kring världen och så vidare. Den här tramsiga "björn-vs-man"-diskussionen är ett exempel på det; det är som att kvinnor (som väljer björnen) totalt saknar förmåga att tänka klart. Jag menar, jag hade ju accepterat om en kvinna sagt "jag fattar att björnen är farligare alltså, men jag vill göra en politisk poäng här" - men så är det ju ofta inte.

Vad har hänt med samhället/kvinnor/män och hur blev det såhär? Jag tycker kvinnor numer känns som förvuxna, ilskna bebisar. Vad i hela friden hände? Unga män verkar inte ens vilja dejta längre (https://www.americansurveycenter.org...-arent-dating/), och jag har landat i samma. Kvinnor känns numer bara som en enda stor huvudvärk för mig.

Jag låter givetvis misogyn genom hela inlägget och det är inte min mening, men jag tror jag har blivit det eller åtminstone är på väg att bli det. Det känns jättekonstigt att tänka att jag ska vara ens bekant med en person som tycker att det är bättre att träffa främmande björnar än främmande män, alltså det blir typ som att vara kompis med flat earthers eller något.

Vad har hänt?

Det du väljer att leta efter hos din omgivning, kommer du se. Din TS har därmed avslöjat dig.

Du har börjat se på kvinnor som barn och därav kommer du finna fler och fler tecken på att detta "stämmer". Hade du börjat se kvinnor som gnällspikar, så hade du funnit att detta "stämmer". Hade du börjat se män som barn, så hade du hittat tecken på att detta "stämmer". osv.

Du har alltså avslöjat att du vid något tillfälle började se kvinnor som barn...

Det är som med rasism. Är man rasist och tex. hatar afrikaner eller svenskar så kommer man suga åt sig allt negativt man hör om afrikaner eller svenskar, som visar på att ens rasism "stämmer" om folkgruppen.

Skulle du välja att försöka se kvinnor som kompetenta och vuxna, så skulle du börja se att detta "stämmer".

Din trådstart har alltså avslöjat dig och ditt synsätt på kvinnor. Du har dock inte "avslöjat kvinnor"/kvinnor har inte "avslöjat" sig själva.

Börja rannsaka dig själv. Vill du ha den syn du har på kvinnor? Vad fyller den för syfte hos dig? Vågar du gå på djupet med dessa frågor? Vågar du rannsaka dig själv och din (faktiskt) misogyna åskådning?
Citera
2024-05-27, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du kanske inte märkt att Sverige polariserats de sista 10-20 åren genom framskjutningen av postmodernismen som sipprat ut från akademierna in i departementen?

Vad innebär postmodernism för dig?
Citera
2024-05-27, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
För mig hände allt detta efter 2020, varefter jag upplever det kvinnliga könet som ytterst svårt att ha och göra med. Det är liksom en helt annan värld jämfört med, säg, 2010. Detta reflekteras ju också i statistiken eftersom färre och färre människor skaffar barn, och fler och fler män inte ens vill dejta längre.

Dejtingen är i sig själv en mardröm, lägg därtill risken för att bli falskt anklagad för något. Om hon börjar sprida rykten om att du är ett creep etc.

Sen har du kvinnors beteende, deras känslostyrda instabila natur, ena dagen jättebra för att den andra plötsligt sluta svara, vem orkar spela deras barnsliga spel? De är verkligen som barn. Att de idag inte bara har alla "killkompisar" men även samtidigt som de dejtar dig träffar 10 andra.

Att de spenderat sin tid med att ligga med 15 killar per helg. Går det verkligen att lita på sånna tjejer som partner?

Så vad är belöningen för att gå igenom detta helvete? Du får en flickvän, som fläker ut sig halvnaken på internet, som hela tiden är i gränslandet för otro. Som utsätter dig för sin labila neurotiska natur mixat med tokfeminism.

