2024-07-25, 01:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Det r stor skillnad p "att inte f" och "att inte vilja ha".
Sverige skulle sjlvklart ha ftt pengar om vi hade anskt om det.

Gld dig t att landet du lever r s rikt och vlordnat att vi inte behver allmosor frn andra lnder fr att "hjlpa oss ur knipan"

Spanien och Italien r lnder som gr p knna, speciellt sen pandemin.

Spanien o Italien r lnder som alltid har gtt p knna. Det r liksom inbyggt i hur de fungerar.

Sverige har enligt uppgift betalat in 150 miljarder. Det r 15000kr per svensk. Det mostsvarar 60 000kr fr en normal svensk standardfanilj.

terbringen p 40 miljarder r 4000 per svensk medborgare.

150 miljarder skulle kunnat bekosta ett nytt krnkraftverk eller tv.

Nu r pengarna i sjn.
Citera
2024-07-25, 01:19
Medlem
Sverige har redan EUs lgsta utslpp per capita och allt fler elbilar p vgarna. Fattar inte vad tjafset om att vi inte klarar utslppsmlen handlar om utom ifall nn galen miljmupp bundit oss till ngot nnu mer extremt p EU-niv? Kan inte Tuffe-Uffe leta reda p sina pungkulor och be EU dra t helvete d bara?

Sen blir ju givetvis alla pengar som skickas till EU en write-off. Pongen r ju att de ska g till de odugliga, korrupta och lata syd- och st-lnderna. Det r ju hela syftet med EU.
Citera
2024-07-25, 01:31
Medlem
zobras avatar
Sverige har alltid gett och inget ftt netto -/+ sedan EU intrdet 95. r ni alla retarderade mongos eller?
Citera
2024-07-25, 01:35
Medlem
Polis2010s avatar
Fisen Bone Collector. Spanien och Italien gr p knna. BS. De vill ju inte ens ha turister. Ukraina drar jag ocks in. Det bottenlsa svarta hlet. Korruption. Vi kommer att f betala minst 2000 miljarder kr till fr att bygga upp deras fallfrdiga kkar. De ska naturligtvis ha bttre standard n oss i varenda byhla med bid och golvvrme. Sedan kommer Bulgarien och Rumnien efter det. Vilka rstade fr EU? Och Nato. 12 Black Hawk transporthelikoptrar fr 1 miljard stycken. Det gr ju inte ens att skjuta frn dem. Supressing fire. Nono. Vilken succe. Jag har flugit kadavrerna.
Citera
2024-07-25, 01:49
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Fisen Bone Collector. Spanien och Italien gr p knna. BS. De vill ju inte ens ha turister. Ukraina drar jag ocks in. Det bottenlsa svarta hlet. Korruption. Vi kommer att f betala minst 2000 miljarder kr till fr att bygga upp deras fallfrdiga kkar. De ska naturligtvis ha bttre standard n oss i varenda byhla med bid och golvvrme. Sedan kommer Bulgarien och Rumnien efter det. Vilka rstade fr EU? Och Nato. 12 Black Hawk transporthelikoptrar fr 1 miljard stycken. Det gr ju inte ens att skjuta frn dem. Supressing fire. Nono. Vilken succe. Jag har flugit kadavrerna.

Gr ett snabbval idag utan propaganda och Sverige lmnar om vi hade varit en demokrati p riktigt.

Landsfrrdare och bgryttare som lever p 50,1%
Citera
2024-07-25, 01:55
Bannlyst
Ja... De som rstade p Moderaterna ville ju ha det s hr med Urusla som fortsatt ledare?
Citera
2024-07-25, 01:59
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Ja... De som rstade p Moderaterna ville ju ha det s hr med Urusla som fortsatt ledare?

Och de som rstade p Socialdemokraterna ppnade rven fr EU s fort era fiender slt landet.
Citera
2024-07-25, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Och de som rstade p Socialdemokraterna ppnade rven fr EU s fort era fiender slt landet.
Egentligen p alla partierna som inte vill minska EUs inflytande i Sverige. Alla frutom SD!
Citera
2024-07-25, 02:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Spanien o Italien r lnder som alltid har gtt p knna. Det r liksom inbyggt i hur de fungerar.

Sverige har enligt uppgift betalat in 150 miljarder. Det r 15000kr per svensk. Det mostsvarar 60 000kr fr en normal svensk standardfanilj.

terbringen p 40 miljarder r 4000 per svensk medborgare.

150 miljarder skulle kunnat bekosta ett nytt krnkraftverk eller tv.

Nu r pengarna i sjn.
Du tror att ett coronastd skulle g till ett kraftslag som faktiskt snker elkostnader och frbttrar mnniskors vardag? Tnk om...
Citera
2024-07-25, 02:03
Medlem
wwrs avatar
Jag tror DN ljuger. Vi har ftt bidraget godknt. Det har inte tidigare talats om grna villkor fr bidraget.

Citat:
EU godknner coronastd till Sverige
UPPDATERAD 29 MARS 2022PUBLICERAD 29 MARS 2022
Drygt 30 miljarder kronor r att vnta

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/e...d-till-sverige

Det skulle anvndas till fljande

Citat:
Digitalisering r ett omrde dr man kan se till att de ldre har en trygg och bra vardag samtidigt som man kan underltta fr personalen

ocks satsa p bland annat utbyggt bredband, fler utbildningsplatser p hgskolorna och p att stlla om industrin till mer klimatvnlig produktion.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/n...talt-och-gront

Jag tror den artikeln kan ha skrivits om ven om det inte anges. Jag sg i alla fall en artikel tidigare som betonade att ldre skulle vervakas med kameror.

Mycket mrkligt. Man kan misstnka att regeringen kanske tvingats att kpa utslppsrtter fr pengarna istllet. Men regeringar sljer vanligen utslppsrtter, inte kper. Mste alla lnder kpa utslppsrtter beroende p bioinblandning? Det verkar som om bara Sverige drabbats.

Men vi har ftt bidraget godknt. Dr vill jag pst att DN har fel. Om inte EU har tagit tillbaka bidraget.

Hoppas det gr att f klarhet i detta.
Senast redigerad av wwr 2024-07-25 kl. 02:15.
Citera
2024-07-25, 02:04
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Egentligen p alla partierna som inte vill minska EUs inflytande i Sverige. Alla frutom SD!

Nej alla partier. r du med i leken.... Ska du utrotas.

Nr sedan hrde du Kungen smra fr EU?
Citera
2024-07-25, 02:11
Medlem
r ngon frvnad med vra efterblivna politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in