Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-14, 00:52
Medlem
En flashbackare skriver att hon har en viss sjukdom. Jag skriver att just den sjukdomen lirar dåligt med Covid19-vaccinen.

Lapapp väljer att censurera inlägget... varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Mitt inlägg handlade om Covid19-"vaccinets" biverkningar hos de som lider av Reumatid Artrit och du censurerade det. Varför då?

Här är inlägget i fråga... mkt viktig information för de drabbade.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

https://web.archive.org/web/20240713...org/sp88857200
Posta om samma inlägg men utan att hänvisa till andra användare så kommer det inte raderas. Vill du ha hjälp med att kopiera meddelandet med korrekt formatering hjälper jag gärna till.

/Lapapp, mod
Vi har alltså en användare som skriver att hon lider av Reumatid Artrit. Jag hittar en studie som pekar på problematik med "vaccinering" hos just de som har RA och jag flaggar för det. Jag gör alltså en tjänst åt korrektamund0 genom att informera henne om riskerna. DU väljer att censurera... VARFÖR??
En stor del av diskussionerna i covid-tråden har börjat handla om korrektamund0, vilket är tråkigt eftersom diskussioner om specifika användare generellt är OT. Vill du ge tips till korrektamund0 om något specifikt rekommenderar jag pm, vill du rikta dig till forumet i stort rekommenderar jag dig att skriva samma sak utan att citera OT och utan att fokusera på korrektamund0.

Eftersom oavsett vad man gör kommer det ett batteri av pm från ena eller andra sidan om klagomål görs ofta moderatorsåtgärder i just denna tråd efter diskussion med flera moderatorer kring beslutet, så även i detta fallet.

/Lapapp, mod
Vi förstår ju båda att du bara hittar på nu. OK att starta en ny klagomålstråd eller har du mer att tillföra?
Du kan starta en ny eller fortsätta i samma. Den förra tråden fick ett ganska generiskt namn så det borde gå bra. För att kopiera in vår konversation korrekt denna gången, tryck på "svara" på detta meddelande och kopiera hela konversationen.

/Lapapp, mod
Citera
2024-07-14, 01:04
Moderator
Lapapps avatar
Som jag förklarade i pm:
1. Ett stort stycke citerades som bedömts som OT efter diskussion bland moderatorerna.
2. Stora delar av diskussionerna i (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19) har börjat handla om enskilda användare, vilket inte gynnar diskussionen.

Jag erbjöd därför Dick-Jerker att skicka honom inlägget och att han därför skulle kunna posta om samma inlägg men utan att citera OT och utan att låta fokus ligga på andra användare.

Edit:
Fixade syftningsfel och förtydligade texten.
Senast redigerad av Lapapp 2024-07-14 kl. 01:16.
Citera
2024-07-14, 01:09
Medlem
Citat:
Som jag förklarade i pm:
1. Ett stort stycke som bedömts som OT citerades efter diskussion bland moderatorerna.
2. Stora delar av diskussionerna i (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19) har börjat handla om enskilda användare, vilket inte gynnar diskussionen.

Jag erbjöd därför Dick-Jerker att skicka honom inlägget och att han därför skulle kunna göra om samma inlägg men utan att citera OT och utan att låta fokus ligga på andra användare.
Jag tipsade korrektamund0 om risker. Du valde att censurera den informationen. Varför då?
Citera
2024-07-14, 01:13
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Jag tipsade korrektamund0 om risker. Du valde att censurera den informationen. Varför då?
Jag tog bort inlägget av de skäl jag anförde i mitt inlägg som du citerat. Vi kom inte mycket länge än så i pm så vi kommer nog inte komma mycket längre än så här. Vi får vänta på input från andra användare/mods/admin.
Citera
2024-07-15, 08:26
Medlem
Hehe... vilket jävla skitsnack.

Citat:
Jag tog bort inlägget av de skäl jag anförde i mitt inlägg som du citerat. Vi kom inte mycket länge än så i pm så vi kommer nog inte komma mycket längre än så här. Vi får vänta på input från andra användare/mods/admin.

Du har inga som helst problem att flashbackaren i fråga nämns i positiva ordalag. Du censurerar bara inlägg där hon kritiseras. Exempel kan läsas i inlägget alldeles innan ditt inlägg där du varnar oss att varningar kommer att delas ut ifall vi pratar om en användare som reggade sig 2021 och sedan dess hunnit posta 7425 inlägg i covidtrådar.

Citera
2024-07-15, 08:58
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Hehe... vilket jävla skitsnack.

Du har inga som helst problem att flashbackaren i fråga nämns i positiva ordalag. Du censurerar bara inlägg där hon kritiseras. Exempel kan läsas i inlägget alldeles innan ditt inlägg där du varnar oss att varningar kommer att delas ut ifall vi pratar om en användare som reggade sig 2021 och sedan dess hunnit posta 7425 inlägg i covidtrådar.

