Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Hennes opinionssiffror kommer att sjunka ju längre hon får hållas.
Misstänker att man inom DNC kommer försöka spela ner hennes roll så långt som möjligt. Inte alltför många oskriptade events etc. där hon kan riskera att skämma ut sig.
2024-07-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Hon är svart och hon har msm i ryggen.

Nog det som ger henne en chans att överhuvudtaget komma nära. Konstigt att hon kan gå från typ 20% till 40 precis efter JB kastat in handduken. Hatretoriken lär fortsätta med henne som front, och hon har alltid sista kortet att dra när hon blir trängd.
2024-07-22, 09:42
Medlem
Tankefrihets avatar
Ja, som det verkar är hon ju beredd att kandidera, och då tror jag som dig, att ingen kommer utmana på allvar. Det är för kort tid kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad är betting oddset på detta?

Grejen är väl att ingen egentligen vågar utmana Kamala nu, för då kommer vederbörande att utmålas som djävulen själv som försöker sabotera Demokraternas valseger.
2024-07-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actuallyso
Tror hon är rätt underskattad. Trodde inte på henne för en vecka sedan. Men ändrat mig. Såg nya siffror alldeles nyss på CNN, för tjugo minuter sedan, där låg hon 1.9 % efter Trump bara. Och hon kommer bli mer och mer uppmärksammad. Och kommer få mycket röster från svarta, latinos och kvinnor. Jag ger henne 40- 50 % chans mot Trump. Men det är inte säkert att det blir hon. Men just nu ser det ut så kanske. Och i debatter och liknande kommer hon klara sig mycket bra. Hon är riktigt bra där, verbalt skicklig.
-”Har du varit vid gränsen?”
-”Nä. Och jag har inte varit i Europa heller”
2024-07-22, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Fast då begår de en dödssynd som kommer orsaka att de tappar svarta röster, de hoppar över en svart kvinna som är den som står på tur för att istället välja en vit man. Det går emot allt demokraterna har hållt högt.

De är i en rävsax, de förlorar oavsett hur de gör.

Hon är inte svart, det är inte många procent. Hennes far är mulatt och från en jordägande klass, dvs inte mycket slavblod.

Hennes mor är indier.

Hon är ljus i hyn...

Så svart är hon inte, men det är ju en fördel att vara det, och därför framhålls den sidan av hennes påbrå.

Tror inte hon är mer svart än Reinfeldt
2024-07-22, 09:46
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
-”Har du varit vid gränsen?”
-”Nä. Och jag har inte varit i Europa heller”

Tja, vi får väl se hur det utvecklar sig. Många dårar till presidenter och liknande som styr världen. Exempelvis i Ryssland just nu. Så ett klantigt uttalande behöver inte betyda ett skvatt. Det är ju Trump ett lysande exempel på.
2024-07-22, 09:47
Medlem
Tankefrihets avatar
Vad tror ni? Kanske kommer hon, Barack och/och Michelle synas väldigt mycket tillsammans nu?

För att tilltala kvinnor och eventuella nostalgiker?!
2024-07-22, 09:49
Avstängd
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Jag tror Kamala har en bra chance att vinna

Hon är kvinna vilket får många kvinnor att automatiskt rösta på henne

Hon är svart och hon har msm i ryggen.

Så här ser tokvänsterns kvalifikationer ut för en av världens viktigaste poster: mörk hudfärg och rätt kön.

Ingenting nämns om ledarskap, kompetens, intelligens, lämplighet, diplomatiska styrkor, ärlighet, integritet, erfarenhet, karisma. Nej, allt handlar enbart om mörk hudfärg och rätt kön.

Tokvänstern är de största rasisterna och sexisterna. Ni som är vänster bör omvärdera era ideal och ifrågasätta om ni är sunda människor.
2024-07-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Hon är inte svart, det är inte många procent. Hennes far är mulatt och från en jordägande klass, dvs inte mycket slavblod.

Hennes mor är indier.

Hon är ljus i hyn...

Så svart är hon inte, men det är ju en fördel att vara det, och därför framhålls den sidan av hennes påbrå.

Tror inte hon är mer svart än Reinfeldt
Obama är inte heller svart. Precis som Kamala är han färgad (i hans fall mulatt) men ändå utmålas de bägge som svarta i USA eftersom det inte krävs särskilt mycket på att spela med svart-kortet för att vinna solidaritetsröster från det svarta communityt.

Nä, det kommer dröja bra länge innan USA får sin första svarta president, tror jag.
2024-07-22, 10:05
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangsterligan
Varför är matematik så svårt hos journalister?

Resterande procent kan ju ligga på en annan kandidat.
2024-07-22, 10:24
Avstängd
ManicToos avatar
Kamala-optimisterna i tråden inklusive Biden och fundraisers har glömt bort att Kamala hittills bara varit ett kuttersmycke som inte behövt ifrågasättas. Men så fort Trump-gänget sätter igång sin beskrivning av henne i valdebatten, hon är i realiteten totalt pantad och har inte åstadkommit någonting alls, så krossas hon som en lus.

Här det första exemplet jag hittar. Trumps VP JD Vance krossar henne direkt.
Citat:
https://x.com/JDVance1/status/1815119847941984550
Joe Biden has been the worst President in my lifetime and Kamala Harris has been right there with him every step of the way. Over the last four years she co-signed Biden's open border and green scam policies that drove up the cost of housing and groceries. She owns all of these failures, and she lied for nearly four years about Biden's mental capacity--saddling the nation with a president who can't do the job.

President Trump and I are ready to save America, whoever's at the top of the Democrat ticket. Bring it on.
Här ett montage över hennes kompetens.
https://www.youtube.com/shorts/8Z2iwtjRf6o
Senast redigerad av ManicToo 2024-07-22 kl. 10:27.
2024-07-22, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad är betting oddset på detta?

Grejen är väl att ingen egentligen vågar utmana Kamala nu, för då kommer vederbörande att utmålas som djävulen själv som försöker sabotera Demokraternas valseger.

Om det gick att betta så skulle jag nog sätta en peng på att det inte blir Kamala, med det möjliga undantaget om hon tar Hillary som VP...men så suicidal kan nog inte ens hon vara....

Det är ett tankefel att tro att det handlar om generell popularitet. Det handlar om ett inre maktspel bland de som åtminstone har en hygiennivå av popularitet för att det ska se ut som att de skulle kunna vinna... Det är "The Donor Class" som avgör vart det hamnar...

En vild killgissning på sannolikheter:

Kamala: 10%
Kamala med Hillary som VP: 15%
Michelle: 10%
Newsom: 20%
Hillary: 20%
Övriga: 20%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem