Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-18, 20:07
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-for-en-krona

Kan ni tänka er att flytta till Robertsfors för 1 kr men kravet är att du bygger ett trähus och bor kvar i minst 5 år.

Jag hade aldrig kunnat tänka mig att bo i Norrlands inland. Vilka fördelar tror ni det finns att bo i Robertsfors?
Citera
2024-07-18, 20:10
  #2
Medlem
Raytheons avatar
Bra reklamkampanj.
Citera
2024-07-18, 20:10
  #3
Medlem
Galejans avatar
Alltså, för någon som är lite folkskygg och kan livnära sig exempelvis online med någonting som inte behöver leveranser så är det väl perfekt. Säker elförsörjning, lugn och ro, storslagen natur om man vill ha det. Personligen hade jag vantrivts eftersom jag är ett urbant djur som hellre skulle bott i London än i Norrland men alla är ju inte så. Det kan nog vara ett klipp.
Citera
2024-07-18, 20:12
  #4
Medlem
Lite blattar, lugn och ro, natur med jakt- och fiskemöjligheter och strövområden. Men inte så mycket mer.
Citera
2024-07-18, 20:16
  #5
Medlem
Dziwnes avatar
Intressant. Hur långt pendlingsavstånd till Umeå?
Citera
2024-07-18, 20:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-for-en-krona

Kan ni tänka er att flytta till Robertsfors för 1 kr men kravet är att du bygger ett trähus och bor kvar i minst 5 år.

Jag hade aldrig kunnat tänka mig att bo i Norrlands inland. Vilka fördelar tror ni det finns att bo i Robertsfors?

Alla dagar i veckan.

Är uppväxt i Umeå, och skulle absolut kunna tänka mig bo i "R" om jag hittar den rätta damen!
Citera
2024-07-18, 20:39
  #7
Medlem
Bor 2000 själar i tätorten Robertsfors och 6000 i kommunen. Lappsjukan direkt. Enda positiva är väl noll eller nästan noll muslimer och negrer.

Blir du allvarligt sjuk hinner du dö innan du kommer in till sjukhuset i Umeå.
Citera
2024-07-18, 20:46
  #8
Medlem
Stenballes avatar
Vinter typ halva året och när det äntligen blir sommar så blir man uppäten av mygg.
Nej tack!
Citera
2024-07-18, 20:54
  #9
Medlem
JustTrollings avatar
Du lär bo kvar betydligt längre än 5 år, för du kommer inte kunna sälja huset för ungefär vad det kostar att bygga det.

Sedan finns det nog inte jättemånga bra jobb i Robetsfors. Och det är för långt för att pendla till Umeå. Bor typ 2000 i orten och 6600 i kommunen. Möjligtvis om man bor i södraste delarna av kommunen, utmed E4, så kan man köra till Umeå.
Citera
2024-07-18, 20:56
  #10
Medlem
De flesta som visar intresse är väl intresserade för att de tänkt sig en liten stuga för sommaren eller vintern. Inte året runt boende.

Det kanske förändras om man kan jobba på distans, men har de ens stabil internet därute? Jag skulle själv kunna tänka mig att bygga ett lite större trähus, en sort mansion. Sexhus, dit man åker en grupp då och då för att idka gruppsex ute i det fria i lugn och ro.

Med bitande kyla i baken eller bitande mygg.

Idén känns liksom riktigt bra och värt satsa på eller hur?

Jag tror det är Robertsfors största problem. Vad ska man göra därute? Kanske är något för ett pensionärspar som inte behöver tänka på att arbeta. Men hur är det då med närhet till mataffär, sjukhus, apotek och bensinstation? Vem sandar gångstigen och plogar vägen upp till huset på vintern?
Citera
2024-07-18, 21:25
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Bor 2000 själar i tätorten Robertsfors och 6000 i kommunen. Lappsjukan direkt. Enda positiva är väl noll eller nästan noll muslimer och negrer.

Blir du allvarligt sjuk hinner du dö innan du kommer in till sjukhuset i Umeå.
EWvert Tååbs pappa kommer från Robertsfors, en världsmetropol med internationella ögon sett.
Citera
2024-07-18, 21:47
  #12
Medlem
Onanikrems avatar
Ca 40 min från Umeå/Skellefteå med bil. Hyfsat bra jakt/fiske där . Skulle kunna tänka mig bo där, men inte bygga nytt som kostar minst dubbla priset vad ett befintligt hus kostar där (eller här). Skulle heller inte vilja flytta så långt från mina nära och kära.
Jobb spelar ingen roll då jag slutat med sådant.
__________________
Senast redigerad av Onanikrem 2024-07-18 kl. 21:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in