Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-18, 23:00
Medlem
Ja du Johan, nu har du på ditt samvete för resten av livet, frisläppandet av en jävla slaktare med tusentals liv på CV:t. Trump kanske drar en Hellfire i skallen på fanskapet istället vad det lider.

Jag trodde nog ändå att du var underrättelseagent, och det var därför man tog hem dig, och det hade ju möjligen kunnat vara befogat. Men nej, nu fick vi svaret, du är bajspackare helt enkelt. Man kan ju undra vad en sån som du finner för nöje för upprepade resor i Iran, eller inte. Du hade garanterat fått dingla om det dragit ut på utbytet. Din närmast mongoloida lillhjärna är nu anledningen att massvis med svenskar kan komma att plockas in för liknande ändamål i diverse skurkstater.

Karma kommer nog ikapp vad det lider, tänker ofta på H. Pontén som hade det goda omdömet att cykla ihjäl sig 1 Januari.
Citera
2024-06-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Såg en bild nu på Djalali från fängelset. Shit, han måste tappat 30kg. Påminner om Navalnyj och hur han såg ut innan han dog.

Fy fan Kristersson & Billström…
Ja han såg verkligen undernärd/tärd ut.
Men fyet ska riktas i första hand mot Iran, i andra hand mot läkaren själv, i tredje hand mot de som planerade för konferensen och lät den bli i ett rättsosäkert land, i fjärde hand kan man väl tycka att Sverige/EU skulle kunna ha gjort mer...
Citera
2024-06-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja ovanstående tål att fundera över.
Varför delades plötsligt ett extra svenskt medborgarskap ut till någon som inte satt sin fot i Sverige på två år? Hur kunde han ens ansöka om detta - med personlig egenhändig namnteckning som är krav - från ett Iranskt fängelse med fulla restriktioner?

Det är som sagt biten jag inte riktigt får ihop. Det vore därför lite intressant att veta om han sökte innan han åkte eller inte. Om han inte gjorde det så är hela hans ansökan mer eller mindre falsk.

https://www.migrationsverket.se/Priv...for-vuxna.html

Citat:
Om du inte kan ansöka på webben fyller du i blanketten Ansökan om svenskt medborgarskap för vuxna, 316011.

Du verkar kunna söka på två sätt -- blankett eller som e-tjänst. Han han som sagt inte gjort det innan avresan till Iran är knappast någon av dem särskilt trolig. Han lär inte ha sitt bankID med sig och en internetuppkoppling i Evin fängelset. Har de smugglat dokument in och ut ur fängelset som han skrivit på? Verkar inte så troligt det heller.

Blanketten skall skrivas under av personen som ansöker om medborgarskap, det verkar inte finnas något utrymme för för att ansöka åt andra personer om de inte är barn under 18 år. Går det att fullmaktsansökan? Det verkar inte så, men jag kan inte utesluta det. Men det finns inget utrymme för det på blanketten vad jag kan se.

Kravet om Hemvisttid borde vara felaktigt eller icke-uppfyllt. Han har som sagt inte varit i Sverige på flera år. Även om de är gifta så skall de bo tillsammans, vilket de uppenbarligen inte gör just nu eller har gjort på flera år. Pga att han sitter i fängelse i Iran. Men regler är regler. Det verkar inte finnas undantag för att sitta i fängelse utomlands, plus att det då möjligen inte direkt talar till hans fördel om han är dömd för brott, även om det är i Iran.

Jag kan inte riktigt se hur han kan ha skrivit under ansökan varken analogt eller digitalt. Om det inte skedde innan avresan. Sålunda är ansökan en förfalskning av hans identitet eller namnteckning.

Citat:
11. Underskrift
Jag vill bli svensk medborgare. Jag förstår att jag kan förlora mitt nuvarande medborgarskap om jag blir svensk medborgare. Jag försäkrar på heder och samvete att uppgifterna som jag har lämnat är sanna och att jag inte medvetet har utelämnat något som kan vara av betydelse vid prövningen av ärendet och att jag har tagit del av informationen om behandling av personuppgifter i bilagan. Jag är medveten om att oriktiga uppgifter kan medföra straffansvar (15 kap. 10 § brottsbalken).

Så hur har hans ansökan gått till? Hur har den behandlats? Vill inte Migrationsverket se eller prata med personen som skickar in ansökan? Det verkar bananrepublik skumt hur hans ansökan om medborgarskap har gått till, om den inte skickats innan han åkte.

Någon journalist borde väl fundera lite längre än näsan räcker, eller vågar de inte det på redaktionerna längre? Är en ansökan om medborgarskap en allmän handling? Jag misstänker att de inte vill rota i det hela.
Citera
2024-06-18, 23:23
Medlem
En demokrati skall ALDRIG utväxla fångar med en diktatur! Enda möjliga undantaget är hemliga utväxlingar av spioner.
Citera
2024-06-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Okej, så Sverige gjorde allt för att ta hem en bög istället för en familjefar? 🤦🏻‍♂️
Så kan man se det men bögen har rötter i Sverige, är född i Sverige, har svenska som modersmål, har svenskt medborgarskap och hade detta vid tiden för gripandet, domen och fängslandet.
Familjefadern i fråga har inga rötter i Sverige, född i Iran, behärskar inte det svenska språket och var ej svensk medborgare vid gripandet och när domen föll.
Att bögen ifråga kom hem med eller utan att ha försämrat familjefadern i fråga och dess chanser att bli frigiven är bara bra och logiskt ur mitt perspektiv.
Heja Sverige!
Citera
2024-06-18, 23:51
Medlem
Jag är emot att man ska fria livstidsdömda fångar efter 5 år. Det var vad Noury satt. Nu vet ju Iran att kidnappa västerlänningar är ju perfekt för då kan man både få pengar och göra olika byten. Undrar hur mycket Sverige betalade för svenskarna? Det är ju ingen som pratar om det. Men det kan röra sig om flera 100 miljoner kronor.
Att Johan som svensk åkte till Iran med vetskapen att Noury var fängslad i Sverige och att Johan dessutom är Honosexuell måste beskrivas som rysk roulette.
Citera
2024-06-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
En verkar vara något morddömd mongo från Västerås som är fängslat, om han inte släppts på senare tid.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...s-till-sverige
aha en 20 årig- gängmördare, sitter alltså också i iransk fängelse,
han har alltså rymt el skickats av sina föräldrar här i Sverige -till sina iranska släktingar,
efter han begått gäng-mordet i Västerås. Så han försökte smita från mord åtalet här.
Och nu gråter han o vill tillbaka till Sverige. sippigt.
Iran har fängslat honom efter att Sverige efterlyst honom.Bra.

Kanske den andra "svensken" är gamle hiv-smittade James Kimball-alis Mehdi.

De där båda behöver sitta där i Iran och mogna ytterligare...

Däremot borde stadsministern ändå kunnat agera för att den stackars forskaren,
kunnat följa med de andra två utlämnade svenskarna.
Forskare behövs här i landet.
Citera
2024-06-19, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afroneger
Du menar att man i Iran fängslar random personer helt godtyckligt? Varför skulle man göra det?
ja,så gör den iranska regimen. Anklagar oskyldiga utlänska medborgare för vafansomhelst,
för att sedan utpressa den oskyldiges värdland, och i utbyte
få hem sina mördare som dömts till svenskt fängelse.

Att svensk-iranier inte förstått är konstigt, Azis blev ju släppt nu samtidigt med Johan F.
Den där "kompisen/vännen" som Johan skulle besökt, kanske lurade ner Johan,
avsiktligt.
Nu firar iranierna att de fick tillbaka sin hårdkokte sadist.

Själv hade jag önskat att forskaren, fått komma hit.
Som sagt vi behöver forskare.
Citera
2024-06-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Ja du Johan, nu har du på ditt samvete för resten av livet, frisläppandet av en jävla slaktare med tusentals liv på CV:t. Trump kanske drar en Hellfire i skallen på fanskapet istället vad det lider.

Jag trodde nog ändå att du var underrättelseagent, och det var därför man tog hem dig, och det hade ju möjligen kunnat vara befogat. Men nej, nu fick vi svaret, du är bajspackare helt enkelt. Man kan ju undra vad en sån som du finner för nöje för upprepade resor i Iran, eller inte. Du hade garanterat fått dingla om det dragit ut på utbytet. Din närmast mongoloida lillhjärna är nu anledningen att massvis med svenskar kan komma att plockas in för liknande ändamål i diverse skurkstater.

Karma kommer nog ikapp vad det lider, tänker ofta på H. Pontén som hade det goda omdömet att cykla ihjäl sig 1 Januari.

Öh? Vad fan menar du? "Massvis med svenskar" som du bekymrar dig om kommer att råka ut för samma sak som Johan!! DOM ömmar du för, men du har mage att slänga skit på Johan, som Sverige hade all anledning att hämta hem!

Dom svenskar du menar, dom enda som betyder något, är dom med iransk bakgrund, som du själv, som vill åka på semester till Iran, och komma tillbaka till bekväma Sverige när det passar!

Men något du ska ha jävligt klart för dig, det är att majoriteten i Sverige inte är så misslyckad i skallen som du, men du är väl påverkad av ditt ursprung i ett skitland som Iran!!

Johan hör hit, till skillnad från dig, din jävla idiot!! Åk hem till din helveteshåla med dig, ditt äckel!!!
Citera
2024-06-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Jag är emot att man ska fria livstidsdömda fångar efter 5 år. Det var vad Noury satt. Nu vet ju Iran att kidnappa västerlänningar är ju perfekt för då kan man både få pengar och göra olika byten. Undrar hur mycket Sverige betalade för svenskarna? Det är ju ingen som pratar om det. Men det kan röra sig om flera 100 miljoner kronor.
Att Johan som svensk åkte till Iran med vetskapen att Noury var fängslad i Sverige och att Johan dessutom är Honosexuell måste beskrivas som rysk roulette.

ja Johan F måste ha drivits av stark passion till landet Iran...

Självklart var o är Johan ingen spion. Hans verkliga skäl till Iran resan
förblir dunkel.
Citera
2024-06-19, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Du är då för äcklig! Du tycker alltså att svenska regeringen skulle ha offrat oskyldiga människor, bara för att dom enligt dig rest till fel ställe och varit naiva och korkade...att dom får skylla sig själva, så det kvittar ifall dom blir torterade och mördade....

Sitt själv i ett skräckfängelse, så du får känna av hur kul det är, jävla sadist! Fatta att det inte var några restriktioner från UD när JF åkte till Iran...och han hade anledning att åka dit! Regeringen kunde inte ha gjort på annat sätt Du är en sadistisk idiot!!

Hahahaha, du låter som en pms-kärring.

Som jag har skrivit förut; det var allmänt känt innan JF åkte till Iran att den iranska staten har för vana att ta västerlänningar som gisslan.

Om du försökte använda din hjärna för en sekund istället för att gråta som en hjärndöd bitch så hade du insett det orimliga i att åka till Iran på semester.

Det är till 100% Johan Floderus fel och på grund av det så sitter den svenska forskaren Djalali kvar i iranskt fängelse samtidigt som massmördaren Hamid Noury går fri.

Allt på grund av Johan Floderus.

Johan Floderus var ett misstag och världen hade varit bättre om han aldrig hade fötts.

Floderus bör åtalas och dömas för att ha medverkat till att Noury skulle komma undan sitt straff samtidigt som Djalali får sina mänskliga rättigheter kränkta.

Floderus är en idiot, en självisk idiot.
Citera
2024-06-19, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Så kan man se det men bögen har rötter i Sverige, är född i Sverige, har svenska som modersmål, har svenskt medborgarskap och hade detta vid tiden för gripandet, domen och fängslandet.
Familjefadern i fråga har inga rötter i Sverige, född i Iran, behärskar inte det svenska språket och var ej svensk medborgare vid gripandet och när domen föll.
Att bögen ifråga kom hem med eller utan att ha försämrat familjefadern i fråga och dess chanser att bli frigiven är bara bra och logiskt ur mitt perspektiv.
Heja Sverige!

Den andra drar in mer skatt än bögen iaf! Lite mer logiskt än dina resonemang!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in