Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-22, 21:29
  #109
Medlem
Som med det mesta andra i samhället och världen så är allt tråkigare numera och så även fotbollen, som flera säger, magin är borta. Tyvärr.
Citera
2024-06-22, 21:30
  #110
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzell
Som med det mesta andra i samhället och världen så är allt tråkigare numera och så även fotbollen, som flera säger, magin är borta. Tyvärr.

Kunde inte sagt det bättre själv, livskänslan är som bortblåst, och fotbollen är ett minne blott.
Citera
2024-06-22, 21:33
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cegefe8395
När man ser Österrike som kom 2a i våran kvalgrupp så kanske folk underskattar hur svår grupp vi hade?

Vad mötte Georgien för motstånd i kvalet, t.e.x.?
Tom Luxemburg fick kvalspela.
Sverige fick inte ens kvalspela genom Nations League.

Georgien kom 4:a i sin kvalgrupp. Slog Grekland i play-off.

Slovakien slog t ex Belgien.

Sverige..med sin fotbollshistoria..skall naturligtvis vara med i varje EM.

Fallet från VM-femma till att missa EM är ett historiskt bottennapp. Värre bottennapp än när vi fick stryk av Japan i OS 1936..
__________________
Senast redigerad av TenBagger69 2024-06-22 kl. 21:45.
Citera
2024-06-22, 21:35
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Tom Luxemburg fick kvalspela.
Sverige fick inte ens kvalspela genom Nations League.

Slovakien slog t ex Belgien.

Sverige..med sin fotbollshistoria..skall naturligtvis vara med i varje EM.

Fallet från VM-femma till att missa EM är ett historiskt bottennapp. Värre bottennapp än när vi fick stryk av Japan i OS 1936..

Sverige är förstås en fotbollsnation men grabbarna (läs individualisterna) som kommer upp idag verkar inte veta vad lagspel är.
Citera
2024-06-22, 21:37
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Min uppfattning är att knappt någon verkade ta NL på allvar, men faktum är att vi åkte ner i C-divisionen, ramlade ur seedningsgrupp 2 inför EM-kvalet och sumpade våran livlina med playoff till EM där!

Egentligen är det inte mycket att säga om, vi var sämre än Serbien, Norge och Slovenien i våran NL-grupp o förtjänade att degraderas, men det är rent oförlåtligt om inte spelare/ledare hade koll på läget innan, tyvärr kändes det inte så, utan mer att ett nytt spelsystem skulle testas och att detta mer var landskamper än viktiga tävlingsmatcher..

Nu när du nämner Norge så tror jag faktiskt att jag såg en av dom matcherna, men den förlusten var nog spiken i kistan för egen del, dvs den var så pass förnedrande att jag gav upp NL efter det då jag varken har något minne av varken Serbien eller Slovenien.
Citera
2024-06-22, 21:42
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Fotboll är den enda sporten i världen där det är mer regel än undantag att det blir helt mållöst en match. Än värre är det att de spelat i 90 minuter och det ändå är mållöst. I alla andra sporter håller de sig till 60minuter.

”Jänkarna” kan liksom inte förstå hur matcher kan sluta oavgjort heller, att man bara avslutar utan att utse en vinnare!

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Har sagt det tidigare o det är för många lag med. EM börjar först nästa helg. Sen det eviga blåsandet för minsta lilla kontakt. Bedrövligt. För att inte nämna alla byten som hackar sönder spelet. Nu ligger en belgare ner...stööön. kommer antagligen bli bättre i slutspelet när mer än på spel.

Japp, först 24 länder till EM, sedan 16 av 24 lag vidare från gruppspelet, det är livlina på livlina och som upplagt för att inget ”storlag” ska kunna missa slutspel..

Egentligen tycker jag att bara 16 st lag ska vara med i EM, så anser att det är rätt svagt om man ryker i gruppspelet..
Citera
2024-06-22, 21:45
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
”Jänkarna” kan liksom inte förstå hur matcher kan sluta oavgjort heller, att man bara avslutar utan att utse en vinnare!



Japp, först 24 länder till EM, sedan 16 av 24 lag vidare från gruppspelet, det är livlina på livlina och som upplagt för att inget ”storlag” ska kunna missa slutspel..

