• 1
  • 2
2024-06-11, 19:22
Medlem
klybans avatar
Och x2 och x3 och hot chicken.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1261594

För en som aldrig smakat på stark chili, så är dessa svårt utmanade.
Vi som ätit en del chili, så är de helt klart rätt starka.
Dottern min äter dessa ofta och älskar deras hetta.

Man inser att folk inte ska anta utmaningar de inte förstår sig på.
För detta var ett väldigt konstigt förbud.
Citera
2024-06-11, 19:31
Medlem
HermanSermans avatar
Samyang Buldak Hot Chicken Flavor Ramen 2xSpicy, brukar jag köpa någon gång i månaden. Jag älskar stark mat, men dessa nudlar (den trögflytande såsen i påsen) tar snudd på livet av en. Man svettas ymnigt, näsan rinner och man är bedövad i munnen någon timme efteråt.
Citera
2024-06-11, 20:00
Moderator
Amirons avatar
Passar bättre i färdigmat och halvfabrikat så den flyttas dit istället.

//Mod
Citera
2024-06-11, 20:02
Exakt på vilket sätt hindrar ett danskt nudelförbud din dotter från att äta dessa nudlar?
Citera
2024-06-11, 20:13
Medlem
Redisas avatar
Jag köpte den mildare varianten en gång. Alldeles för starka. Jag föredrar de vanliga samyang sorterna.
Citera
2024-06-11, 21:25
Medlem
Fyllefyllots avatar
Ska man förbjuda stark mat på restauranger också? Herregud, det är mat, är det ett problem sätt en åldersgräns på skiten då? Jag blir så jävla trött på förbudssamhället.

Har såna här nudlar hemma själv, starka? Visst men gillar man stark mat är det ju sjukt bra nudlar. Den här styrkan går man ju på thairestauranger om man ber om det. Gillar man inte stark mat måste man ju inte köpa och inte heller äta dessa nudlar.
Citera
2024-06-11, 21:44
Medlem
Vem0ths avatar
X2 och X3 smakar bara skit ändå, vanliga Buldak är riktigt god dock.

Om röven och även den biologiska del du har för att tömma urin, ska brinna på riktigt så kör man Daebak Ghost Pepper Chicken. Hemska med den är att hettan kommer inte förrän man är på sin sista tugga och den kommer till ordentligt.

Men förbud? Så jävla lamt. Annars tycker jag att butiker som vill satsa på mer exklusiva snabbnudlar ska helt och hållet släppa X2 och X3-varianterna eftersom det är bara tunghetta och ingen bra smak.
Citera
2024-06-11, 21:49
Medlem
nudas.veritass avatar
Köpte såna i den där svarta påsen ovetandes om var det var, jag brukar gilla lite heta nudlar men de där fick jag snudd på pina i mig och magen var inte så glad efteråt.

Ändå löjligt att lägga förbud för snabbnudlar, har det blivit nån grej att danska kidsen kör upp det i röven eller under förhuden som när de förbjöd snuset?
Citera
2024-06-11, 22:20
Medlem
Livssynslurks avatar
Låter som ett konstigt beslut, men vad ska man säga, dansk-snack.

Gillar man inte stark mat så är det väl bara att köpa en svagare variant.
Själv gillar jag båda delar, så använder färsk chili ihop med övriga grönsaker som man öser i efteråt.
Citera
2024-06-11, 23:28
Avstängd
Danskar röker och dricker och har sina smörrebröd, kan fatta då att de ej klarar chili x2 x3 osv.
Nudlarna är ingen dansk upptäckt. Därav smörrebröd.

Koreaner dricker inte (asian flush) däremot äter de starkt kryddad mat. Nudlar helst.
Inga smörrebröd där.
Däremot VÄLDIGT mycket "buldak nudlar".
Citera
2024-06-11, 23:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Danskar röker och dricker och har sina smörrebröd, kan fatta då att de ej klarar chili x2 x3 osv.
Nudlarna är ingen dansk upptäckt. Därav smörrebröd.

Koreaner dricker inte (asian flush) däremot äter de starkt kryddad mat. Nudlar helst.
Inga smörrebröd där.
Däremot VÄLDIGT mycket "buldak nudlar".

Koreaner dricker visst. Vad är det för trams du torgför?
Citera
2024-06-11, 23:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Koreaner dricker visst. Vad är det för trams du torgför?

I måttliga mängder kanske. Mina grannar är japaner borde kanske fråga dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in