Citat:
Ursprungligen postat av
ziggehej
Solceller skaffar man inte av ekonomiska skäl, utan av klimatångest, godhetsbehov, social status eller i preppersyfte.
Eller för att man helt enkelt är en korkad sosse och loser som ALLTID går på blåsningen att här ska täljas guld med smörkniv. Hur den än presenteras genom åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Mina paneler har varit en riktigt dålig affär. Ångrar att jag lät mig luras att köpa dem. Det var för några år sedan när elpriserna började gå upp rejält. Betalade dyrt, och nu genererar de bara el när priserna är låga och man inte tjänar något.
Du ångrar att du är dum i huvudet. Ja så kan man ju också lägga fram det.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheKhurgan
Har precis samma problem.
Vi producerade 2500 kWh i maj och gjorde av med 1200. Fick ändå en räkning på 1500.
Vi säljer för typ 10-20 öre och köper för en krona under samma dygn. Helt sjukt.
Jag trodde det räknades per dygn, inte per timme.
och avtalet med elleverantören fick man ju inte se förrän det var installerat och klart.
Jag är minst sagt besviken på hur det blev.
Jag vill säga att jag är mållös över hur blåsta såna som ni är men tyvärr är jag inte ens förvånad.
Jag känner inte till några som helst detaljer om solpaneler mer än att jag direkt och instinktivt kände att det för den genomsnittliga villaägaren var ren bullshit. Precis som det makalöst lukrativa erbjudandet att investera i en padelhall. Eller Teliaaktier. Men det är tur att ni finns, for the lulz som ungarna säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Muslimfitta
Ni som köpt skiten är ganska dumma i huvudet.
Och nu visar du pappersbevis på att ni till och med är dubbelt upp dumma i huvudet när staten och företagen rövknullar er.
Visst är det oerhört underhållande?
(FB) Idioter som köper solceller - Fattar de inte att vi bor i Norden?