2024-07-21, 19:58
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mormorkommerinte
Joe Ställer inte upp för omval, covid var tydligen boven.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1269945

Precis det jag skrev i tråden när de nämnde covid19; ett perfekt skäl att ange om man vill gå med viss värdighet.
Citera
2024-07-21, 19:59
Medlem
KaninHitlers avatar
Intressanta tider vi lever i.
Det var som fan, jag trodde nästan han skulle tjura sig kvar och orsaka totalhaveri i demokratiska partiet. Nästan besviken han avgår trots att jag inte är så förtjust i honom. Men men...mycket cirkus återstår för nu skall en ny kandidat kronas och det kan bli nästan lika roligt det.
Citera
2024-07-21, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ja visst fick du jättefel.
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Precis det jag skrev i tråden när de nämnde covid19; ett perfekt skäl att ange om man vill gå med viss värdighet.
Såvida inte covid faktiskt har brytit ner honom fullständigt och han nu är fysiskt inkapabel att slutföra kampanjen. Då har jag förståelse för att han kastar in handduken, annars inte.

Biden var tveklöst den kandidat som hade störst chans att slå Trump, vilket var det enda som var relevant. Avgick han på grund av yttre press så har demokraterna begått ett gigantiskt och otroligt korkat misstag. Det finns ingen annan kandidat som kommer att få fler röster än vad Biden hade fått.
Citera
2024-07-21, 20:25
Medlem
explorerss avatar
Joe Biden hoppar av presidentvalet 2024

Joe Biden får lägga fokus på annat nu.

”Det har varit den största äran i mitt liv att tjäna er som president. Och då det varit min avsikt att söka återval, tror jag att det ligger i partiets och landets bästa intresse att jag kliver åt sidan och fokuserar helhjärtat på att fullfölja mina plikter som president, resten av mandatperioden.”
https://www.expressen.se/nyheter/var...residentvalet/
Citera
2024-07-21, 20:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Joe Biden får lägga fokus på annat nu.

”Det har varit den största äran i mitt liv att tjäna er som president. Och då det varit min avsikt att söka återval, tror jag att det ligger i partiets och landets bästa intresse att jag kliver åt sidan och fokuserar helhjärtat på att fullfölja mina plikter som president, resten av mandatperioden.”
https://www.expressen.se/nyheter/var...residentvalet/
Japp, officiellt för 20-30 minuter sen. Känner mig lättad över att de kom överens om det. även om beslutet i stort sett var oundvikligt.

Med Biden ute ur bilden och någon annan, mer kraftfull och verbal kandidat längst fram ökar chanesrna att slå tillbaka Trump ännu en gång rejält.
Citera
2024-07-21, 20:51
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Nu har Biden så klart pratat med Kamala innan han gick ut med sin endorsement. Det andra intressanta är hur sjukt snabbt ut han var med den. Det betyder att Kamala helt klart ställt sig positiv till att vara presidentkandidat i de samtal som föregåtts detta.

Jag finner det svårt att tro att det finns demokrater som i detta läge kommer att utmana detta beslut även om de ogillar Harris och tror att det finns en bättre kandidat. Det finns ingen tid över till en maktkamp nu.

Så det är antagligen rätt så givet att Kamala Harris blir presidentkandidat. Hon väljer själv sin vicepresident men allmänt sunt förnuft begränsar det till en vit man mellan 45-60 år.

Det vi kommer att få se på internet är en historisk svartmålningskampanj av Harris. MAGA kommer att genomföra ett digitalt karaktärsmord på henne som får allt annat vi tidigare sett att framstå som ett vänligt saftkalas på dagis. En del saker kommer vara grundade i ett korn av sanning. Andra saker kommer vara ljug och konspirationsteorier.
Citera
2024-07-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Nu har Biden så klart pratat med Kamala innan han gick ut med sin endorsement. Det andra intressanta är hur sjukt snabbt ut han var med den. Det betyder att Kamala helt klart ställt sig positiv till att vara presidentkandidat i de samtal som föregåtts detta.

Jag finner det svårt att tro att det finns demokrater som i detta läge kommer att utmana detta beslut även om de ogillar Harris och tror att det finns en bättre kandidat. Det finns ingen tid över till en maktkamp nu.

Så det är antagligen rätt så givet att Kamala Harris blir presidentkandidat. Hon väljer själv sin vicepresident men allmänt sunt förnuft begränsar det till en vit man mellan 45-60 år.

Det vi kommer att få se på internet är en historisk svartmålningskampanj av Harris. MAGA kommer att genomföra ett digitalt karaktärsmord på henne som får allt annat vi tidigare sett att framstå som ett vänligt saftkalas på dagis. En del saker kommer vara grundade i ett korn av sanning. Andra saker kommer vara ljug och konspirationsteorier.

Vilken konspirationsteori först tro?
Icke medborgare?
Egentligen en man i kvinnokläder?
Stamkund på pizzagate?
Citera
2024-07-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Andra demokrater gjorde ju själva ett ganska bra karaktärsmord på Kamala i primärvalen. Det kommer att behövas en ganska ordentlig re-branding av Kamala för att ändra väljarnas uppfattning om henne.

Däremot förutspår jag att vi kommer att få se ett rejält opinionslyft för Kamala de närmaste veckorna eftersom många är så euforiska över att det inte längre är Joe Biden som står på valsedeln.

På längre sikt tror jag att hon är ungefär likvärdig kandidat som Joe Biden. Hon har sina fördelar, och hon har sina nackdelar. Objektivt sett saknar hon förstås erfarenheten. Om sedan väljarna bryr sig eller inte återstår att se. Sedan har hon ju en personlighet som inte riktigt går hem. Vet inte hur mycket av det som går att träna bort, hennes konstiga skratt, inte sällan vid helt olämpliga tillfällen, är ju lite av ett problem kanske.
Citera
2024-07-21, 22:34
Medlem
Overminds avatar
Kommer han visa sig något mer eller kommer de gömma honom nu? Varför inte en presskonferens? Ett ynkligt brev på twitter? Vart är värdigheten? Just ja det har inte den dementa gubbjäveln.
Citera
2024-07-21, 23:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Är det idag det händer?

Söndag är en bra dag att ställa in presidentkampanjer.

Det är en bra dag att avgå som president också för den delen.
Ibland blir det som man gissar.

Vad var det avgörande för Biden att slänga in handduken?
Senast redigerad av Madagascar 2024-07-21 kl. 23:51.
Citera
2024-07-22, 01:26
Moderator
farbror_barbros avatar
Se även (FB) Joe Biden kandiderar inte längre i presidentvalet! (2024-07-21)

/Mod
Citera
2024-07-22, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kommer han visa sig något mer eller kommer de gömma honom nu? Varför inte en presskonferens? Ett ynkligt brev på twitter? Vart är värdigheten? Just ja det har inte den dementa gubbjäveln.
Nej, showen är över nu. Han kommer tyst och stillsamt försvinna bakom ridåerna under nästa år. Inte ge några intervjuer, inte ge några fler tal, inte synas till alls. I hemlighet kommer han vårdas i hemmet ett tag, eventuellt senare flyttas över till ett hem, så som man gjorde med Ronald Reagan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in