Citat:
Ursprungligen postat av
Ballesteros
Har ett fejkkonto på facebook där jag diskuterar med andra och läser pantade kommentarer. Ör inget trollkonto för jag trollar inte. Jag bara diskuterar frågor som jag inte vill diskutera med mitt riktiga namn. Behöver då inte vara orolig för vad olika galningar kan få för sig med mitt namn.
Helt rätt, du är långt ifrån ensam. Tycker dock inte du ska se det som en menlös hobby, man lär sig något nytt varje dag och stöter på massor av speciella människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Endways
Min mest pantade hobby är att samla Pokemon spelkort, jag spelar inte ens TCG.
Låter snarare som en investering! Satte kaffet i halsen när kortet min kollegas barn önskade sig mer än allt i hela världen var ett kort värt minst 1000 kr. 10000 kr, för ett kort, på en röd/svart drake? Galet i min värld.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pungsving
Jag behöver lite av det där. Några insidertips?
Gå in i en osund relation. Få hjärtat krossat (till den punkt att man är så ledsen att man slutar äta). Få din väska stulen, inkl mobil och plånbok med kreditkort som du tvingas spärra. No money, no food. Skaffa dig ett jobb där du seriöst aldrig ges möjlighet att ta lunch eller äta pga ex klienters omöjliga deadline (tänk affärsjuridik) eller medicinska deadline (akuten eller IVA på typ Östra eller Karolinska). Ät annars 5 ägg på morgonen och inled därefter självsvält de kommande 16 timmarna. All lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av
Lillred
En annan "nördhobby" är att läsa För Undersöknings Protokoll (FUP) Ju jävligare och bisarrare brott desto större intresse
Samma här, fast omaskade rättsintyg och obduktionsrapporter.