• 7
  • 8
2020-03-06, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsupPlayer
Jo r ju lite i underkant, men knns nd inte s extremt dligt som vissa har, tnkte om det gr o hja till 21-22 med smn och kost?

Har sett folk som ligger lite lgre och nd bygger bra p gym, hur pass mycket skiljer det sig egentligen frn typ 24-25 i vrde och 17-18 nr det kommer till att bygga muskler? r det verkligen sn stor skillnad?

t bra, trna tungt och mycket smn. t mycket zink och frsk f ner stressniver.
Men viktigast av allt r - hur mr du?
Nr jag hade som lgst hade jag 8nmoL och var vldigt nedstmd samt hade ngest. Sen jag brjade med testo r det som bortblst.

Sen hade jag tagit ett strogen test om jag var du fr att se vad det ligger p. Det gr ocks att f ner naturligt som drmed kan hja ditt testo, om tanken r att du ska vara icke-kurande.
Citera
2020-03-06, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
t bra, trna tungt och mycket smn. t mycket zink och frsk f ner stressniver.
Men viktigast av allt r - hur mr du?
Nr jag hade som lgst hade jag 8nmoL och var vldigt nedstmd samt hade ngest. Sen jag brjade med testo r det som bortblst.

Sen hade jag tagit ett strogen test om jag var du fr att se vad det ligger p. Det gr ocks att f ner naturligt som drmed kan hja ditt testo, om tanken r att du ska vara icke-kurande.

Ja bra mr man ju inte direkt, knner en stark ngest strre delen av tiden dom senaste ren, det r ju dock s ovanligt s vet inte om testot r boven i det.

Hur kommer det sig att du hade s lgt? r det inte ngot man kan utreda bakomliggande orsaken?
Senast redigerad av HeadsupPlayer 2020-03-06 kl. 08:52.
Citera
2020-03-07, 08:52
Medlem
Citat:
Fick ocks fr mig att kolla hr om dagen, r 24 r och fick 17 nmol/l, hur dligt r det egentligen? Br det pverka mig och/eller mitt muskelbyggande nr jag gymmat Natural?

Jag vet inte vad som r hgt o lgt egentligen men i testen jag gjorde stod de att referensvrdena lg mellan 5-26,5 nmol/L och lkarkommentaren var att ditt vrde r normalt. Jag r nstan 10 r ldre n dig, s kanske att jag har brjat dala ngot redan?

Jag tnkte jag skulle gra ett test lite lngre fram och se om lite mer seris kost och trning kan frbttra vrdet ngra enheter. Jag hade trots allt inte trnat styrketrning en enda gng p 2 veckor innan mitt test vilket jag gissar p pverkar i vart fall lite grann?
Citera
2020-03-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Jag vet inte vad som r hgt o lgt egentligen men i testen jag gjorde stod de att referensvrdena lg mellan 5-26,5 nmol/L och lkarkommentaren var att ditt vrde r normalt. Jag r nstan 10 r ldre n dig, s kanske att jag har brjat dala ngot redan?

Jag tnkte jag skulle gra ett test lite lngre fram och se om lite mer seris kost och trning kan frbttra vrdet ngra enheter. Jag hade trots allt inte trnat styrketrning en enda gng p 2 veckor innan mitt test vilket jag gissar p pverkar i vart fall lite grann?

Har lst runt ganska mycket, och det verkar som att fr muskelbyggnadens skull ska se det inte spela ngon roll om man har i nedre delen eller vre delen av referensvrdena, dremot bygger man smre om man r under referensvrdena, p samma stt som man bygger bttre om man r ver referensvrdena.

Med andra ord, mr du bra i vrigt s ska det inte vara ngot problem, knner du att du pverkas psykiskt av det s kan det ju vara vrt att frska hja dom med tillskott ssom zink etc

Trnar du Natural? Tycker du isfall du bygger muskler i vanlig fart?

Jag ska gra ett till test ocks, hade sovit 3-4 timmar nr jag tog testet, samt knullat natten fre, kan det sistnmnda pverka mntro? Haha
Citera
2020-03-07, 16:00
Medlem
Citat:
Har lst runt ganska mycket, och det verkar som att fr muskelbyggnadens skull ska se det inte spela ngon roll om man har i nedre delen eller vre delen av referensvrdena, dremot bygger man smre om man r under referensvrdena, p samma stt som man bygger bttre om man r ver referensvrdena.

Med andra ord, mr du bra i vrigt s ska det inte vara ngot problem, knner du att du pverkas psykiskt av det s kan det ju vara vrt att frska hja dom med tillskott ssom zink etc

Trnar du Natural? Tycker du isfall du bygger muskler i vanlig fart?

