Citat:
Ursprungligen postat av
Solipsism
Du har inte kunnat bemöta mina argument om varför erfarna investerare väljer Afrika före Sverige. Din föreslagna modell, dvs att använda utländska investeringar som proxy för korruptionsgraden, är helt värdelös.
Finns det bättre sätt? Jag har inte sett någon metodik alls som är värd att hänga i granen.
Afrika är inget land, det är en kontinent. Investerare tycker att det är en bättre investering än Sverige eftersom Afrika har långt mer resurser än Sverige. Ryssland har också mycket naturresurser, men likväl investeras det mindre, vilket vittnar om att något skrämmer bort dem. Men om du kan läsa är vi på forumdelen "Ryssland", inte "Afrika", så nu pratar vi Ryssland.
Svara nu på mina frågor:
1. Varför investerar inte fler i Ryssland om deras ekonomi nu är så perfekt som du hävdar?
2. Varför ska vi andra lita mer på dina ord är högt utbildade och erfarna investerare? Vad har du för utbildning och erfarenheten på investeringsområdet?
En annan sak jag undrar är hur du har tid att sitta på Flashback forum hela dagarna? Har inte du ett jobb att gå till och en familj att umgås med?