Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-03, 02:32
Medlem
Rxds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Fast sen är det också dagens kvinnor, den radikala feminism som är mainstream numera och hur det formar dagens förhållanden och äktenskap. Faktum att skiljsmässan nästan är en statistisk säkerhet. Då kan jag inte förstå hur man som man inte kan välja ett liv med att röka cohibas, resa runt gå på strippklubbar och leva jävel.
Du verkar placera alla som är gifta eller har seriösa förhållanden i en påhittad kategori som du baserat på diverse stereotyper du kommit i kontakt i och med i och med din bakgrund som övre medelklass barn.

Man kan väl röka cannabis även om man är gift och förälder?

Strippklubb kan man väl gå på också. Även om det är något jag aldrig förstått mig på.
Citera
2024-06-03, 02:45
Medlem
Citat:
Kommit upp i åldern då folk börjar gifta sig, flera polare även vissa som inte är naiva idioter utan förstår sig på kvinnor gifter sig trots detta som att de inte kan hålla sig.

Tror de flesta av dem vet att det statistiskt kommer sluta i skiljsmässa otrohet och en massa probem samtidigt som det inte gör deras liv lyckligare, tvärt om de kommer vara miserabla under den tiden äktenskapet faktiskt håller.

Ändå så kan de inte låta bli, de är som de gifter sig för att det är vad som förväntas av dem. Hade flickvän och klargjorde direkt att min gräns går vid ett särbo förhållande, kommer inte flytta ihop och definitivt inte gifta mig. Det tog med tiden slut vilket jag är ok med.

Ser ständigt och jämt män med sina fruar/flickvänner och man ser riktigt hur miserabla och nedtryckta de är. En äldre polare sa att om typ 5-10 år kommer skiljsmässorna börja trilla in och då kommer de komma till dig och förvänta sig att du ska slussa ut dem i singelivet, "show them the ropes" ta med dem på partyn och visa hur man lever livet som ungkarl. Stämmer detta? Varför gifter sig dårarna om de vet precis hur de kommer sluta om man tittar till statistik?
Man växer som människa när man bygger och tar ansvar för något som är större än sig själv.

Att kategoriskt säga nej till förhållanden för att man inte kan tillpassa, anpassa och förhandla, eller för att det kanske någon gång i framtiden inte fungerar; vad är det för något liv egentligen? Det är väl inget liv.

Det kanske passar människor med extrem integritet och personlighetsproblem.

Även om jag har haft två samboförhållanden som inte fungerat så är jag rikare av upplevelsen. Jag kommer utan problem att satsa och gifta mig även om det kanske skiter sig.

Har det hänt något med vita män? Man orkar inte längre satsa liksom?
Citera
2024-06-03, 05:23
Medlem
Vänd blicken mot dig själv istället. Du verkar ju hata alla. Är du deprimerad? När man är så misantropisk till och med gentemot sin egen eventuella framtida avkomma har man ju någon sorts problem. De flesta normalt funtade och mentalt friska upplever att det är livets mening att skaffa barn oavsett vad som sker med äktenskapet i framtiden.
Citat:
Nästa grej jag inte kan förstå, äktenskapet som i sig verkar miserabelt med tanke på dagens kvinnor och relationer leder enbart till en skrikig liten skitmaskin man ständigt måste byta blöja på, som sedan övervakas konstant de kommande 4-5 åren för att sedan kräva enormt mycket av ens energi och tid tills fanskapet fyller sådär 22-23.

Vad är det som är så lockande jag kan inte förmå mig att förstå detta?!
Citera
2024-06-03, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Nån måste föda nya svenskar förstår du det föds redan för lite barn ? 😔

Menar du invandrare, och somalier som i snitt har 7-8 barn? Och hur går det med dessa barn i förorterna? Det är bara att läsa tidningarna, inte är det vita svenska barn på bilderna! Och sedan en snyftartikel om att detta är "samhällets fel". Det är väl inte underligt att det svenska folket föder mindre barn?! Vad har barnen för framtid om invandringen har gjort att Sverige toppar listan när det gäller skjutningar och sprängningar? Sverige, som tidigare toppade listan vad gäller säkerhet, är nu förstört.

Du verkar vara en trevlig kille, så det är inget personligt gentemot dig. Men även som invandrare så märker du väl vad invandringen har ställt till med, trots att du inte bodde här under den gamla goda tiden i Sverige. Det var någonting helt annat, ett tryggt och säkert land för barn att växa upp i. Nu är det kaos, och det är därför det finns så mycket invandrarfientlighet och det blir bara värre och värre.
Senast redigerad av Newton555 2024-06-03 kl. 07:20.
Citera
2024-06-03, 07:34
Medlem
Citat:
Nästa grej jag inte kan förstå, äktenskapet som i sig verkar miserabelt med tanke på dagens kvinnor och relationer leder enbart till en skrikig liten skitmaskin man ständigt måste byta blöja på, som sedan övervakas konstant de kommande 4-5 åren för att sedan kräva enormt mycket av ens energi och tid tills fanskapet fyller sådär 22-23.

Vad är det som är så lockande jag kan inte förmå mig att förstå detta?!
Det är svårt att leva enbart för sin egen skull ett helt liv.
Citera
2024-06-03, 07:37
Medlem
Hamsterbolls avatar
Vilken sorglig tråd. Den säger tyvärr mycket om vår samtid och samhälle.

