• 1
  • 2
2024-06-28, 09:13
Medlem
Inlägget i fråga gäller detta. https://web.archive.org/web/20240625...org/sp88690161

Jag hade inte tänkt skapa en klagotråd för det kommer ju ändå inte leda till något men MOD insisterade.

Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Jag klagar inte. Jag noterar bara hur det står till. Lite småtrist men jag förstod redan att det står till såhär.
https://web.archive.org/web/20240625...org/sp88690161
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
För att klargöra så att vi inte missförstår varandra, du menar att du är missnöjd att ditt inlägg där du citerade korrektamund0s menstruationssmärta raderades? Eller vad menar du med "hur det står till"?
Citat:
Det finns inget att missförstå. Hon skriver att antivaxxare påstår att det sprutar mens mellan benen. Jag svarar att hon skrev att hon själv låg i forsterställning i 24 timmar för att det kom blod mellan benen i enorma mängder efter vaccinationen.
Citat:
Vad korrektamund0 sade i ett gammalt inlägg är inte topic för Nicholas död. Skillnaden mellan hennes inlägg som får vara kvar och ditt som är raderat är att hennes återknyter till diskussionen. Ditt inlägg är inte on topic
(FB) Nicholas, 13, dog efter covidvaccin februari 2022 (nyhet från 2024-06-09)
Citat:
Ändå får hennes inlägg om att antivaxxare påstår att att vaxxade har kraftig mens vara kvar. Trots att hon själv säger samma sak... men jag får inte säga att hon sade det?
Citat:
I ett långt meddelande som är mestadels on topic raljerar hon om "antivaxxis". Hade hon bara skrivit den raljanta meningen/meningarna hade det givetvis raderats. Att påpeka fel i det en annan användare säger mer eller mindre i en bisats är sällan topic. Om inte topic är väldigt brett, t ex i stora covidtråden.
Citat:
Har vi gått igenom vad som krävs för att starta en klagomålstråd eller kräver du mer?
Citat:
Nej, vi har kommit till vägs ände. Glöm inte att följa instruktionerna: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator.
Citat:
Vad krävs det mer menar du? Förstår du inte att du försvarar fel sida?
Citat:
Jag uttryckte mig otydligt. Jag menar att vi inte kommer vidare i vår diskussion och du får därför gärna skapa en klagotråd. Många glömmer att följa instruktionerna för hur man gör en klagotråd och tråden korgas då, varför jag bifogade instruktioner för hur man skapar en klagotråd.

Och jag försvarar inte den ena eller andra sidan. Jag gör vad jag kan för att diskussionerna skall bli så bra som möjligt. Vissa saker kan jag inte rå för, medan andra kan jag.
Citat:
Det är inte värt min tid. Det kommer ändå inte leda till någonting. Du kan pusta ut. Jag får en bekräftelse vad du står för. Alla nöjda. Ha en alldeles fantastisk dag.
Citat:
Alla får sin chans att få sin sak prövad. Det jobbigaste är att klistra in vår pm-konversation. Så det hade inte blivit så tidsödande. Hoppas att du likaledes får en fin dag.

/Lapapp, mod
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-06-28 kl. 09:25.
Citera
2024-06-28, 09:23
Medlem
SvenHelsings avatar
Klicka på svara i er PM-konversation. Klipp sedan ut allt och klistra in igen. Du har ju gjort det i princip helt oläsligt.
Citera
2024-06-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Klicka på svara i er PM-konversation. Klipp sedan ut allt och klistra in igen. Du har ju gjort det i princip helt oläsligt.
Råkade trycka ENTER innan jag var klar. Nu är det läsligt.
Citera
2024-06-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Om inte annat är det helt otroligt att korrektamund0 tillåts köra friskt med mängder av tramsande och personangrepp så länge hon kastar in 2-3 ord som är on topic i inläggen. Just moderatorn lapapp verkar ha en rejäl soft spot för henne har jag också lagt märke till.
Jag har fått inlägg raderade (av en annan moderator) för att ett sketet PS var off topic.

korrektamund0 kan spy ur sig skit som inte får kommenteras.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-06-28 kl. 09:49.
Citera
2024-06-28, 10:45
Medlem
mikaelss avatar
Jävligt märklig moderering, tycker ditt inlägg var helt on topic, och att citera en användare i just det ämne som diskuteras borde vara ok.
Men det sker mer och mer märklig moderering, tycker jag.
Citera
2024-06-28, 12:29
Moderator
Maviels avatar
Det är lite som är oklart här. Avser denna tråden en varning du fått av Lapapp? För det inlägget du varnats för innehåller inte alls det du nämner i trådstarten. Därför undrar jag vad exakt det är du har ett klagomål över. Inlägget du fick en varning för är helt OT och bara angrepp mot Korrektamunda. Jag började leta i dina raderade inlägg för att hitta det men du har en ganska hög andel raderade inlägg och hittade därför inte det.

Du har också kopierat in tokigt i er konversation. Tryck antingen svara eller vidarebefodra när du har PM:et öppet. Markera all text. Kopiera. Gå in i ett inlägg här. Sätt markören i textrutan och välj klistra in.

Utan att då veta exakt vilket inlägg du invänder emot kan jag ge dig ett mer generellt svar. Man får lov att använda hårda ord och invektiv på flashback. Men man måste också hålla sig till topic. Man får lov att uttrycka vilka åsikter man vill här. Ibland väcker det känslor och man vill gå i försvar. Det får man gärna göra så länge som man håller sig till topic. I det inlägg jag läst av dig som raderats där du gått i polemik med Korrektamunda så går du helt off topic och går bara till angrepp. Det går under 0,03. Det är inte svårare än så.

Det kommer ofta tankar kring att vi tar sidor i debatten - speciellt när det handlar om covidvaccin. Det gör vi inte. Vi tar bara bort det som bryter mot regelverket så att diskussionen ska kunna fortsätta. En användare kan uppfattas som besvärlig på alla sätt och vis av andra användare - det får man alltså lov att vara så länge som man håller sig till topic och inte bryter regelverket.

Min högst egna uppfattning (alltså inte som moderator) är att man når fram bättre genom att diskutera utan att välja att gå till angrepp mot motståndaren. Och bemöta sakfrågan istället. Ibland är det också bra att lämna debatten en stund och återvända när det går att svara från ett lugnare sinnesläge. Men det där väljer ju var och en självt. Jag förstår att det kan vara svårt när det är ett ämne som väcker så mycket känslor och man står på två olika sidor i debatten.
Citera
2024-06-28, 12:41
Moderator
Carlboms avatar
Rubrik ändrad.

Tidigare: Yttrandefrihet på riktigt, my ass!

/Moderator
Citera
2024-06-28, 13:33
Moderator
Lapapps avatar
Bakgrunden är alltså att jag raderade ett inlägg av Dick-Jerker och h*n upplever sig censurerad.

Här är hela vår pm-konversation:
Som jag förklarade för Dick-Jerker i pm raderades inlägget eftersom det riktade sig direkt till en annan användare och inlägget inte var kopplat till topic, dvs Nicholas som dött efter att ha fått en klaffinfektion. Och orsaken att det inlägget raderades emedan korrektamund0s inlägg inte raderades var för att det inlägget var on topic.

Edit:
Lade citat i en spoiler för att öka läsligheten.
Senast redigerad av Lapapp 2024-06-28 kl. 13:36.
Citera
2024-06-28, 16:27
Moderator
Lapapps avatar
Fick höra att man inte kan se hela konversationen om den är inom spoilertaggar. Klistrar därför in den igen.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Jag klagar inte. Jag noterar bara hur det står till. Lite småtrist men jag förstod redan att det står till såhär.
https://web.archive.org/web/20240625...org/sp88690161
För att klargöra så att vi inte missförstår varandra, du menar att du är missnöjd att ditt inlägg där du citerade korrektamund0s menstruationssmärta raderades? Eller vad menar du med "hur det står till"?

/Lapapp, mod
Det finns inget att missförstå. Hon skriver att antivaxxare påstår att det sprutar mens mellan benen. Jag svarar att hon skrev att hon själv låg i forsterställniong i 24 timmar för att det kom blod mellan benen i enorma mängder efter vaccinationen.
Vad korrektamund0 sade i ett gammalt inlägg är inte topic för Nicholas död. Skillnaden mellan hennes inlägg som får vara kvar och ditt som är raderat är att hennes återknyter till diskussionen. Ditt inlägg är inte on topic
(FB) Nicholas, 13, dog efter covidvaccin februari 2022 (nyhet från 2024-06-09)

/Lapapp, mod
Ändå får hennes inlägg om att antivaxxare påstår att att vaxxade har kraftig mens vara kvar. Trots att hon själv säger samma sak... men jag får inte säga att hon sade det?
I ett långt meddelande som är mestadels on topic raljerar hon om "antivaxxis". Hade hon bara skrivit den raljanta meningen/meningarna hade det givetvis raderats. Att påpeka fel i det en annan användare säger mer eller mindre i en bisats är sällan topic. Om inte topic är väldigt brett, t ex i stora covidtråden.

/Lapapp, mod
Har vi gått igenom vad som krävs för att starta en klagomålstråd eller kräver du mer?
Nej, vi har kommit till vägs ände. Glöm inte att följa instruktionerna: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator.

/Lapapp, mod
Vad krävs det mer menar du? Förstår du inte att du försvarar fel sida?
Jag uttryckte mig otydligt. Jag menar att vi inte kommer vidare i vår diskussion och du får därför gärna skapa en klagotråd. Många glömmer att följa instruktionerna för hur man gör en klagotråd och tråden korgas då, varför jag bifogade instruktioner för hur man skapar en klagotråd.

Och jag försvarar inte den ena eller andra sidan. Jag gör vad jag kan för att diskussionerna skall bli så bra som möjligt. Vissa saker kan jag inte rå för, medan andra kan jag.

/Lapapp, mod
Det är inte värt min tid. Det kommer ändå inte leda till någonting. Du kan pusta ut. Jag får en bekräftelse vad du står för. Alla nöjda. Ha en alldeles fantastisk dag.
Alla får sin chans att få sin sak prövad. Det jobbigaste är att klistra in vår pm-konversation. Så det hade inte blivit så tidsödande. Hoppas att du likaledes får en fin dag.

/Lapapp, mod
Ok då... du får din klagotråd. Varsågod. (FB) Yttrandefrihet på riktigt, my ass!
Citera
2024-06-28, 18:34
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Fick höra att man inte kan se hela konversationen om den är inom spoilertaggar. Klistrar därför in den igen.

Nu är jag inget fan av Dick-Jerker, men i och med att det stod i dennes inlägg att Nicholas sak borde prövas hade jag inte rp:at det, och personligen kunde inlägget stått kvar.
Citera
2024-06-28, 18:42
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nu är jag inget fan av Dick-Jerker, men i och med att det stod i dennes inlägg att Nicholas sak borde prövas hade jag inte rp:at det, och personligen kunde inlägget stått kvar.
Inlägget innehåller 200 ord (inklusive citat), varav 13 är on topic. Enligt min bedömning är merparten av inlägget inte är relaterat till Nicholas död, och därmed off topic.
Citera
2024-06-28, 18:48
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Inlägget innehåller 200 ord (inklusive citat), varav 13 är on topic. Enligt min bedömning är merparten av inlägget inte är relaterat till Nicholas död, och därmed off topic.

Ok då förstår jag hur du resonerar i förhållande till korrektamund0 inlägg. Inget av dem var lysande men det måste vara moderatorns uppgift att uttolka utifrån reglerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in