2023-07-13, 09:38
Medlem
Var och kollade på HuxFlux konserten igår. Man får vad man förväntat sig och betalade för så att säga. Han håller bra tempo trots att han ändå är 64 år. Det märks dock att att publiken också inte är så ung längre, stod nästan längst fram och då tycker jag man borde känna lite ansvar att hoppa och dansa, men många som bara stod och lyssnade.
Citera
2023-07-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tar han 60% sen får dom andra dela på 40%

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...flux-recension

Inte så mycket att säga om, det är ju han som är stjärnan. Ingen slump att det är han som också har varit med i roxette och haft en strålande solokarriär. De andra ska nog vara glada att de får hänga med honom.
Citera
2023-07-13, 10:11
Medlem
Ratads avatar
Företaget och konceptet Gessle får man ta för vad det är. Även om Roxette är det som jag föredrar så kan han skriva bra låtar (även om det mesta varit pissljummet de senaste 20 åren - speciellt GT och sologrejerna). Känns som att han tänker långsiktigt finansiellt och ser till att varje grej ska dra in pengar under lång tid. "Visioner" som det kallas.

Det kommer årligen in ett antal miljoner från hans projekt och vill man ta del av det får man skriva kontrakt och hoppa in i Ferrarin - det gäller såklart även alla "bandkompisar".

Björn & Benny, Tobias Forge med flera gör det likadant. Deras syn är att de tar de stora ekonomiska riskerna och därför ska värdet på varumärket bevaras för att säkerställa framtida inkomster och finansiering. Hur värdet ska bevaras bestämmer de. Fördelen för Gessle är såklart att hans företag får pengarna och antagligen kontrollerar användarrätten till materialet. Nackdelen med att vara en stor boss är att folk faktiskt kan tacka nej till att medverka. Det är inte helt ovanligt att bossar ofta tar sina projektanställda för givet och konflikter uppstår när folk tackar nej till dåliga erbjudanden.
Citera
2023-11-22, 18:15
Medlem
Ferrari 812 Competizione A är det senaste köpet. Så snygg.
https://www.msn.com/sv-se/noje/kandi...er/ar-AA1klpIk
Citera
2023-12-04, 14:50
Medlem
Ferrari 812 Competizione A har 830 hästkrafter och gör 0-100 kilometer i timmen på bara 2,8 sekunder.
Citera
2023-12-28, 13:06
Medlem
Jag har sett att i Shakiras musikvideo till "Underneath Your Clothes" på youtube dansar hon med någon som typ ser ut som Per Gessle i vissa scener? Vad är det som inträffat här? För jag förstår inte riktigt? Det ser ut som Per Gessle från 80-talet... Eller ser jag fel? Det konstiga är att Shakiras musikvideo är från 90-talet... Och han ser lite kort ut ungefär som om det är någon annan. Är det en dubbelgångare eller vad ska detta föreställa och varför? Jag såg det i musikvideon på youtube, men det kanske var en fejk musikvideo som någon klippt ihop för att få det att se ut som att de dansade?
Citera
2023-12-28, 14:38
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookieinstall
Jag har sett att i Shakiras musikvideo till "Underneath Your Clothes" på youtube dansar hon med någon som typ ser ut som Per Gessle i vissa scener? Vad är det som inträffat här? För jag förstår inte riktigt? Det ser ut som Per Gessle från 80-talet... Eller ser jag fel? Det konstiga är att Shakiras musikvideo är från 90-talet... Och han ser lite kort ut ungefär som om det är någon annan. Är det en dubbelgångare eller vad ska detta föreställa och varför? Jag såg det i musikvideon på youtube, men det kanske var en fejk musikvideo som någon klippt ihop för att få det att se ut som att de dansade?

Du skulle gått till Specsavers..
Ser ingen likhet alls, möjligen frillan på snubben...
Citera
2024-05-08, 12:29
Medlem
Harry_s avatar
är han Gay som aldrig kom ut ?
Citera
2024-07-18, 17:52
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Intervjuad i SR P1 Studio Efter Fem med skådisen Valdemar Wahlbeck som spelar honom i storfilmen.

Droppat bi-sats-skvaller? Intervjuaren talar som vore det i förbi fart Stockholm om en "världsturne" under gyllene [sic] bandnamnet Roxette. Start i finare arena i krutdurksnationen Republic of South Africa säsongen 2025. Svenska Artisten Lena Ph påstods axla fallna manteln efter Marie F men kommer förstås stå på egna unika spiror.

Vad anser Sveriges musikpretentiösa tangentdomptörer om detta steroid(?)projekt. Är Pehr Sin-Ding Larsehn informerad? Gradfall? Andres Loco?

Blir det som när PM Goran Person på 90-talet med pösmunksexpressplanet flög artisterna Uno S och Doktorn till Johannesburg för spela Svensk Solid-darr-itet inför Mandelas väljare och lokala publiken helt uteblev. Helt tom arena. Detta, då ledande PR-byrån haft Skön Kamp-feeling (tänk knutna näven i luften, inte som Trump men mot rasismen) men oerhört lite' av MF-verksta'..?
Citera
2024-07-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
Intervjuad i SR P1 Studio Efter Fem med skådisen Valdemar Wahlbeck som spelar honom i storfilmen.

Droppat bi-sats-skvaller? Intervjuaren talar som vore det i förbi fart Stockholm om en "världsturne" under gyllene [sic] bandnamnet Roxette. Start i finare arena i krutdurksnationen Republic of South Africa säsongen 2025. Svenska Artisten Lena Ph påstods axla fallna manteln efter Marie F men kommer förstås stå på egna unika spiror.

Vad anser Sveriges musikpretentiösa tangentdomptörer om detta steroid(?)projekt. Är Pehr Sin-Ding Larsehn informerad? Gradfall? Andres Loco?

Blir det som när PM Goran Person på 90-talet med pösmunksexpressplanet flög artisterna Uno S och Doktorn till Johannesburg för spela Svensk Solid-darr-itet inför Mandelas väljare och lokala publiken helt uteblev. Helt tom arena. Detta, då ledande PR-byrån haft Skön Kamp-feeling (tänk knutna näven i luften, inte som Trump men mot rasismen) men oerhört lite' av MF-verksta'..?
Tala ur skägget människa. Det enda jag kan tillägga år att den som spelar PG i filmen är "Geniets" son...
Citera
2024-07-18, 18:56
Roxette är en låt av Dr Feelgood. Sjuk stöld.
Citera
2024-07-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transitive
Roxette är en låt av Dr Feelgood. Sjuk stöld.
Har Per Gessle producerat en låt som heter Roxette. Som är stulen av Dr Feelgood. ??...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in