Som kvinna så älskar jag min man. Älskar män över huvud taget! Starka, pålitliga, strävsamma, beskyddande män. Är så lycklig som fick gifta mig med min man.

Han älskar mig och det är så det ska vara. Män ska älska kvinnor. Män ska vilja ha kvinnor, dregla över kvinnor, drömma om kvinnor. De ska kunna dö för sin kvinna.

Och kvinnor ska kunna dö för sina barn. Barn är framtiden, vår avbild, vårt hopp. En familj är den starkaste enhet som finns i ett samhälle. En familj är omöjlig att splittra och den man eller kvinna som har en familj gör allt för den. Klart att de som har makten vill att vi ska hata varandra och inte skaffa barn?! Utan en familj är vi lättstyrda och har inget att kämpa för.
Citera
2024-06-03, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Reptilhjärnan? Att avla avkomma är ju den absolut mest fundamentala delen i alla varelsers existens, det är trots allt det livet går ut på om man ser det ur ett biologiskt perspektiv.

Japp, men många män är för lata för att göra jobbet och föröka sig nuförtiden, och det är också i förlängningen därför de blir lämnade.
Citera
2024-06-03, 07:42
Medlem
Ingen här kommer erkänna det ts. Bara lägg ner att ens diskutera det för det finns alltid nån ursäkt eller lögn de intalar sig själva. Tänk om du var en sån man, hur ska du erkänna det offentligt att du faktiskt blir dominerad av din fru? Då kan du lika gärna gå omkring med kort kort och läppstift.
Citera
2024-06-03, 08:14
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Lite så jag också känner, hela premissen för äktenskapet är ju förnedrande: Hon har under sin ungdom legat runt med allehanda kriminella muslimska brushor och annat löst pack, när den biologiska klockan tickar väljer hon en stackars "cuck" (vet att det är ett utjatat ord numera, men finns inget annat ord för att beskriva dem) för att slå sig ned mer.
Du lever lite i en fantasivärld. Hur stor andel av dagens kvinnor träffar detta? Max 5-10%
Citera
2024-06-03, 08:20
Citat:
Kommit upp i åldern då folk börjar gifta sig, flera polare även vissa som inte är naiva idioter utan förstår sig på kvinnor gifter sig trots detta som att de inte kan hålla sig.

Tror de flesta av dem vet att det statistiskt kommer sluta i skiljsmässa otrohet och en massa probem samtidigt som det inte gör deras liv lyckligare, tvärt om de kommer vara miserabla under den tiden äktenskapet faktiskt håller.

Ändå så kan de inte låta bli, de är som de gifter sig för att det är vad som förväntas av dem. Hade flickvän och klargjorde direkt att min gräns går vid ett särbo förhållande, kommer inte flytta ihop och definitivt inte gifta mig. Det tog med tiden slut vilket jag är ok med.

Ser ständigt och jämt män med sina fruar/flickvänner och man ser riktigt hur miserabla och nedtryckta de är. En äldre polare sa att om typ 5-10 år kommer skiljsmässorna börja trilla in och då kommer de komma till dig och förvänta sig att du ska slussa ut dem i singelivet, "show them the ropes" ta med dem på partyn och visa hur man lever livet som ungkarl. Stämmer detta? Varför gifter sig dårarna om de vet precis hur de kommer sluta om man tittar till statistik?

Genomsnittlig person har IQ på 99 i Sverige, män tjänar genomsnittligt 40 200kr, 3.2 miljoner i förmögenhet och 469k kr i lån. Varför i helvete skulle jag utgå från genomsnittet med den här loser statistiken. Vem fan festar? Jag har inte gått på en fest på 20 år, i mina ögon låter du som en turboloser. Därmed är det perfekt att du följer statistik sannolikhet att giftemål är inget för dig, men vet inte om dina polare är lika efterblivna som dig. Avla inte av dig.
Citera
2024-06-03, 08:24
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vilken sorglig tråd. Den säger tyvärr mycket om vår samtid och samhälle.

Som kvinna så älskar jag min man. Älskar män över huvud taget! Starka, pålitliga, strävsamma, beskyddande män. Är så lycklig som fick gifta mig med min man.

Han älskar mig och det är så det ska vara. Män ska älska kvinnor. Män ska vilja ha kvinnor, dregla över kvinnor, drömma om kvinnor. De ska kunna dö för sin kvinna.

Och kvinnor ska kunna dö för sina barn. Barn är framtiden, vår avbild, vårt hopp. En familj är den starkaste enhet som finns i ett samhälle. En familj är omöjlig att splittra och den man eller kvinna som har en familj gör allt för den. Klart att de som har makten vill att vi ska hata varandra och inte skaffa barn?! Utan en familj är vi lättstyrda och har inget att kämpa för.

Välsigningar till dig och din familj.
Citera
2024-06-03, 08:27
Medlem
Kosmos.s avatar
Värsta är att mannen förlorar 50% av sina tillgångar....

Och till 99% har mannen ackumulerat betydligt mer tillgångar än kvinnan, som ofta bränt allt på wannabe-jetset liv med resor och fläd som alla kvinnor i väst gör.

Hur kan någon man gå med på en sådan deal är bortom mitt förstånd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in