Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-04-05, 15:07
  #1
Bannlyst
Även kallad röd flugsvamp.. Perfekt för den som har dåligt med pengar och har lust bli en psykonaut på heltid.. Rök nårra stycken, lev som vanligt, ät mat, drick vatten, sova, jobba o umgås med vänner påverkad.. allt till en kostnad av att du måste dricka ditt eget urin..
Källa: susning.nu
Den vanligaste hallucinogena svampen är röd flugsvamp (Amanita muscaria), som är mycket vanlig även i Sverige. Denna svamp innehåller inte psilocybin. Den har allmänt använts som rusmedel av schamaner. Det verksamma ämnet, muskarin, nedbryts inte i kroppen, varför man vid brist på svamp kan dricka sitt urin, och därvid återfå ruset.
inte för att jag tror att det är vanligast med röd flugsvamp o inta, men den finns i överflöd i våra skogar..

Ett råd, testa inte..
Citera
2004-04-05, 19:17
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
"allt blir lite grönare, och när man sedan drömmer om att man pissar, pissar man ner sig på riktigt" -Någon på Flashback som kommenterade flugsvampens psykedeliska effekter...
Citera
2004-04-06, 00:51
  #3
Medlem
Det betyder alltså att räcker att ta en enda gång och sen kan man trippa det hela livet? Låter ju lite överdrivet, lite lär det ju brytas ner?
Citera
2004-04-06, 02:14
  #4
Medlem
Mescalines avatar
är man inte skraj för sina egna kroppsvätskor så...
Citera
2004-04-06, 12:51
  #5
Medlem
Spaders avatar
Jag hitta inte flugsvampstråden nu men det diskuterades om röda flugsvampar för en vecka sedan. Alla spekulerade och spekulerade, tills en kille provade och gav en trip-rapport. Mycket kräk och magont och inga speciellt trevliga upplevelser nej... De som läste den tråden vet vad jag talar om.

/Spader
Citera
2004-04-06, 13:15
  #6
Medlem
Nemesis1s avatar
Lite flugsvampstripprapporter:

Citera
2004-04-06, 16:20
  #7
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
"allt blir lite grönare, och när man sedan drömmer om att man pissar, pissar man ner sig på riktigt" -Någon på Flashback som kommenterade flugsvampens psykedeliska effekter...
fan oxå, då måste man se till att sitta på potta eller nått liknande under hela trippen,,
Citera
2024-06-05, 18:28
  #8
Medlem
Bump.

Jag såg att en svensk webshop sålde flugsvamp för nån vecka sen. Sen var den borta från butiken. Mailade o frågade o supportkillen sa att deras flugsvamp är fast i tullen .. så får se vad som händer med denna lagliga produkt i tullen. Dom menade att det var en hälsofarlig produkt tror jag han sa vilket stämmer oerhört väl om man ska bli en överdosare när man blir stor.

--

Hur är det att dö på flugsvamp? Ska inte prova då jag är relativt välmående i dagsläget. Samma anledning till jag inte ska prova flugsvamp förutom eventuellt om jag blir självmordssugen längre fram i livet. Vem vet, flugsvamp kanske kan vara med i nån slags cocktail vid mitt eventuella framtida självmord
Citera
2024-06-06, 04:11
  #9
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Har trippat mer än vad som är hälsosamt på de flesta substanser som finns men länge sen då jag värderar Alan Watts hang up the phone teorin.

Spårade ur kort och tanken på en mild psykadelika lät som en kul grej mot tristessen.

Beställde 7500mg Galaxy treats moon shrooms och tryckte allt i en sittning. Gav mig absolut ingenting, inga gaba effekter heller. Kalla mig old fashion men när jag trippar så kan man ju inte få ego död av allt mem efter 550 spänn kunde ju iaf musik låta lite bättre. Men absolut ingenting.

Skulle kalla det en scam
Citera
2024-07-14, 21:17
  #10
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Bump.

Jag såg att en svensk webshop sålde flugsvamp för nån vecka sen. Sen var den borta från butiken. Mailade o frågade o supportkillen sa att deras flugsvamp är fast i tullen .. så får se vad som händer med denna lagliga produkt i tullen. Dom menade att det var en hälsofarlig produkt tror jag han sa vilket stämmer oerhört väl om man ska bli en överdosare när man blir stor.

--

Hur är det att dö på flugsvamp? Ska inte prova då jag är relativt välmående i dagsläget. Samma anledning till jag inte ska prova flugsvamp förutom eventuellt om jag blir självmordssugen längre fram i livet. Vem vet, flugsvamp kanske kan vara med i nån slags cocktail vid mitt eventuella framtida självmord

Finns att köpa nu på Archetyp. Billigt är det också med tanke på de låga doserna man ska hålla sig till.

Överdos lär slut med att levern tar så mycket skada att den till slut lägger av. Inte den roligaste eller smärtfriaste döden direkt. Som att ta livet av sig med 40g Alvedon liksom.
Citera
2024-07-15, 01:52
  #11
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Hur är det att dö på flugsvamp?

Du kan inte säga flugsvamp i det sammanhanget. Topic pratar om röd flugsvamp. Den påverkar nerverna, men däremot inte celler som vit flugsvamp gör. Vit dör du av. Så, vilken typ av flugsvamp menar du? Det finns dödsfall åsamkade av röd flugsvamp också, men dessa är väldigt sällsynta
Citera
2024-07-15, 11:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antelife
Finns att köpa nu på Archetyp. Billigt är det också med tanke på de låga doserna man ska hålla sig till.

Överdos lär slut med att levern tar så mycket skada att den till slut lägger av. Inte den roligaste eller smärtfriaste döden direkt. Som att ta livet av sig med 40g Alvedon liksom.

Ok tar bort röd flugsvamp ur potentiella cocktails för suicid(säg självnord din jävla odugliga nolla)

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Du kan inte säga flugsvamp i det sammanhanget. Topic pratar om röd flugsvamp. Den påverkar nerverna, men däremot inte celler som vit flugsvamp gör. Vit dör du av. Så, vilken typ av flugsvamp menar du? Det finns dödsfall åsamkade av röd flugsvamp också, men dessa är väldigt sällsynta

Förlåt för min extrema nonchalanthet rörande olika flugsvampar. Pinsant av mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in