Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-06-10, 13:39
Medlem
Fler som bor i hyresrättsområdet Valhall eller bostadsrättsföreningen Marielund i Östersund? Vad tycker ni om bostadsområdet och utemiljön?
Citera
2024-06-12, 23:46
Medlem
Flyttade nyligen in i hyresrätt bakom skrapan, väldigt invandrartätt och barn mellan 5-15år som är ensamma ute om nätterna fram mot 2-tiden och skriker och har sig.

Redan blivit kontaktad av Östersundshem i och med inbrott i källaren trots denna korta tid jag bott här.

Mest alltid fart ute vid lekplatserna/fotbollsplan och sällan en lugn stund.
Citera
2024-06-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devis
Flyttade nyligen in i hyresrätt bakom skrapan, väldigt invandrartätt och barn mellan 5-15år som är ensamma ute om nätterna fram mot 2-tiden och skriker och har sig.

Redan blivit kontaktad av Östersundshem i och med inbrott i källaren trots denna korta tid jag bott här.

Mest alltid fart ute vid lekplatserna/fotbollsplan och sällan en lugn stund.

Ja det är stora problem med Allaktivitetsplanen. Rådet är att ringa Störningsjouren (PD bevakning) så fort du störs av oljuden. Har själv bott i området i flera år och det är inte tyst nån kväll där ute om det inte är vinter el spöregn. Inga vuxna är ute och sätter gränser utan barnen skriker som om de har fått en kniv i sig. Skulle aldrig flyttat hit om jag visste hur mycket ljud det var utomhus. Vi har haft många diskussioner med Ösdhem men än så länge har de inte åtgärdat något mer än att PD ska låsa och kolla till planen vid 22:00. Välkommen till kaoset
Citera
2024-06-13, 20:10
Medlem
Hur är det med Lugnvik nuförtiden? När jag var barn så var Lugnvik ett problemområde trots att det bara var svensk lantras som bodde där. Och Torvalla? Är det lugnt där?
Citera
2024-06-13, 21:19
Medlem
Ja riktigt kaos, fick samtal av Östersundshem gällande inbrott i källaren, så det händer verkligen saker här.
Citera
2024-06-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ja riktigt kaos, fick samtal av Östersundshem gällande inbrott i källaren, så det händer verkligen saker här.

Ja hörde av en bekant som bor i området att det varit inbrott. Han sa att det inte var inbrott i de yttre dörrarna så det måste vara någon i huset som gjort inbrott. Ännu värre… Har du blivit av med saker?
Citera
2024-06-18, 15:24
Medlem
Alla stadsdelar i Östersund med stort antal hyresrätter kommer snart att vara lika stökiga som Valhall. Tar vi emot kreti och pleti från världens alla hörn som inte vill bli integrerade så blir det så här
Citera
2024-06-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik-V
Alla stadsdelar i Östersund med stort antal hyresrätter kommer snart att vara lika stökiga som Valhall. Tar vi emot kreti och pleti från världens alla hörn som inte vill bli integrerade så blir det så här

Det är helt vanliga svennebananer som troligtvis är skyldiga till inbrotten.
Citera
2024-07-08, 13:15
Medlem
Citat:

Hur har det gått? Har ni fått svar angående inbrotten?
Citera
2024-07-09, 13:50
Medlem
Bultnibos avatar
Har bott på många ställen i Östersund, men det här var helt klart det värsta. Bevittnade ett slagsmål vid allaktivitetsplanen där en kille krossade en flaska och verkligen försökte hugga en annan kille. Soprummet användes som lagningsplats och det är VERKLIGEN aldrig tyst där.
Citera
2024-07-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultnibo
Har bott på många ställen i Östersund, men det här var helt klart det värsta. Bevittnade ett slagsmål vid allaktivitetsplanen där en kille krossade en flaska och verkligen försökte hugga en annan kille. Soprummet användes som lagningsplats och det är VERKLIGEN aldrig tyst där.

När var det här i tid? Ja jag hör att de skriker och har sig på planen nästan alla tider på dagen men mest kvällstid. Inga vuxna är ute heller, och då menar jag aldrig. Ösdhem gör ingenting.
Citera
2024-07-09, 21:13
Medlem
Bultnibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
När var det här i tid? Ja jag hör att de skriker och har sig på planen nästan alla tider på dagen men mest kvällstid. Inga vuxna är ute heller, och då menar jag aldrig. Ösdhem gör ingenting.

Mellan 2012 och 2018, ganska ok från början men som någon redan påpekat blev det lite skillnad efter 2015.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in