Nej det rationella och logiska är att hålla sig borta. Lär dig något av värde (kodning, att jobba med databser whatever) tjäna dina pengar, spendera det på dig själv och spara.
Citera
2024-05-27, 15:47
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
För mig var det den litteraturströmning som kom efter modernismen. Men det är inte vad den applicerade postmodernismen handlar om. Läs gärna boken "cynical theories" om du vill veta mer.
Citera
2024-05-27, 16:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Nu har det inte med diskussionen egentligen då jag bara delar TS åsikter delvis.

Men om jag ska säga vad jag menar är postmodernism idag, är det att man förkastar moderniteten och skapar en fiktiv värld byggd egentligen på tyckande som man framför som sanningar. Narrativ och dogmer som inte tål granskning.
Ett sånt är att kön är en social konstruktion, vilket inte är sant, det är en biologiks konstruktion och har med fortplantning att göra. Utifrån den har man skapat en lögn om att man kan byta kön eller vara det kön man anser sig vara. Vilket förstås är rent trams.

Det handlar även om att skapa en bild av att män förtrycker kvinnor som grupp, därigenom blir alla män förtryckare, oavsett om de är det eller inte. Men det här gäller då även andra saker som att vita förtrycker färgade utifrån sin hudfärg. Många verkar tro på sånt här, även vita kvinnor som egentligen inte inser att de anser att de själva förtrycker färgade bara genom sin hudfärg, utan tror det bara gäller andra. Åsikten är även rasistisk.

Samma men vita vänstermänniskor som sprider de här lögnerna samtidigt som de själva påstår att de förtycker andra. Det är förstås total idioter som tror på såna här påhitt och inte ens fattar vad de själva säger.
Citera
2024-05-27, 16:08
Medlem
Feminister/Kommunister har ju kontrollerat 100% av Media i 50år.

Det som hänt senaste 10 åren är att de förlorat äganderätt på information.

Du råkade bara vakna upp ur lögnerna när du gjorde det.

Det var inget annat som direkt hände bara att där och då vakna du.

Många av oss vaknade redan för 15 år sedan kring detta anti-demokratiska skit som pågått...
Citera
2024-05-27, 16:13
Medlem
Dom har en skev bild på sitt värde. Alla tror de ska få en 10/10 man, vad har dom att erbjuda? 2 barn med olika pappor, bor i en hyreslägenhet och tittar på telefon 7 timmar om dygnet (mer ifall de är arbetslösa). Nä fyfan, dom har avslöjat sig själva. Sen 2020 är dejting bara att glömma. Helt sinnessjukt är det. Fula, feta och arbetslösa som tror de ska få något. Har märkt att snittlängden på tinder kryper upp. Kvinnor på 175 tror de ska hitta en 190cm karl, som förutom att ha ett arbete, ordnad ekonomi och bostad, ska tvätta, städa, diska, laga allt i bostaden/bilar etc. Lycka till liksom, sådana är redan upptagna, i 99% av fallen med riktiga kvinnor, dvs inte tiktok svammel "hej-se-på-mig". Trevliga kvinnor som sätter familjen först.

Så varför ska en man ens börja investera sina bästa år i ett totalhaveri? Nä fyfan så skönt det är att vara singel.
Citera
2024-05-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vill du att män ska hata kvinnor?
Att män ska se kvinnor som "bebisar"?
Vad får du ut av det?
det är inte kvinnohat att säga att kvinnor inte menar vad de säger och inte står för vad de gör, det är sanningen
det finns ett djupt grupptänk inom moderna kvinnor tack vare sociala medier, de har alla aamma kläder, de skapar nya skittest för männen i deras liv att prövas emot, de tror att de alla är en 10 som förtjänar en man med en biljon i månadsinkomst
vi sprider dessa sanningar så att män inte bränns för hårt av dessa kvinnor
hur kan det vara fel?
Citera
2024-05-27, 16:43
Medlem
Eustaches avatar
Du har ju noll koll. Det är för att de tänker rationellt som de ger upp på kvinnor. De flesta kvinnor går inte att lita på över huvud taget, i alla fall inte i slutändan.

Män älskar genom att offra, medan kvinnor älskar opportunistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in