Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Att Ryzzland är genomruttet och korrupt är ingen åsikt det är fakta.
Jag har inte träffat en ryss som inte vet det och pratar om det.
Detsamma gäller deras " rättssamhälle ".

Opinionen är en sak som är lätt att studera. Berätta när du reste till Ryssland sist och vilka du träffade. I Sverige träffar man mest den minoritet som har provästliga åsikter (expats brukar generellt ha flyttat av en anledning). Det är en extrem bias. Alla opinionsundersökningar i Ryssland pekar i en annan riktning.
Citera
2024-07-12, 12:05
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism
Opinionen är en sak som är lätt att studera. Berätta när du reste till Ryssland sist och vilka du träffade. I Sverige träffar man mest den minoritet som har provästliga åsikter (expats brukar generellt ha flyttat av en anledning). Det är en extrem bias. Alla opinionsundersökningar i Ryssland pekar i en annan riktning.

Jag fattar inte varför du pratar om opinion?, det är ju uppenbarligen DU som inte har kontakt med ryssland eftersom du måste prata om det.
Tror du det inte existerar sanslös korruption även om en "opinion" inte tycker så?

Jag har inte varit där sen kriget, ingen vettig människa åker dit nu.
Vet du vad telefon och mejl är? man kan ha kontakt utan att vara där....
Citera
2024-07-12, 12:20
Medlem
Citat:
Tror du det inte existerar sanslös korruption även om en "opinion" inte tycker så?
Jag menar bara att det är lite märkligt att du tvärsäkert vet bättre än den ryska opinionen.
Citera
2024-07-12, 13:03
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Jag menar bara att det är lite märkligt att du tvärsäkert vet bättre än den ryska opinionen.
Hur är " opinionen" i Nordkorea ang. styret? och tror du det stämmer?
Citera
2024-07-12, 13:38
Medlem
Citat:
Hur är " opinionen" i Nordkorea ang. styret? och tror du det stämmer?
Jag vet inte mycket om Nordkorea. Har hört att det är ett väldigt trevligt land av någon som varit där själv utanför turiststråken och att det mesta är propaganda. Vad vet jag.
Citera
2024-07-12, 16:33
Medlem
Citat:
Du har inte kunnat bemöta mina argument om varför erfarna investerare väljer Afrika före Sverige. Din föreslagna modell, dvs att använda utländska investeringar som proxy för korruptionsgraden, är helt värdelös.

Finns det bättre sätt? Jag har inte sett någon metodik alls som är värd att hänga i granen.
Afrika är inget land, det är en kontinent. Investerare tycker att det är en bättre investering än Sverige eftersom Afrika har långt mer resurser än Sverige. Ryssland har också mycket naturresurser, men likväl investeras det mindre, vilket vittnar om att något skrämmer bort dem. Men om du kan läsa är vi på forumdelen "Ryssland", inte "Afrika", så nu pratar vi Ryssland.

Svara nu på mina frågor:
1. Varför investerar inte fler i Ryssland om deras ekonomi nu är så perfekt som du hävdar?
2. Varför ska vi andra lita mer på dina ord är högt utbildade och erfarna investerare? Vad har du för utbildning och erfarenheten på investeringsområdet?

En annan sak jag undrar är hur du har tid att sitta på Flashback forum hela dagarna? Har inte du ett jobb att gå till och en familj att umgås med?
Senast redigerad av freddg1234 2024-07-12 kl. 16:49.
Citera
2024-07-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddg1234
Afrika är inget land, det är en kontinent. Investerare tycker att det är en bättre investering än Sverige eftersom Afrika har långt mer resurser än Sverige. Ryssland har också mycket naturresurser, men likväl investeras det mindre, vilket vittnar om att något skrämmer bort dem. Men om du kan läsa är vi på forumdelen "Ryssland", inte "Afrika", så nu pratar vi Ryssland.

Svara nu på mina frågor:
1. Varför investerar inte fler i Ryssland om deras ekonomi nu är så perfekt som du hävdar?
2. Varför ska vi andra lita mer på dina ord är högt utbildade och erfarna investerare? Vad har du för utbildning och erfarenheten på investeringsområdet?

En annan sak jag undrar är hur du har tid att sitta på Flashback forum hela dagarna? Har inte du ett jobb att gå till och en familj att umgås med?

