2024-06-05, 20:47
Medlem
LemPicas avatar
När och hur gick sambon bort?

Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Finns väl inte mkt att göra..
Sambon som gjort det och han är avliden..
Svårt att gå vidare då
Citera
2024-06-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica

Han gick bort i cancer.

Skulle tro ca tio år sedan.
Citera
2024-06-05, 22:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Han gick bort i cancer.

Skulle tro ca tio år sedan.
Nej inte cancer.
Citat:
Ursprungligen postat av Yosamaaa
Hört att AO gick bort i morse...
Citat:
Ursprungligen postat av e_peppe
jag kan åxå bekräfta detta..... tragiskt med tanke på barnen...
Citat:
Ursprungligen postat av Yosamaaa
Håller med.
Nej han fick aldrig träffa sin nyfödda son. Låg i koma över en månad efter senaste blodkärlet brast, sedan någon dag innan han gick bort så fick han hjärtstillestånd..
Tragiskt oavsett
Den misstänkte sambon dog 2013-06-10 troligen på grund av ett aneurysm som brast.
Man börjar tro på att Karma finns...

Han blev bara 40 år gammal.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...l-gammalt-mord
Senast redigerad av Timeout 2024-06-05 kl. 23:00.
Citera
2024-06-07, 16:06
Medlem
Tycker det är för jävligt av sambon att inte berätta vad som hänt, de hamnade i bråk och han dödade henne i raseri stundens hetta. Gjorde av med kroppen i en presenningen och i vattnet.
Citera
2024-06-07, 16:20
Medlem
Det är ju övertygande att det är pojkvännen som mördat henne. Min teori är att han inte ville ha barn, men hon ville behålla. När hon sen berättade för mamma, systern och styvpappan så slog det slint i skallen på pojkvännen. Det är vad jag tror.

Det hade ju varit allra mest schysst mot hennes anhöriga om han åtminstone hade skrivit ett brev och berättat precis hur allt låg till, ett brev som skulle hittats efter hans död eftersom han va för feg för att berätta så länge han fanns kvar i livet.
Citera
2024-06-07, 21:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knas3an
Det hade ju varit allra mest schysst mot hennes anhöriga om han åtminstone hade skrivit ett brev och berättat precis hur allt låg till, ett brev som skulle hittats efter hans död eftersom han va för feg för att berätta så länge han fanns kvar i livet.

Nu låg han ju som grönsak lång tid innan han dog och hade ingen som helst aning om att han skulle dö så hur skulle han ha kunnat skriva något brev?
Citera
2024-06-08, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nu låg han ju som grönsak lång tid innan han dog och hade ingen som helst aning om att han skulle dö så hur skulle han ha kunnat skriva något brev?

Okej, det hade jag inte koll på. Nej då är det ju omöjligt att bekänna nått.
Citera
2024-06-08, 16:00
Medlem
tjenaretjenares avatar
Tror de hamnade i gräl på kvällen och han slog till henne och hon föll så illa att hon bröt nacken eller något sånt. Eller att han blev så arg och tog stryptag och mitt i sin ilska så höll han så hårt och länge att hon till slut dog.

Jag är säker på att det finns åtminstone 2 personer i livet som vet vad som hände och vart det blev av kroppen. Oavsett vad som hände med den så har jag svårt att se att det finns DNA eller annat kvar på det som är kvar av liket som kan kopplas till någon gärningsman.

Därmed är det upp till de som vet vart hon ligger att säga vart via ett anonymt tips. Ingen kommer dömas, era hjärtan lär lätta och de anhöriga till Annelie som finns kvar kommer att kunna få en gravplats att gå till.
Citera
2024-07-23, 22:40
Medlem
JymdKjams avatar
Bump igen i det här fallet. Från Aftonbladet idag:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share

Citat:
Den silvergrå Hondan hade flera repor och ena lyktan var krossad. Nyckeln satt kvar i tändningslåset. 27 år senare vet fortfarande ingen var Annelie Ojonen är. ”Det är väldigt frustrerande”, säger Stig Svensson, som var spaningsledare för fallet.

Verkar inte vara fråga om några nyheter, dock. Tragiskt att det här inte kan avslutas.
Citera
2024-07-23, 23:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam

Verkar inte vara fråga om några nyheter, dock. Tragiskt att det här inte kan avslutas.
Tyvärr lär ingen bli dömd för mordet då mördaren dog för 11 år sedan.
Rykten gick att den huvudmisstänkte pojkvännen hade extremt dåligt humör när han var berusad. Kort stubin.
Samma kväll som Annelie försvann hade dom enligt tråden tjafsat ordentligt på en pizzeria.
Dom skadorna på bilen kan ju tyda på att sambon inte var nykter när han körde iväg med kroppen.
Är man grävmaskinist så kör man inte så dåligt som han gjorde.
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Tror de hamnade i gräl på kvällen och han slog till henne och hon föll så illa att hon bröt nacken eller något sånt. Eller att han blev så arg och tog stryptag och mitt i sin ilska så höll han så hårt och länge att hon till slut dog.

Jag är säker på att det finns åtminstone 2 personer i livet som vet vad som hände och vart det blev av kroppen. Oavsett vad som hände med den så har jag svårt att se att det finns DNA eller annat kvar på det som är kvar av liket som kan kopplas till någon gärningsman.

Därmed är det upp till de som vet vart hon ligger att säga vart via ett anonymt tips. Ingen kommer dömas, era hjärtan lär lätta och de anhöriga till Annelie som finns kvar kommer att kunna få en gravplats att gå till.
Det är dags att prata nu...
Citera
2024-07-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare

Vilka är dessa två individer?

Ingen som kan citera något från Aftonbladets låsta artikel?
Citera
2024-07-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam

Det lär säkert bli svårt med mindre än att kroppen hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in