2024-06-03, 01:53
Moderator
Hjv9s avatar
Flyttar från DL tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Dock är inte Asher-Smith, Adeleke, Joseph, Anning eller Karstoft anmälda på 200m på EM om man nu skall värdera Henrikssons medaljchanser.

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ökar förstås chansen. Märkligt med Karstoft framför allt. Danmark har ju inte så mycket att hoppas på i EM.

Citat:
Får bara Lindahl en ytterbana kan allt hända!

Intressant att så pass många avstår. Det verkar som danskan har problem med hälsenan. Blir iaf riktigt kul att följa Henriksson då med goda chanser på allvar.

Ja Lindahls guld från ifjol minns man fortfarande med glädje.

Slog upp anmälningarna för att kolla konkurrensen för Thea i slägga och det ser ut som hon bara har fem framför sig i år. Med den formen hon haft är allt möjligt även där.

Är nog dessa tre tjejer jag ser framemot mest att se på EM.
Citera
2024-06-03, 04:42
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Nu var inte jag den person som du syftar på som oförskämd. Och ja, jag tycker själv att det svar du fick av en annan person var oförskämt. Låg nivå, minst sagt.
Jag vill ändå upprepa vad jag svarade dig tidigare. I det dokument du själv hänvisar till saxar jag följande.

”IOK:s fastlagda internationella kval- eller kvoteringsregler måste klaras för att en aktiv eller ett lag ska kunna tas ut av SOK”

Och när det gäller OS är Melvin långt ifrån att klara dessa krav. Så du behöver inte ”befara” att Kajsa myglar in Melvin i truppen. Såvida han inte plötsligt höjer sin nivå väsentligt den närmaste månaden. Med tanke på de svaga insatser man sett av honom på sistone håller jag det som närmast otroligt.

Men snälla nån läs på här står det ju med klartext att man kan göra undantag. Jag har sldrig påstått att Kajsa på något sätt myglar utan hon kommer rekomendera SOK att göra ett undantag helt enligt reglerna.

” FRAMTIDSKRITERIET
SOK kan ta ut OS-deltagare, som inte uppfyller grundkriteriet, men som gemensamt av de sportsligt ansvariga i OSF och SOK bedöms vara en löftesrik deltagare till nästkommande OS. OS-deltagandet ska bedömas vara en bra lärdom för den aktive och en bra investering inför kommande OS med sikte på medaljnivå. Den aktive måste dock ha bedömd förmåga att prestera på hög nivå redan vid aktuellt OS”
Citera
2024-06-03, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Men snälla nån läs på här står det ju med klartext att man kan göra undantag. Jag har sldrig påstått att Kajsa på något sätt myglar utan hon kommer rekomendera SOK att göra ett undantag helt enligt reglerna.

” FRAMTIDSKRITERIET
SOK kan ta ut OS-deltagare, som inte uppfyller grundkriteriet, men som gemensamt av de sportsligt ansvariga i OSF och SOK bedöms vara en löftesrik deltagare till nästkommande OS. OS-deltagandet ska bedömas vara en bra lärdom för den aktive och en bra investering inför kommande OS med sikte på medaljnivå. Den aktive måste dock ha bedömd förmåga att prestera på hög nivå redan vid aktuellt OS”
Man måste först ha klarat den internationella olympiska kommitténs kvalgränser/ranking innan SOK kan börja tillämpa sina egna kriterier. Holm har inte kvalat in internationellt än.
Citera
2024-06-03, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn

” FRAMTIDSKRITERIET
För att SOK skall kunna ta ut en aktiv är grundförutsättningen att man har klarat de internationella krav som bestäms av IOK. Vad man säger är att det inte är säkert att SOK väljer att ta ut en person även om denne klarar IOKs krav. Man skall helst visa att det inte var en tillfällighet att man nådde ett kvalificerande resultat. Men man kan göra undantag även för det. Om det exempelvis gäller en person som uppfyller det sk. framtidskriteriet. Men åter igen, ett grundkrav är att man uppfyller IOKs krav. SOK står inte över IOK.
Hör kan du se hur Melvin ligger till.
https://worldathletics.org/stats-zon...entId=10229615.
Just nu på plats 51, och det finns bara 32 platser.
Edit. Såg nu att rcs hann före att svara.
Senast redigerad av Nossenos 2024-06-03 kl. 06:46.
Citera
2024-06-03, 10:17
Medlem
Ingen Montler till EM. Hälsenan spökar.

https://www.expressen.se/sport/friid...ler-missar-em/

Och han som borde behöva steppa upp ett steg för att bli konkurrenskraftig till OS. Nu blir det tvärt om. Och visst är OS-starten i fara också.
Citera
2024-06-03, 10:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Det var ju detta man kunde befara när han tävlade halvskadad (eller med känningar) på Diamond League.
Citera
2024-06-03, 10:59
Medlem
EA städar upp efter det franska förbundets missar. Sverige kan nu anmäla Lovisa Karlsson
Citera
2024-06-03, 11:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Något som är lite märkligt är att det inte funnits någon officiell information eller kommunikation om detta från svenska friidrottsförbundet, varken tidigare eller nu.
Citera
2024-06-03, 11:41
Medlem
Lovisa Karlsson klar för EM, skönt och framför allt rättvist!

Ingemar Stenmark anmäld till stavhoppet i Veteran-VM också, ett mästerskap som avgörs i Göteborg..
Citera
2024-06-03, 12:17
Medlem
FNLSs avatar
Nu har det flata svenska förbundet ordnat en plats till Lovisa
Citera
2024-06-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Nu har det flata svenska förbundet ordnat en plats till Lovisa
Tänk, alltid en gliring till någon annan skribent. Du förnekar dig inte.
Citera
2024-06-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
EA städar upp efter det franska förbundets missar. Sverige kan nu anmäla Lovisa Karlsson
Dagens glada nyhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in