Snacka om att göra bort sig
Citera
2024-07-12, 23:16
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Jag vet inte mycket om Nordkorea. Har hört att det är ett väldigt trevligt land av någon som varit där själv utanför turiststråken och att det mesta är propaganda.
///// Vad vet jag/////.
Det kan jag berätta för dig,
du vet inget.
Citera
2024-07-12, 23:47
Medlem
Citat:
Idag? Sanktioner. Innan? Propaganda.

Citat:
Alla får lita på vem de vill. Bra investerare brukar vara bra på korruption och investera i korrupta länder när det gynnar dem.

Citat:
Varför tror du jag sitter här hela dagarna? Hur många minuter behöver jag för att svara på ett inlägg? 1?
Citera
2024-07-13, 11:43
Medlem
Citat:
Idag? Sanktioner. Innan? Propaganda.

Alla får lita på vem de vill. Bra investerare brukar vara bra på korruption och investera i korrupta länder när det gynnar dem.

Varför tror du jag sitter här hela dagarna? Hur många minuter behöver jag för att svara på ett inlägg? 1?
Så du tror att högt utbildade och mycket erfarna investerare och storföretag vars styrelser består av topprankade affärsmän, vars enda riktiga mål är att låta investerade pengar växa, sväljer propaganda med hull och hår men att du, vars enda sysselsättning är att skriva på Flashback forum om hur bra Ryssland är, minsann vet hur det egentligen ser ut i Ryssland och att du ser igenom propagandan vittnar om en grov överskattning av din egen förmåga, i det närmaste en narcissistisk läggning. Dessutom vore det märkligt att investerare från mer så att säga vänligt sinnade länder till Ryssland, som Kina och Indien, inte heller de skulle se igenom denna propaganda du påstår är hindret. Nej, anledningen är att investerare inte tror att deras pengar kommer att växa i Ryssland och därför väljer de andra alternativ.

Vad jag tror? Jag tror att du spenderar så sjukt mycket tid på Flashback eftersom du varken har jobb eller familj.
Citera
2024-07-13, 15:57
Medlem
KillPus avatar
RyZZlands propaganda för naziidioter i Europa framställer putler och Co som "islamkritiska".
Samtidigt suger ryssarna av muslimer, Kadyrov, tjetjener rätt duktigt.
Invandrare fr muslimska länder förnedrar och skrattar år alkoholiserade ryZka "män".
Här är ett exempel till.
Invandrare fr muslimska länder stormar och misshandlar ryska vakter vid en nattklubb. Tror ni att det blir påföljder? Nja, vid tidigare liknande incindent mellan t ex tjetjener och ryssar fick sistnämnda be om ursäkt. Blir säkert samma i detta fall med.

https://x.com/Q0MT6pFmbVqynsM/status...19321113071935
Citera
2024-07-13, 17:16
Medlem
Citat:
Så du tror att högt utbildade och mycket erfarna investerare och storföretag vars styrelser består av topprankade affärsmän, vars enda riktiga mål är att låta investerade pengar växa, sväljer propaganda med hull och hår

Japp, utan tvekan.

Citat:
men att du, vars enda sysselsättning är att skriva på Flashback forum om hur bra Ryssland är, minsann vet hur det egentligen ser ut i Ryssland och att du ser igenom propagandan vittnar om en grov överskattning av din egen förmåga, i det närmaste en narcissistisk läggning.

Ja jag sitter här 24/7 och studerar intressanta personligheter som du själv, så jag måste vara expert på er. Tror du att du vet bättre än mig, som studerat er så väl och så länge? Då är vi två narcissister här.

Tyvärr tvingar forumreglerna mig att hålla på med sakfrågor ibland. Attans.

Varning för sarkasm.

Citat:
Dessutom vore det märkligt att investerare från mer så att säga vänligt sinnade länder till Ryssland, som Kina och Indien, inte heller de skulle se igenom denna propaganda du påstår är hindret. Nej, anledningen är att investerare inte tror att deras pengar kommer att växa i Ryssland och därför väljer de andra alternativ.
Kina investerar en hel del i Ryssland.

Citat:
Vad jag tror? Jag tror att du spenderar så sjukt mycket tid på Flashback eftersom du varken har jobb eller familj.
Och jag tror att du har familj med två barn och ett medelklassjobb relaterat till investeringar, eftersom du verkar ganska negativt inställd till andra alternativ. Verkligen jätteintressant att diskutera varandras privatliv, men nu glider vi långt från temat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in