2024-06-13, 11:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
jo, men n var det TEH som det ble forklart hadde vasket p badet. Derfor jeg satte de skoene der i sammenheng med han

Iflge TH, ja. En lite troverdig fortelling, spr du meg.
Men det burde vel vre en smal sak finne eieren av skoene?
Citera
2024-06-13, 11:44
Medlem
Ting tyder alts p avtrykk fra sko p AEs olabukse som l igjen p gulvet i toalettrommet i 1. etg. Hvordan avtrykket p buksen kan ha oppsttt kan sikkert forklare en del, men det er heller tvilsomt om ukjente GM skulle ha tatt bryet med ta med skoene opp til 2. etg i etterkant og lagt de pent inntil dusjen. Men at det i tillegg ble funnet spor av kokain p buksen til AE som ogs ble funnet under et av de aktuelle skoene, forsterker politiets funn og at avtrykket p buksen faktisk kommer nettopp fra denne skoen som var hensatt p badet i 2. etg.
Citera
2024-06-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Er det noen som blir veldig overrasket hvis det viser seg at TH er en skikkelig druglord?

Norges Walter White?
Citera
2024-06-13, 12:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Fant AEH kokainposen til TEH nr de kom hjem fra teater tro? Puttet posen i lomma og gikk for konfrontere TEH som hadde sovnet i badekaret med vannet psltt.
Junior hisser seg opp og dytter AEH p de vte flisene, AEH blir redd og forsker lpe ned trappen, men sklir og slr hodet. Blir dratt inn p toalettet med store skader, s TEH og TH ser ingen annen utvei enn drepe henne?

S hadde de tilfeldigvis opprettet en kryptokonto noen mneder i forveien med passordet "ANNE",
klekket ut en usannsynlig kidnappingshistorie, skrev et enda mer usannsynlig trusselbrev, mekket
alibier i en fei, skjulte liket s det ikke kunne bli funnet, og s gikk de rett til politiet?

Neppe.

Det kan godt hende TEH har et rusproblem, og at han ogs tar kokain nr det byr seg.
Men jeg tviler p at han har befatning med slike mengder at det gir avsetninger p
sko og klr p den mten vi ser her (med forbehold om at det kan vre snakk om
mikroskopiske mengder som er funnet). Det er vel en kjensgjerning at TEH ikke eier nla i veggen.

Som sagt, jeg mener TEH ikke peker seg ut som mer sannsynlig enn de andre navnene vi har snust p.
PSS, MWL, TB, ,SE, RU, MAZ.... pluss alle de vi ikke kjenner til.

Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Norges Walter White?

Kanskje heller Scarface?
Senast redigerad av Svartediket 2024-06-13 kl. 12:59.
Citera
2024-06-13, 13:08
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Lett peke direkte p TEH, siden stereotypen sier "rock -> narko".
Samtidig er de fleste som har vrt nevnt i trden, folk som har
nr kontakt med gjengmiljer som driver med... ja, nettopp, kokain.

Er det noen som blir veldig overrasket hvis det viser seg at TH er en skikkelig druglord?

Syntes han har brukt kort tid p bygge seg opp den store formuen.
Han var p konkursens rand i 1993 etter ha brukt 60 millioner p noe som ikke ga gevinst.
Etter hva jeg har hrt var det ville tilstander der oppe ved Lillehammer. Torpedo var involvert.
I 2006 fikk TH angivelig 100 millioner i "finders fee" for salget av Robstadjordene der Coka Cola og Posten kjpte omrdet for 388 millioner. En finnerlnn p 26 %.
Normalt ligger en provisjon hos en eiendomsmegler p 1-2 % av salgsprisen. S her er det jo noe som er litt pussig.
TH overtar s Futurum, der Posten tidligere var.
Og s 12 r etterp, i 2018, har han plutselig 1.7 milliarder i formue.
Futurum er et nringsbygg som er tilrettelagt for inn og utkjring med lastebiler.
Man kan se lasterampene p bildene.
Og s.. hvis man legger til at TH kjente en lensmann...
TH ble jo anmeldt for ha truet eks-svogeren med pistol, men saken ble henlagt. De ransaket ikke huset engang, og der ville de funnet pistolene.
Lensmannen er som jeg tidligere var inne p, medlem av Rotary. Dette kan man se p at han har mottatt en pris fra dem som heter Paul Harris Fellow.
Skal ikke se bort ifra at det er flere som har operert som Cappelen og Jensen.
Gunnar Evertsen (flydroppsaken) sa at det var flere polititopper som hadde vrt involvert med Cappelen, og ikke bare Jensen.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-06-13 kl. 13:23.
Citera
2024-06-13, 13:11
Medlem
Hei,
Jeg har tidligere lurt p hvordan badet i 2.etg passer inn. For noen m ha ryddet det etter denne skalte badekar historien.
1) AEH eller TH etter de kom hjem om kvelden. Isfall burde TH vist om dette.
2) AEH eller TH om morgenen. Da burde TH vist om det.
3) GM? En GM vil ndvendigvis ikke rydde og vaske rom p et sted som ikke er i bruk??

