Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Antalet universitetsutbildade och "tertiary education" (som till största del sker på universitet) är naturligtvis proportionella i alla västländer. Så listan visar att USA har fler universitetsutbildade än Sverige och är det 8:e mest universitetsutbildade landet i världen. Dvs amerikanen är inte alls outbildad.
Nej det är inte vad du påstod. Du flyttar målet och påstår nu fler saker du inte styrker. Det är inte givet att det är proportionellt i alla västländer.
Citera
2024-07-12, 11:23
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Hur är det med vicepresidentposten? Kan Obama gå in som vicepresident under Harris?

Rent teoretiskt ska det gå, men huruvida det faktiskt är praktiskt görbart vågar jag inte svara på.
Citera
2024-07-12, 11:24
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Nej det är inte vad du påstod. Du flyttar målet och påstår nu fler saker du inte styrker. Det är inte givet att det är proportionellt i alla västländer.
Jag länkar wikin, men du vet bättre utan att länka något annat. OK
Citera
2024-07-12, 11:25
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Inte i närheten av USA. Lägg av! Även om våra politiker är hemska lögnare är dom inte senila och helt slut som Biden. BRICS medlemmarna måste må bra i detta pajaseri.
De svenska politikerna är väldigt nära. Sverige är i kaos och politikerna förnekar att det till 100% har med invandringen att göra.
Citera
2024-07-12, 11:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Efter presskonferensen igår som var den första på 8 månader (bara detta att Biden undviker att ha presskonferenser visar att hans stab vet hur illa det är), gick inte bra med tanke på vad en president skall klara av.

Med andra ord kommer Biden att under augusti blir tvungen att överlämna platsen för omval till en bättre kandidat inför partikonventet i Chicago.

Konventet sker 19-22 augusti.
Jag hoppas att han bekräftar innan dess att han nte kandiderar, det är ju uppenbart att den person viisåg igår skulle bli "nedgjord i en handvändning" under själva kampanjen (för att citera en gammal radikal från 1800-talet). Frågan är nog också om Biden ens kan sitta kvar som president året ut efter det här.
Citera
2024-07-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Jag länkar wikin, men du vet bättre utan att länka något annat. OK
Jag citerade från wikin du länkade. Du har uppenbart inte förstått vad den säger vilket är poängen. Siffran säger inte att amerikaner är universitetsutbildade i högre grad.
Citera
2024-07-12, 11:30
Medlem
otellos avatar
Riktigt dåligt att demokraterna inte tar honom åt sidan och skickar fram en ersättare. Jag lever på hoppet att Michelle Obama ska träda fram som kandidat. Världen behöver inte fyra år med trumpeten.
Citera
2024-07-12, 11:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Hur är det med vicepresidentposten? Kan Obama gå in som vicepresident under Harris?
Obama har suttt två hela perioder, jag skulle tro att det gör honom icke tillgänglig som VP (eftersom den som blir VP måste kunna gå in som president också).
Citera
2024-07-12, 11:31
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMajsfeldt
Är det någon som nämnt detta i tråden?

https://youtu.be/o9OizZaf_qY?si=4YmuMujchLxK7E3f

Han har precis kallat Kamala Harris för ”Vice president Trump”

Ja det har nämnts i tråden, och över ungefär hela internet.
Citera
2024-07-12, 11:32
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Om detta är det bästa som Biden kan prestera, i en enormt upp-haussad presskonferens, då är det inte bra.

Det pratas om "medicinering" här i tråden, men jag känner inte till att det finns någon medicin som gör att en patient med Parkinsons ser "alertare och smartare" ut under en kort tid. Vet ni?

Snarare är det nog så att allteftersom presskonferensen lider så blir han otålig och uppjagad. Och då blir det sämre. Han tappar den fokus på att se så bra ut som möjligt, som han var taggad på när han kom in.
Citera
2024-07-12, 11:32
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Obama har suttt två hela perioder, jag skulle tro att det gör honom icke tillgänglig som VP (eftersom den som blir VP måste kunna gå in som president också).

Det ska vara en krånglig konsitutionell fråga, men det jag läst mig till är att det ska vara möjligt.
Citera
2024-07-12, 11:33
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Vad gör Obama nuförtiden? Tänk vilken comeback det skulle kunna bli.
Han har redan suttit sina 8år, han får inte sitta mer. Hans fru däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in