Egentligen tycker jag att bara 16 st lag ska vara med i EM, så anser att det är rätt svagt om man ryker i gruppspelet..

Det är exakt vad jag tycker. Det börjar bli lite segt nu med toppmatch efter toppmatch. Ungefär som om man fick äta så mycket glass man ville när man var yngre...
Citera
2024-06-22, 21:47
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
”Jänkarna” kan liksom inte förstå hur matcher kan sluta oavgjort heller, att man bara avslutar utan att utse en vinnare!

Dock får man ge MLS kredd som verkar ta krafttag mot filmningar och premierar sportslighet.

Ligger man kvar och sjukvårdare behöver springa in så måste man vänta 2 minuter (osäker på tiden) utanför planen innan man får komma in och spela igen.
Citera
2024-06-22, 21:49
  #117
Medlem
Jag väljer oftast en annan kanal än fotbollen, och kollar bara om det inte finns något annat jag gillar. Plus sista kvarten på vissa matcher.

EM är helt enkelt inte speciellt intressant och det beror inte på att inte Sverige är med. Det är massor med publik, men det är liksom lite för mycket fest över det.

Folk bryr sig egentligen inte om hur det går och detsamma gäller spelarna i många av lagen. De mindre nationerna och något fåtal andra lyckas väl få till lite jävlar anamma och kampvilja, men det är alldeles för många som verkar se EM som en slags semester där man går runt och spelar lite fotboll.

Och jag klagar inte. För mig har klubbfotbollen alltid varit prioriterat.
Citera
2024-06-22, 21:58
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Sverige..med sin fotbollshistoria..skall naturligtvis vara med i varje EM.

Fallet från VM-femma till att missa EM är ett historiskt bottennapp. Värre bottennapp än när vi fick stryk av Japan i OS 1936..

Citat:
Ursprungligen postat av cegefe8395
Sverige är förstås en fotbollsnation men grabbarna (läs individualisterna) som kommer upp idag verkar inte veta vad lagspel är.

Sverige ligger 8:a bland de europeiska lagen i maratontabellen för Fotbolls-VM och anser ju att vi även bör kvalificera oss till ett Fotbolls-EM som innehåller 16 st lag, precis som vi gjorde EM 2000, EM 2004, EM 2008 och EM 2012..

Citat:
Ursprungligen postat av cegefe8395
Nu när du nämner Norge så tror jag faktiskt att jag såg en av dom matcherna, men den förlusten var nog spiken i kistan för egen del, dvs den var så pass förnedrande att jag gav upp NL efter det då jag varken har något minne av varken Serbien eller Slovenien.

Vi förlorade båda matcherna mot Norge i NL, vilket var oacceptabelt, men kändes ändå inte som fokus låg på att vi skulle kunna åka ur eller bli ”oseedade” i vår EM-kvalgrupp..

Först mot slutet och degraderingen som det började gå upp för folk vilken svår situation man satt sig i, dessutom kunde vi fått Frankrike och England i våran EM-kvalgrupp..
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-06-22 kl. 22:02.
Citera
2024-06-22, 22:29
  #119
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cegefe8395
Sverige är förstås en fotbollsnation men grabbarna (läs individualisterna) som kommer upp idag verkar inte veta vad lagspel är.

Vi får skylla på Zlatan. Sverige kan ju vara med där och hota även de stora när man lirar som just ett lag. Premierar försvar främst. Ingen är större än laget.

Numera vill ja alla just vara mer som Zlatan. Märkas. Få stort proffskontrakt sedan.

Sedan sett till lag. Borde ju Norge vara mest sura att inte vara med. De har ju fler stjärnspelare idag än Sverige men kanske också just där inte lirar som ett lag.
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2024-06-22 kl. 22:33.
Citera
2024-06-22, 22:42
  #120
Medlem
Som jag ser det så har försvarsarbetet utvecklas väldigt mycket de senaste åren. Man backar hem snabbt, 3-backslinjen blir en en 5-backslinje osv.

Mitt tips (antagligen ogenomförbart) är att slopa offsideregeln. Då skulle vi få ett helt annat spel. Än det nu som är så jävla statiskt.

Ett lag kan ha ett helt otroligt övertag i bollinnehav, I 70 minuter. Sen släpper man backlinjen i övermod och så ett i baken.

Ähh, slopa offsiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in