Jeg klarer ikke helt slippe teorien om at ugjerningen mot AEH har skjedd om natten, p badet i 2.etg og at spor ned er rigget.

Men hvem og hvordan aner ikke
Citera
2024-06-13, 13:23
Medlem
Citat:
Greit understreke at hovedhypotesen om drap ikke er endret. VG skriver i dag ogs:
Senest i desember i fjor slo statsadvokat Kari Hangeland Buvik fast i et dokument at det fortsatt er en klar sannsynlighetsovervekt for at 68-ringen ble drept enn at hun ble utsatt for en profittmotivert bortfring, fr VG opplyst.
Det sjokkerer meg ikke s veldig mye at de fant kokain p stedet.
Men m si det ogs er litt overraskende. Samtidig har det vel vrt
antydet mulige koblinger til knarkligaer tidligere. Mener jeg antydet
at det ikke bare ble servert l og hot dogs p den btturen med TEH og RU.
Flere kandidater som er nevnt i denne trden, kan godt tenkes vre
involvert i narkobusiness. Ikke utenkelig at kokain kan ha vrt brukt som
betaling for oppdraget ogs.

Drapet kanskje har blitt utfrt av noen eller noen f som bruker narkotika, hvem vet. Og dette ville f politiet til se etter denne personen eller disse personene.
Citera
2024-06-13, 13:30
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkbk
Hei,
Jeg har tidligere lurt p hvordan badet i 2.etg passer inn. For noen m ha ryddet det etter denne skalte badekar historien.
1) AEH eller TH etter de kom hjem om kvelden. Isfall burde TH vist om dette.
2) AEH eller TH om morgenen. Da burde TH vist om det.
3) GM? En GM vil ndvendigvis ikke rydde og vaske rom p et sted som ikke er i bruk??

Jeg klarer ikke helt slippe teorien om at ugjerningen mot AEH har skjedd om natten, p badet i 2.etg og at spor ned er rigget.

Men hvem og hvordan aner ikke

Historien (servert av TH) var at TEH skulle tappe vann i badekaret for ta seg et bad, men s hrte han plutselig valpen klynke, og dro ned for sjekke, og s rant det over toppen av badekaret og ned p gulvet.
S skal han ha trket opp med en mopp, og enden p skaftet skal ha kommet borti kuppelen slik at den falt ned og knustes. Men jeg skjnner ikke hvordan dette er mulig. Man holder jo i enden av skaftet. Han m jo nesten ha sttt klistret inntil veggen for f til noe slikt.
Det andre er at badekar har en sikkerhetssluk rett under kranen slik at det ikke skal bli oversvmmelse.
Bad har jo som regel ogs helning p gulvet slik at vann skal renne mot sluken.
Huset er bygd av ingenir Hagen, s dette br han da ha konstruert inn.
Politiet fant glasskr under badekaret, men ogs blod.
Nei, har ikke tro p denne historien. Hvor ofte knuser man en lampe hjemme, og hvor ofte fr man drept en kone hjemme, og begge disse meget sjeldne tingene skjer innenfor samme dgn.
Citera
2024-06-13, 13:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Syntes han har brukt kort tid p bygge seg opp den store formuen.
Han var p konkursens rand i 1993 etter ha brukt 60 millioner p noe som ikke ga gevinst.
Etter hva jeg har hrt var det ville tilstander der oppe ved Lillehammer. Torpedo var involvert.
I 2006 fikk TH angivelig 100 millioner i "finders fee" for salget av Robstadjordene der Coka Cola og Posten kjpte omrdet for 388 millioner. En finnerlnn p 26 %.
Normalt ligger en provisjon hos en eiendomsmegler p 1-2 % av salgsprisen. S her er det jo noe som er litt pussig.
TH overtar s Futurum, der Posten tidligere var.
Og s 12 r etterp, i 2018, har han plutselig 1.7 milliarder i formue.
Futurum er et nringsbygg som er tilrettelagt for inn og utkjring med lastebiler.
Man kan se lasterampene p bildene.
Og s.. hvis man legger til at TH kjente en lensmann...
TH ble jo anmeldt for ha truet eks-svogeren med pistol, men saken ble henlagt. De ransaket ikke huset engang, og der ville de funnet pistolene.
Lensmannen er som jeg tidligere var inne p, medlem av Rotary. Dette kan man se p at han har mottatt en pris fra dem som heter Paul Harris Fellow.
Skal ikke se bort ifra at det er flere som har operert som Cappelen og Jensen.
Gunnar Evertsen (flydroppsaken) sa at det var flere polititopper som hadde vrt involvert med Cappelen, og ikke bare Jensen.

