Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-24, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
När jag låg på 5 mil 3ggr i veckan så åt jag 2500-3000kcal, rasade ändå.
15 mil i veckan då. Hmmm, jag cyklar väl 60-80 mil i veckan gissar jag. Det beror lite på temperatur och väder. Ska cykla utomlands (långt som attan, enligt plan) här i sinom tid så det gäller att ligga på och träna inför det. Jag har gissat lite på att jag behöver kring 4000kcal om dagen nu. Någon/några andra har hållt med, typ. Vi vet inte riktigt. Vi är amatörer.
Citera
2024-06-24, 12:06
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-FEZ-IV
Se inlägget ovan, Peugeot-cykel. Det finns massor av chanser att man gör det. Och massor av vittnen, om du vill ha det. Du kan få diverse mailadresser av mig för att verifiera det. Vid behov.
Absolut, langa din trackrecord. Är trots allt en bedrift så dokumentation har du antar jag ledigt. I alla fall bilder på din hoj och verkstad. Gärna med en dagsfärsk tidning.
Citera
2024-06-24, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Vad är det för typ av cykling?
Allt möjligt. Allt från skogsstigar till stora vägar. Mest inne i städer. Allra mest och längst brukar det väl bli på natten då man kan bränna på fort som attan i nästan totalt ❤️ folktomma städer ❤️ (djur - ftw!).
Citera
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
15 mil i veckan då. Hmmm, jag cyklar väl 60-80 mil i veckan gissar jag. Det beror lite på temperatur och väder. Ska cykla utomlands (långt som attan, enligt plan) här i sinom tid så det gäller att ligga på och träna inför det. Jag har gissat lite på att jag behöver kring 4000kcal om dagen nu. Någon/några andra har hållt med, typ. Vi vet inte riktigt. Vi är amatörer.
Även om du inte brukar använda vår kan det ju vara ett bra verktyg för att hitta just hur n´mycket du behöver äta.
Citera
Medlem
TjongPricks avatar
Har cyklat 14 mil på en dag en gång, fan vad ont i arslet jag hade efteråt
Citera
2024-06-24, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Absolut, langa din trackrecord. Är trots allt en bedrift så dokumentation har du antar jag ledigt. I alla fall bilder på din hoj och verkstad. Gärna med en dagsfärsk tidning.
Det finns bild på cykeln (mm.) på instagram. Det är inte så svårt att hitta. Det är inte jag som postar, eller fotar. Jag har en sk. "social media manager" som jobbar åt mig. Verkstad. Nej. Vi mekar lite överallt (är från vischan). "langa trackrecord"? Nej, bokför ingenting.
Citera
2024-06-24, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
När jag låg på 5 mil 3ggr i veckan så åt jag 2500-3000kcal, rasade ändå.

3 x 50 km ā 20 km/h ā 75 kg motsvarar 4308 kcal eller 615 kcal mer per dag.

För män, rälna med ett basbehov om 2500 kcal.
Citera
2024-06-24, 12:29
Medlem
Citat:
Jag har alltid cyklat väldigt mycket och cyklandet har eskalerat en hel del. Numera cyklar jag antagligen mellan 7 och 15 mil om dagen. Som rubriken säger. Jag kör lite annan träning (cyklingen är inte träning direkt) också. Inte så mycket, men det brukar bli någon/några timmar om dagen med annat också.

Vad bör jag tänka på här. Utöver att försöka äta en satans massa kalorier. Antar jag? Jag är rätt jävla gammal, 183cm lång och väger kring 75kg (väger mig aldrig). Sånt där spelar in får man anta. Jag gick nog ner i vikt lite ohälsosamt ett tag då jag åt ganska dåligt/lite. Nu är det bättre på den fronten. Jag fastar (typ, periodisk fasta) lite sporadiskt också. Nu när jag cyklar så mycket så blir det inte så mycket fasta. Det pallar jag inte riktigt.

Hur många kalorier om dagen tror expertpanelen att jag behöver ungefär t.ex. En hel del får man anta? Övrigt att tänka på?

mvh
ICA-FEZ-IV

börjar du inte känna dig sliten i låren?
Citera
2024-06-24, 12:32
Medlem
har du ett jobb?
att cykla så mkt tar tid, även om du pressar 30Km/h så tar det tid, vad är det för typ av cykel du använder dig av?
Citera
2024-06-24, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReflektivInsikt
Det är blandat mellan långa uthållighetspass och korta explosiva pass plus gym. Om man ser endast till uthållighetspassen så uppgår de till 10 timmar per vecka. Genomsnittshastigheten i Tour de France är 42 km/h, så det blir 42 mil / vecka. Sedan tillkommer tävlingsdagen. Sett till de platta etapperna i Tour de France så är de runt 20 mil långa. Så säg 65 mil / vecka totalt. Du menar att du cyklar i genomsnitt 77 mil / vecka, dvs mer än en professionel Tour de France cyklist.
Det här är sån jantelagsskit från någon "random" idiot som b.la. verkar tro att proffscyklister tränar 10/h i veckan, så det går inte ens att kommentera. Hitta annat att näthata. Den här skribenten bör jobba lite på sin logik och matematik. Studera lågstadiematte igen, kanske? Vi får se. 👍
Citera
2024-06-24, 13:14
Medlem
menar du 7 km eller 7 mil?
Citera
2024-06-24, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
börjar du inte känna dig sliten i låren?
Nej. Mina ben pallar väldigt mycket. Dom är rätt vältränade av väldigt mycket cykling, mest. Jag känner mig lite allmänt sliten sådär. Mest därför jag startade tråden. Jag har oftast en någorlunda tung väska (5-8kg brukar det nog vara) på mig då jag cyklar. Det spelar nog in en del också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in