Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-06-22, 23:38
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Hur lyckas du ens få det till en onaturlig process? Vilket biologiskt eller icke-biologiskt material existerar för alltid?

Jag uttryckte mig kanske otydligt. Processen gräsklippning är onaturlig. Inte att gräset dör. Men själva klippningen där strået skärs av finns ju inte naturligt och inte heller lukten som avges (i så stora mängder i alla fall). Kanske att betande djur kan frammana den i mindre mängd men det är inte riktigt samma sak.
Citera
2024-06-23, 14:29
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Jag uttryckte mig kanske otydligt. Processen gräsklippning är onaturlig. Inte att gräset dör. Men själva klippningen där strået skärs av finns ju inte naturligt och inte heller lukten som avges (i så stora mängder i alla fall). Kanske att betande djur kan frammana den i mindre mängd men det är inte riktigt samma sak.

Det är samma sak. Gräset vet inte att det är en gräsklippare som klipper gräset.
Citera
2024-06-23, 20:05
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Det är samma sak. Gräset vet inte att det är en gräsklippare som klipper gräset.

Nej men samma sak vet jag inte. Processen skiljer sig åt och är aningen trögare hos betande djur. Förmodligen är snittet på strået annorlunda med.
Citera
2024-08-06, 12:28
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Jag har alltid tänkt att lukten av nyklippt gräs är härlig. Samma sak när man sågar ned träd.

Det har dock slagit mig att dessa lukter faktiskt är lukten av död. Man massakrerar ju gräset/trädet. Det är nästan så man kan få för sig att lukten faktiskt är obehaglig.

Vad tänker ni om det? Och vad sjutton är det som luktar rent kemiskt/tekniskt?
Drar du inte lite för långt det där med lukten av död? Multnande löv luktar, de är döda. När du steker bacon så luktar det också. Elle täljer en smörkniv av ene. Nytvättade sängkläder luktar, bomullen den gjordes av är också död, hänsynslöst ryckt från sin planta.

Själv tycker jag att liknande saker doftar helt underbart. Kanske är jag lite psykopat utan att veta om det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in