Citat:
Ursprungligen postat av
Youfuckingbitch
Jaja. Du kan ju tro vad du vill.
Jag tänker inte gå in i diskussionen om kommunism eller försöka lära dig om historia. Och jag är absolut inte kommunist så att det är klarlagt.
Men jag kan iaf säga med säkerhet att du inte läst ett skit av Marx, Engels eller Lenin utan tror på det du blivit matad med.
Att tro något är korkat.
Men om ämnet Didings staty kan jag säga att han är medveten om att han förmodligen kommer bli slagen på fingrarna av kommunen (igen) för avsaknad utav bygglov.
Han har redan antytt det.
Han kommer rätta sig efter deras beslut men inom snar framtid ha ett nytt bus på gång.
Kan faktiskt vara lite kul med "busiga" personer som vill röra om i grytan och sätta sig upp mot makten. T ex som Lars Vilks gjorde eller diverse satir. Dock har ju skrattet de senaste åren fastnat lite i halsen eftersom vissa "bus" medför livsfara, t ex koranbränningar eller konstverk där islam är inblandad, samt det innebär risk att bli utsatt för diverse galningar om man har åsikter som inte är mainstream/ PK.
"Vänsterbus" är dock fortfarande relativt riskfritt, tex att sätta upp en staty av en (vänster)massmördare eller delta i demonstrationer vilka har en stark antisemitisk underton/ borderline öppen beundran av terrorister. Att "vänsterbus" är relativt riskfritt hör samman med att de flesta aktivistgrupper och undersökande journalister är vänster och därför inte har intresse av att slå ner på "vänsterbus" (den egna sidan). It´s OK when we do it-grejen.
Gissar att kommunen kommer ha synpunkter kring denna staty och att det lär sluta med att det obegripligt och onödigt höga fundamentet får tas bort och så får statyn stå på marknivå. Där kommer den, likt Lenin själv, med tiden bli ointressant och förhoppningsvis vittra sönder.