Fast du får skriva det du gör om du utesluter att nämna användaren.

Om det finns i lägg du anser är OT anmäl dem i så fall, kollade de du pekar ut, ingen rp på dem.
Citera
2024-07-15, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Fast du får skriva det du gör om du utesluter att nämna användaren.

Om det finns i lägg du anser är OT anmäl dem i så fall, kollade de du pekar ut, ingen rp på dem.
Det är inte förbjudet att nämna andra användare. Det har lapapp hittat på.

Någon annan MOD får verifiera men senast jag kollade var mitt bortplockade inlägg inte rapporterat. Lapapp agerar troligen på eget initiativ. Jag är inte förvånad men glad att mitt inlägg får mer exponering tack vare censuren.
Citera
2024-07-15, 10:22
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Hehe... vilket jävla skitsnack

Ditt inlägg kritiserade inte heller användaren, eller hur? Så den aspekten av din kritik förstår jag inte riktigt.

Det är inte förbjudet att nämna andra användare. Däremot är det inte bra om diskussioner går in i en spiral att mest fokusera på en användare. Flera inlägg RP:ades av just denna anledning, inklusive det inlägg du citerat. Vi diskuterade saken inom MoH och gjorde bedömningen att det var OT (en diskussion som finns sparad för andra mods att se för övrigt). Jag gjorde därefter ett röj och lade in ett moderatormeddelande där jag anmodade debattörer att inte snöa in på enskilda användare och informerade att om debatten fortsätter att snöa in på enskilda användare kan varningar komma att utdelas.
Citera
2024-07-15, 10:39
Moderator
Maviels avatar
Jag har stödmoddat i covidforumet och kritiken är på intet sätt ny. Det framförs kritik att vi skulle ställa oss på en användares sida och ta ställning och på så sätt censurera motståndare. Kritiken framförs högljutt från båda sidor vilket ju inte vore fallet om så vore sant.

Det finns användare här som är duktiga på sin retorik - klarar av att hålla sig inom regelverket även om deras åsikter retar upp andra användare. Det finns också andra användare som då inte alltid klarar av att hålla sig till regelverket och istället går OT och fokus hamnar på den andra användaren istället. Jag säger inte att det helt är så i exemplet som anförs av användaren. Jag kan förstå viljan att gå i replik i diskussionen. Men när inläggen leder tråden vilse behöver vi ju hjälpa till och se till att fokus i tråden hålls så att ämnet som trådstartaren vill diskutera inte tappas bort.

Det jag vill säga är att utifrån sett så förstår jag ställningstagandet och hade antagligen fattat samma beslut om jag moddat kvar där. Fokus i tråden är inte den aktuella användaren även om den tar stor plats i diskussionen. Bemöt det personen skriver inom regelverkets ramar så får inläggen stå kvar. Vi står inte på någon enskild användares sida här alls.
Citera
2024-07-15, 10:54
Medlem
Citat:
Som jag förklarade i pm:
1. Ett stort stycke citerades som bedömts som OT efter diskussion bland moderatorerna.
Hehe... Fyra meningar och några länkar kallar du för "Ett stort stycke"... LOL!
Några inlägg i en tråd med över en halv miljon inlägg kallar du för "Stora delar"

Den här jävla åsiktsmodereringen måste få ett slut!
Det finns fler ställen än Flashback att hänga på nuförtiden och pågående censur skadar Flashbacks rykte. Lika kasst som Google, Facebook, Instagram och Twitter var under pandemin. Vill jag läsa filtrerad information vänder jag mig till Mainstream Media... och nu även Flashback.
Citera
2024-07-15, 10:59
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Hehe... Fyra meningar och några länkar kallar du för "Ett stort stycke"... LOL!
Några inlägg i en tråd med över en halv miljon inlägg kallar du för "Stora delar"

Den här jävla åsiktsmodereringen måste få ett slut!
Det finns fler ställen än Flashback att hänga på nuförtiden och pågående censur skadar Flashbacks rykte. Lika kasst som Google, Facebook, Instagram och Twitter var under pandemin. Vill jag läsa filtrerad information vänder jag mig till Mainstream Media... och nu även Flashback.
Vet inte om du missförstod mig. Du citerade ett inlägg som bedömdes som OT. Citatet utgjorde ungefär halva ditt inlägg.

Och angående "stora delar av diskussionerna" syftade jag på de aktuella diskussionerna, vilket du säkert förstår.
Citera
2024-07-15, 11:12
Medlem
Citat:
Vet inte om du missförstod mig. Du citerade ett inlägg som bedömdes som OT. Citatet utgjorde ungefär halva ditt inlägg.
Ok, man skall inte nämna att du sade att det var ett stort stycke... uppfattat.

Du kan trösta dig ned att du inte är ensam om att åsiktsmoderera. Min allra första varning och korgade tråd fick jag för att jag citerade officiell information från Folkhälsomyndigheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in