Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-14, 01:04
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Jepp, samma här. Från att ha börjat med skrot där den mesta tiden bestod i att bära ut, aligna och sen se molnen dra in. Eller om allt funkat, behöva bära in 40-50 kilo grejor i tio minusgrader kl 6 på morgonen. Lik förbaskat fortsatte man.
Nu har jag byggt ett enkelt skjul, skaffat moderna grejor som kan fjärrstyras så nu är det mest vädret som muckar gräl med en.
Antar att det ska jävlas lite, för belöningen kommer när allt väl funkar och man sitter där och processar ett antal timmars exponering på någon nebulosa med en god whisky på bordet.

Lite från i vintras
https://ibb.co/q0DRV8K
https://ibb.co/XF4kyBr
https://ibb.co/HVFd0tZ

Röven vad coolt!
Citera
2024-06-14, 02:35
Medlem
Fappy11s avatar
Klottra och måla graffiti olagligt, nog inne på 20e året av den hobbyn.
Citera
2024-06-14, 05:30
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Har ett fejkkonto på facebook där jag diskuterar med andra och läser pantade kommentarer. Ör inget trollkonto för jag trollar inte. Jag bara diskuterar frågor som jag inte vill diskutera med mitt riktiga namn. Behöver då inte vara orolig för vad olika galningar kan få för sig med mitt namn.
Helt rätt, du är långt ifrån ensam. Tycker dock inte du ska se det som en menlös hobby, man lär sig något nytt varje dag och stöter på massor av speciella människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Endways
Min mest pantade hobby är att samla Pokemon spelkort, jag spelar inte ens TCG.
Låter snarare som en investering! Satte kaffet i halsen när kortet min kollegas barn önskade sig mer än allt i hela världen var ett kort värt minst 1000 kr. 10000 kr, för ett kort, på en röd/svart drake? Galet i min värld.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Jag behöver lite av det där. Några insidertips?
Gå in i en osund relation. Få hjärtat krossat (till den punkt att man är så ledsen att man slutar äta). Få din väska stulen, inkl mobil och plånbok med kreditkort som du tvingas spärra. No money, no food. Skaffa dig ett jobb där du seriöst aldrig ges möjlighet att ta lunch eller äta pga ex klienters omöjliga deadline (tänk affärsjuridik) eller medicinska deadline (akuten eller IVA på typ Östra eller Karolinska). Ät annars 5 ägg på morgonen och inled därefter självsvält de kommande 16 timmarna. All lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Lillred
En annan "nördhobby" är att läsa För Undersöknings Protokoll (FUP) Ju jävligare och bisarrare brott desto större intresse
Samma här, fast omaskade rättsintyg och obduktionsrapporter.
Citera
2024-06-14, 05:34
Medlem
Huhhhhhs avatar
Runkmaraton på tjack

Blodig och skinnflådd kuk
Citera
2024-06-14, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Har du kommit i din egen mun och svalt någon gång?

Yes box.
Citera
2024-06-14, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Jepp, samma här. Från att ha börjat med skrot där den mesta tiden bestod i att bära ut, aligna och sen se molnen dra in. Eller om allt funkat, behöva bära in 40-50 kilo grejor i tio minusgrader kl 6 på morgonen. Lik förbaskat fortsatte man.
Nu har jag byggt ett enkelt skjul, skaffat moderna grejor som kan fjärrstyras så nu är det mest vädret som muckar gräl med en.
Antar att det ska jävlas lite, för belöningen kommer när allt väl funkar och man sitter där och processar ett antal timmars exponering på någon nebulosa med en god whisky på bordet.

Lite från i vintras
https://ibb.co/q0DRV8K
https://ibb.co/XF4kyBr
https://ibb.co/HVFd0tZ

Wow! …WOW!
Citera
2024-06-14, 08:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blaik
Ta hem och ät för firren dör ändå när du tagit i den.

Får man mört så tar man inte hem skiten.

Nej firren dör inte.
Citera
2024-06-14, 09:03
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Yes box.
Var det skönt eller är det lite som att kittla sig själv?
Citera
2024-06-14, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Var det skönt eller är det lite som att kittla sig själv?

Det är ett runk deluxe. Första gången ollonet kom in i munnen var det faktiskt lite som att kittla sig själv men det går över. Är du hyfsat flexibel fixar du det. Den underlättar det så klart med en hyfsat stor kuk. Men har man det som en hobby och tränar lite varje dag så skulle jag tro att merparten av alla män kan suga åtminstone sitt ollon. Autocunnilingus ser däremot betydligt svårare ut och kräver typ en dedikerad gymnast.
Citera
2024-06-14, 09:56
Medlem
Hussefars avatar
Jag kan spendera någon timme varje kväll åt att kolla Youtube och se på överlevnadsvideos. Någon skogsmulle som bygger en lite koja för att sedan göra upp eld och bara laga mat. Kanske att han läser lite i en bok innan ljuset i lampan släcks och vederbörande ska sova.

Jag skulle kunna göra det själv men väljer ändå att sitta hemma och kolla. Det hade varit mer givande att vara ute själv i naturen för att göra det. Ett enkelt vindskydd och en brasa hade räckt.

Känns rätt efterblivet att sitta hemma i soffan och kolla på, jag vet.
Citera
2024-06-14, 11:32
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Jag gillar att städa upp och sortera rum / utrymmen som är riktigt stökiga. Jag gillar när allt hamnat på golvet och sen sortera i färger, storlekar , material osv i små lådor på hyllor på väggen.

Tyvärr är det svårt att iscensätta det då ofta hemmavid men garaget är ju en dunderkurs för denna hobby

Du får gärna komma hem till mig och städa och sortera upp!!!
Citera
2024-06-14, 11:40
Bannlyst
1. Samlar filmer på 32 TB hårddisk istället för att streama som man gör nuförtiden.
2. Läser böcker, en numera helt utrotad sysselsättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in