Jag ska gra ett till test ocks, hade sovit 3-4 timmar nr jag tog testet, samt knullat natten fre, kan det sistnmnda pverka mntro? Haha

Det lter ju lovande att trningen inte br vara lidande d. Jag mr bra i vrigt men periodvis ngest och depression. Men det vet man ju inte om de skulle va kopplat till lgt testo eller beror p annat.

Jag trnar rent och har alltid gjort, skulle tro att jag bygger muskler i vanlig fart. Det knns s iaf.
Citera
2021-03-06, 23:25
Medlem
Tjena. Likt trdskaparen gick jag till Werlabs och tog prover. Hade helt ok niv (lg p 19 eller 20, kommer inte ihg riktigt). Fattade inte sjlv hur det var mjligt. Det knns inte s. Tog lite fler prover och det visar sig att jag har fr hgt strogen. Jag r inte tjock (ca 175 cm och 72 kg).

Undrar om det hjlper med TRT, d jag helst inte vill pilla med hormonblockerare. Ngon som har tips?
Citera
2021-03-07, 09:22
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde5909
Tjena. Likt trdskaparen gick jag till Werlabs och tog prover. Hade helt ok niv (lg p 19 eller 20, kommer inte ihg riktigt). Fattade inte sjlv hur det var mjligt. Det knns inte s. Tog lite fler prover och det visar sig att jag har fr hgt strogen. Jag r inte tjock (ca 175 cm och 72 kg).

Undrar om det hjlper med TRT, d jag helst inte vill pilla med hormonblockerare. Ngon som har tips?

Nej. Det kommer att ka dina problem.

Lg dos AI kan vara lsningen. Hur hgt stro hade du?
Citera
2021-03-07, 11:06
Medlem
LatexJockes avatar
47 r gammal idag. Trnat hela livet sedan 16-rsldern. Gick p ett par kortare testo 250-kurer i ldern 20-22. Dock utan att vara minsta plst innan. Vi bara krde p och livet p den tiden var vl ganska destruktivt med mycket alko och droger vid sidan av, s biverkningar var inget vi brydde oss s mycket om. Knaprade ven ryssfemmor samtidigt och nr jag en dag stod och pissade blod s tyckte jag att det var dags att sluta. Slutade cold turkey.

Fick lite problem med det allmnna mendet. Har haft lite deppiga perioder till och frn genom livet men om det beror p kurerna vgar jag inte uttala mig om. Kuken har i alla fall varit ganska livls efter tiden jag kurat och har s varit fram till idag. Kan dra en runk om jag fr slita lite extra, men att knulla utan paus fr att f upp skiten igen r omjligt, s det har gjort att jag knappt orkat bry mig om att f knulla lngre. Vill grna att kuken kan f sitt, fr han gnller ju konstant och jag vill s grna kunna njuta av en kvinnokropp ordentligt. Har stndigt varit trtt och spenderar mesta av tiden utanfr jobbet p gymmet och sedan i sngen. Fr jag inte hlla igng fysiskt s tappar jag all ork. Lite trtt p att ha det s hr och har under ganska lng tid funderat p om vgen ur elndet kan vara att ska hjlp frn kunniga i detta forum. Har inga barn och tnker heller inte skaffa ngra.

Gjorde ett test av mina niver fr ngot r sedan och har fr mig att de lg p 12.

Att kra en testo 150-250 kur resten av livet r ju ngot som lter lockande, samtidigt som det inte finns ngra garantier fr att det blir s. Vad fan som helst kan ju hnda som gr att den planen gr i stpet.

Att kra ret runt vore ju underbart, men vad tusan sger man till en lkare om man med jmna mellanrum mste g och kolla eventuella biverkningar?
Senast redigerad av LatexJocke 2021-03-07 kl. 11:10.
Citera
2021-03-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Nej. Det kommer att ka dina problem.

Lg dos AI kan vara lsningen. Hur hgt stro hade du?

220 pmol/L
P vilket stt kar det problemen? Om man kombinerar ai och testo d?
Citera
2021-03-07, 12:19
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde5909
220 pmol/L
P vilket stt kar det problemen? Om man kombinerar ai och testo d?

Om du tillstter mer testosteron s kommer en viss del att aromatisera till strogen = strre problem.

Om du kr lgdos AI kommer strogenet att snkas och testosteronet att hjas. Prova det frst, innan du stnger ned dig totalt med en TRT. Du har ju faktiskt ganska hyfsade testoniver nu.

Vill du g all-in p en TRT fr resten av livet s blir det nog Testo, AI (och HCG).
Citera
2024-06-08, 08:03
Medlem
mjps avatar
Hur gr det fr Ts nu?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto