Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-19, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-01-01
Varje gång jag ser en tjej som klär sig såhär, alltså så bröstvårtorna syns så tappar jag hoppet om svenska tjejer. Kvinnor, er skönhet är allt ni har, er karriär osv är helt värdelös för en man när ni blir äldre. Sluta klä er som horor, för helvete!
Du är garanterat munk eller bög. Så ja iväg med dig nu.
2024-06-19, 13:59
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-01-01
Nu var det dock underförstått att kvinnor ska bära BH.
Bysthållare finns i mängder av material och tjocklekar - det är inte alltid det hindrar eller döljer en uppretad bröstvårta.
2024-06-19, 16:01
Medlem
Naknekejsarens avatar
Sådana trådar får mig att tänka på Norm Mcdonalds visdom: Im worried that if we keep slutshaming women too hard we may run out sluts!

Vi har en bättre version i denna ständiga sexobjekt/clickbait i expressen:

https://www.reddit.com/r/Sverige/com...hetsankare_på/

Hon vet vad hon gör. Sedan är en annan expressenkrönikör upprörd över att Juventus visar lika sexuellt utmanande bilder på sin sportjournalist:

https://www.expressen.se/sport/fotbo...mt-sexistiskt/

Kanske hon borde börja med att moralisera sin kollegas klädsel i själva expressen? Eller så slutar man moralisera om att kvinnor använder sin sexuella kapital för att få mäns intresse?

Man får välja att moralisera eller inte, men man kan inte göra både och.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-06-19 kl. 16:22.
2024-06-19, 16:02
Medlem
Vet inte om själva posten eller alla vita riddare till manliga feminister i x-tråden är mest pinsam.
2024-06-20, 21:45
Medlem
Shrimp-guys avatar
Fan hon hadde knäppt kavaj och hoodie idag, hon måste läst tråden och blivit äcklad av min komentar. Förlåt Therese Strömberg
2024-06-22, 17:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Manosfärer, maskulinism och mansrörelser
/Moderator
2024-06-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
https://x.com/moneymakinghoss/status...347986652?s=46

En kvinnlig studioexpert på SVT, tror jag, medverkade i gårdagens sändning. Hon är duktig, har en rejält tilltagen byst och gillar att visa upp den. Helt i sin ordning, rent av positivt.
Igår lyckades hon också (givetvis helt medvetet) klä sig så att bröstvårtorna kunde tydas.
Detta är på alla sätt jättebra och adderar mervärde till sändningen.
Självfallet uppmärksammas också detta. Alla som såg sändningen noterade saken och det visste givetvis huvudpersonen själv om och alla i produktionen har givetvis också noterat att hennes pattar är väl exponerade.
Som ett brev på posten kommer uppmärksamheten och lite allmänt erotiskt hållna tillrop. Förtjusning över pattarna.

Men… givetvis kan inte bollen stanna där.
För att uttrycka uppfattningar om saken är haram, i synnerhet uppskattning. Det är ÄCKLIGT!
Alltså att uppskatta det.
Att visa pattarna i studion är däremot bra och alla är skyldiga att låtsas att dom inte är där?
Detta drivs givetvis av att det är primärt svenska män som har en positiv åsikt om en kvinnas fysiska attribut.

Att vi samtidigt har många tusentals individer som vill förpacka kvinnor från topp till tå i tjockt tyg för att förhindra kvinnlig synlighet, det skulle samma personer aldrig ha en uppfattning om.
Faktum är att man i mångt och mycket delar uppfattning med islamisterna.
En kvinnokropp ska vara osynlig. I alla fall så tillvida att den ska avsexualiseras till hundra procent.
Allt annat är upprörande.
Positiva tillrop blir därmed äckligt och hemskt.
Förtryck och anonymisering - även med tvång - ses därför inte som något större problem. För det strävar efter avsexualisering.
Det är också därför bristen på avsexualisering hos mer normalt klädda kvinnor kan ses som en provokation som gör att det finns acceptans för att åsiktsfränder, alltså sådana som också vill avsexualisera kvinnan, uttrycker missaktning eller rent av begår sexbrott.

Ett axplock på folk som ser stora problem i positiv objektifiering av kvinnokroppen, men som aldrig skulle uttrycka att det är problematiskt att muslimer förmodligen ser samma klädsel som horeri, medgivande till våldtäkt eller en ursäkt för hedersbrott:

https://x.com/aikioniemiphoto/status...006167846?s=46

https://x.com/andreaslundskog/status...803297045?s=46

https://x.com/zlattman/status/1803304032494035370?s=46

https://x.com/olsenalexander/status/...049447301?s=46

Om vi bortser från det uppenbara - att det finns en kategori killar som tror att spelad feminism kommer gynna dem, vilket nog inte är fallet - så infinner sig ändå frågan:

Tror värdegrundsriddarna ens på sina egna resonemang?
Inser man inte att direkt man högst aktivt försöker moderera en form av yttringar (som är rätt harmlösa) runt kvinnokroppen, men samtidigt ser mellan fingrarna och rent av gynnar uppfattningen om att kvinnokroppen inte ska vara föremål för åsikter, helst anonymiseras och om så krävs med tvång packas in i tyg?

För mig är det fascinerande.
Det mest feministiska borde naturligtvis vara total nakenhet, en positiv syn på sexualisering av exklusivt kvinnliga attribut och en hård linje mot förtryck och elakheter.

Fast vad fan är det här ts!?
Du skriver att en kvinna visar pattarna i tv studion, jag ställer därför in mig på att få se just ett par pattar i tv studion när jag går in i din tråd.
Känner mig ärligt talat blåst på detta.
2024-06-22, 21:32
Medlem
NoTruces avatar
Problemet här är att det sätts likhetstecken mellan en kommentar i stil med "snygga bröst" och att bjuda en kvinna på en drink med rohypnol i, stänga in henne i en källare i 3 500 dagar och våldta henne varje dag. Det finns inget mellanläge. Det är precis som med migrationspolitiken. Är man kritisk kommer det där jävla likhetstecknet fram, och på andra sidan det finns bara koncentrationsläger och krematorieugnar. Det här svartvita sättet att resonera har skadskjutit den offentliga debatten i femton års tid, om inte längre.

I många, ahem, moderna feministmäns värld går det inte att ge en kvinna en komplimang som anspelar på hennes utseende utan att det också måste betyda att den som ger komplimangen är en person med onda avsikter, snuskiga tankar, och att vederbörande skulle hoppa på kvinnan om tillfälle gavs. Det här sättet att tänka är vanligt hos moderna feminister (oavsett kön), vänstermänniskor, liberaler och vänsterliberaler (s.k. progressiva).

En annan aspekt är att en kommentar som anspelar på utseende, och då särskilt med sexuella konnotationer, alltid förväntas negera andra egenskaper mottagaren av kommentaren kan tänkas ha. Alltså: Säger jag "fan vilken tajt och läcker kropp Therese Strömberg har!", då är jag inte bara vidrig, utan jag förminskar dessutom - eller tar helt bort - hennes andra egenskaper; i detta fall hennes fotbollskunskaper och legitimitet som bisittare. Detta fast jag inte sagt ett ljud om de sakerna, utan enbart kommenterat hennes utseende. Jag hade kunnat säga något i stil med "ja Tessan, hon är grym hon! Jag hade ingen aning om att Mbappés tandborste var gredelin!", eller "fan vad bruden suger, Lukaku har ju fan aldrig spelat i Häcken. Degerfors var det fan!", men det gjorde jag inte. Jag sa hon hade tajt och läcker kropp. Move the fuck on.
2024-06-24, 00:55
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Bysthållare finns i mängder av material och tjocklekar - det är inte alltid det hindrar eller döljer en uppretad bröstvårta.
Men brösthållare är likväl inte naturligt. Att visa bröstvårtorna är naturligt både för män och kvinnor.

Tjejer sprang runt topless på stranden på 80-talet - det var normen - men sedan kom massinvandringen med den bakåtsträvande kvinnosynen och då kände sig kvinnor inte längre så trygga i sin "naturlighet".
2024-06-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Det har hänt förr. Willem Dafoe fick använda sig av en mindre stuntkuk då hans flashbackdase höll på att förstöra Lars von Triers Antichrist då den tog fokus från handlingen.

Enligt Reddit ja, men finns det en trovärdig källa att den byttes för att den var så stor, eller var det snarare för att det i själva verket var en kändis kuk och det skulle ta fokus från filmen?
2024-06-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Men brösthållare är likväl inte naturligt. Att visa bröstvårtorna är naturligt både för män och kvinnor.

Tjejer sprang runt topless på stranden på 80-talet - det var normen - men sedan kom massinvandringen med den bakåtsträvande kvinnosynen och då kände sig kvinnor inte längre så trygga i sin "naturlighet".

Säger sverigedemokraten själv!
https://ibb.co/rs5c0W5
2024-06-24, 14:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Enligt Reddit ja, men finns det en trovärdig källa att den byttes för att den var så stor, eller var det snarare för att det i själva verket var en kändis kuk och det skulle ta fokus från filmen?

Det finns ju ett ögonvittne till som tyngsta schlongarna i Hollywood. Tror inte star-struck skulle funka där, men vem vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in