TH har hatt mange innflytelsesrike mennesker p vennelisten gjennom rene.

Men, enn hvor sensasjonelt det kan synes at man finner spor av kokain, s
er det ikke ndvendigvis slik at funnet har en direkte relevans til selve forbrytelsen.
Samtidig m jo noen ndvendigvis ha dratt med seg dette inn.

Hypotetisk sett kan det tenkes at noen ved en ren tilfeldighet har trkket i
kokain som noen har slt utover f.eks. p gulvet p toalettet p et serveringssted.
Brasserie Hansken er kanskje et sted der man kan tenke seg at folk drar seg en linje p do.
Eller kanskje rettere sagt - det er ikke mange steder i Oslo og omegn der det ikke blir brukt dop.
Folk som liker ruse seg p kokain, er ikke sjelden noks skjdeslse nr de er ruset, gjerne
fordi det ofte inntas sammen med til dels store mengder alkohol.
Folk jeg kjenner som er ansatt i utelivsbransjen, sier det hender rett som det er
at de finner sm klipsposer med hvitt pulver som folk har mistet eller gjenglemt.
Citera
2024-06-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Mye har skjedd i saken som peker mot dette med at AEH ble nsket tatt av dage om det det er sakens faktum, og ser man p hva du sier med g i ring, samt finne blindveier til evig tid, syntes det vre nettopp det man ser i denne trden.

Et eksempel over her er fra en deltaker "Ska*nseth er:

"En GPS er vel like nyaktig i 2013 som i 2024."

Snakk om drive aktiv lgn...

Edit: Jeg s n at dette kokain-greiene allerede blir snakket om her inne, hadde ikke lest oppdateringene i trden fr jeg postet...
Hei hei! Jeg har ikke vrt her p en stund, men ja, man gr i ring og gr i ring i det uendelige i denne saken. Siden jeg s n at det er skalte "nye spor" igjen, s tenkte jeg igjen p denne teorien med Gardermoen vs. Hurum og hva Hagen hadde tjene p flyplassvalget. Selvsagt har ikke saken kommet noe nrmere lsning, akkurat som jeg skrev her ogs. Jeg tror fortsatt ikke den kommer til bli lst pga dette stikker for dypt, og at Gardermoen og Wiborg-saken er involvert.
Her er de "nye" sporene, eller skal man si den nye avledningen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...m_medium=share
Citera
2024-06-13, 13:56
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
TH har hatt mange innflytelsesrike mennesker p vennelisten gjennom rene.

Men, enn hvor sensasjonelt det kan synes at man finner spor av kokain, s
er det ikke ndvendigvis slik at funnet har en direkte relevans til selve forbrytelsen.
Samtidig m jo noen ndvendigvis ha dratt med seg dette inn.

Hypotetisk sett kan det tenkes at noen ved en ren tilfeldighet har trkket i
kokain som noen har slt utover f.eks. p gulvet p toalettet p et serveringssted.
Brasserie Hansken er kanskje et sted der man kan tenke seg at folk drar seg en linje p do.
Eller kanskje rettere sagt - det er ikke mange steder i Oslo og omegn der det ikke blir brukt dop.
Folk som liker ruse seg p kokain, er ikke sjelden noks skjdeslse nr de er ruset, gjerne
fordi det ofte inntas sammen med til dels store mengder alkohol.
Folk jeg kjenner som er ansatt i utelivsbransjen, sier det hender rett som det er
at de finner sm klipsposer med hvitt pulver som folk har mistet eller gjenglemt.

Kokain er mye utbredt i Oslo. Mange som bruker det.
Ja, det er ikke sikkert at det stammer fra huset. Det str ikke noe om mengden. Kan vre mikroskopiske mengder. UIO eller Rettsmedisinsk, eller hvem som fant det, kan vel finne mengder som ikke kan ses med det blotte ye. Men jeg vil ihvertfall tro at skoene kan ha vrt brukt av GM.
Hun m ha tatt av seg buksene fr at hun tok av seg skoene.
De er hemmelighetsfulle med si hvilke sko dette var og hvem de tilhrte.
Eller kan dette ha vrt sandalene hennes, de som hadde THs dna under borrelsene? Og s har hun brukt disse nr hun dusjet for sikre at hun ikke skir nr hun dusjer, og s trkket litt over sin egen bukse?
At det er TEH som har drysset ned litt pulver? Men de ville vel skrevet det annerledes kanskje hvis det var hennes egne sko.. Men samtidig rart at andre skal ha satt igjen sine sko der inne..
Citera
2024-06-13, 14:01
Medlem
Brun guffe p skoene

Resultatene viste blant annet funn av kokain og omdanningsstoff fra kokain

Snakker vi her om avfring da?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem