Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-17, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Lenin dog 1924
Fast 1933 ändrades till en homofobi-lag, då Stalin hade makten.
Citera
2024-06-17, 09:23
Medlem
Steff83s avatar
Inte så förvånande. Han är ett original denna mannen om man säger så. Dock rätt kul. Och hans hotell är tätt trevliga oavsett vad man gillar för politik.
Citera
2024-06-17, 09:26
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det är komiskt men osmakligt. Lenin var en massmördare och anförare av den onda sekten "kommunism".
Sen kommer nån smårik tönt på landet och hyllar, just den typen av rätthaverist hade åkt direkt till Gulag i den sovjetiska diktaturen. Komiskt.

Kommunismen är en själlös bisarr religion vars mål är ett fantasiparadis som ska uppnås genom diktatur. Guden Lenin visar vägen. Till helvetet. Haha
Jaja. Du kan ju tro vad du vill.
Jag tänker inte gå in i diskussionen om kommunism eller försöka lära dig om historia. Och jag är absolut inte kommunist så att det är klarlagt.
Men jag kan iaf säga med säkerhet att du inte läst ett skit av Marx, Engels eller Lenin utan tror på det du blivit matad med.
Att tro något är korkat.

Men om ämnet Didings staty kan jag säga att han är medveten om att han förmodligen kommer bli slagen på fingrarna av kommunen (igen) för avsaknad utav bygglov.
Han har redan antytt det.
Han kommer rätta sig efter deras beslut men inom snar framtid ha ett nytt bus på gång.
Citera
2024-06-17, 10:05
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Förstår inte hur det kan va tillåtet.
Det är tillåtet därför att det inte är förbjudet. Det ska vi vara glada för. Alternativet hade varit som med strandskyddet, där allt är förbjudet innan dispens givits.

Allt trams i tråden om massmord och kommunistiskt förtryck är villospår i diskussionen. Boomers och pojkrumsnazister med falska bekymmersrynkor som nu har hittat en kommunist att projicera ett inneboende hat på.
Citera
2024-06-17, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Han reser den i sin egen trädgård. Märkligt. Borde ju vara "vår trädgård". Entreprenör och kommunist, hade överlevt ca 90 sekunder under Oktoberrevolutionen. Ännu ett bevis på att det går bra att vara kommunist så länge man slipper leva i ett kommunistiskt land.

Ännu ett bevis på att postmodern ironi är vad som återstår av den svenska kommunismen.
Lenin som trädgårdstomte. Som ett meme på internet ungefär. Självaste Knausgård tackade ja till Leninpriset och han kan knappast beskyllas för att vara kommunist. Ofarligt, med andra ord.
Citera
2024-06-17, 10:44
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Ännu ett bevis på att postmodern ironi är vad som återstår av den svenska kommunismen.
Lenin som trädgårdstomte. Som ett meme på internet ungefär. Självaste Knausgård tackade ja till Leninpriset och han kan knappast beskyllas för att vara kommunist. Ofarligt, med andra ord.
Ja, han får göra vad han vill, men de blev griniga på Tyresö när jag satte upp en staty över Ledaren.
Citera
2024-06-17, 10:56
Medlem
En sån jävla pajas! Lenin var emot privat ägande och en kapitalist som Diding skulle ha dödats direkt under en revolution. Men han är för efterbliven för att fatta.

Men det är ju också ett tecken på hur vänsterextremt Sverige är. Det är helt ok för denna fitta att hålla på. Medan man vill förbjuda till ex runor. Det säger egentligen allt.
Senast redigerad av TheJewelInTheSea 2024-06-17 kl. 11:03.
Citera
2024-06-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Jag tänker inte gå in i diskussionen om kommunism eller försöka lära dig om historia. Och jag är absolut inte kommunist så att det är klarlagt.
Men jag kan iaf säga med säkerhet att du inte läst ett skit av Marx, Engels eller Lenin utan tror på det du blivit matad med.
Att tro något är korkat.

Men om ämnet Didings staty kan jag säga att han är medveten om att han förmodligen kommer bli slagen på fingrarna av kommunen (igen) för avsaknad utav bygglov.
Han kommer rätta sig efter deras beslut men inom snar framtid ha ett nytt bus på gång.

Kan faktiskt vara lite kul med "busiga" personer som vill röra om i grytan och sätta sig upp mot makten. T ex som Lars Vilks gjorde eller diverse satir. Dock har ju skrattet de senaste åren fastnat lite i halsen eftersom vissa "bus" medför livsfara, t ex koranbränningar eller konstverk där islam är inblandad, samt det innebär risk att bli utsatt för diverse galningar om man har åsikter som inte är mainstream/ PK.

"Vänsterbus" är dock fortfarande relativt riskfritt, tex att sätta upp en staty av en (vänster)massmördare eller delta i demonstrationer vilka har en stark antisemitisk underton/ borderline öppen beundran av terrorister. Att "vänsterbus" är relativt riskfritt hör samman med att de flesta aktivistgrupper och undersökande journalister är vänster och därför inte har intresse av att slå ner på "vänsterbus" (den egna sidan). It´s OK when we do it-grejen.

Gissar att kommunen kommer ha synpunkter kring denna staty och att det lär sluta med att det obegripligt och onödigt höga fundamentet får tas bort och så får statyn stå på marknivå. Där kommer den, likt Lenin själv, med tiden bli ointressant och förhoppningsvis vittra sönder.
Citera
2024-06-17, 11:46
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Att tro något är korkat.

Kommunism =ondska, 100 miljoner döda och diktatur. Alla vuxna förstår det.

Jamen va kul, fjantiga diding kommer med nya bus. Snark
Citera
2024-06-17, 11:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det är komiskt men osmakligt. Lenin var en massmördare och anförare av den onda sekten "kommunism".
Sen kommer nån smårik tönt på landet och hyllar, just den typen av rätthaverist hade åkt direkt till Gulag i den sovjetiska diktaturen. Komiskt.

Kommunismen är en själlös bisarr religion vars mål är ett fantasiparadis som ska uppnås genom diktatur. Guden Lenin visar vägen. Till helvetet. Haha

Som tur är bor vi inte i Sovjet utan i ett fritt land med åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Det värsta som kan hända om man reser en 8m hög Leninstaty i Sverige är att man blir tvungen att ta ner den och möjligtvis nåt symbolisk bötesbelopp för att man brutit mot nån kommunal lag. Underbart land vi bor i!
Citera
2024-06-17, 12:44
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Berätta mer om den riktiga nazismen då? Lite nyfiken...

Ha ha jag fånade mig lite det brukar alltid komma upp att Sovjet inte var riktig kommunism.
Citera
2024-06-17, 12:57
Medlem
Orm Ondes avatar
Hans agerande visar onekligen på hyckleriet inom vänstern.

För mig är det helt i sin ordning om han reser sin Leninstaty på sin egen mark där den inte stör någon. Bara jag slipper vara med att betala för skiten.

Däremot vore det roligt att se hur mycket det hade vrålats om det varit en staty av Hitler som han tänkte ställa upp.

Diding är en excentriker och jag tycker att han är helt jämförlig med DanPark, som också är en figur som bara är ute för att provocera. Det intressanta är att Dan Park förföljs, men Diding närmast hyllas i media. Vänsterhyckleri i sin renaste form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in