2024-07-26, 12:44
Medlem
Reena Virk mördades på liknande sätt i liknande sammanhang. Kanada, 1997. Dramatiseringen Under the Bridge ger bra bild av hur livet kunde gå från ganska normalt till en situation som är otäckt lik denma.
Citera
2024-07-26, 12:45
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weicon
Tragisk att det finns föräldrar som inte klarar ta hand om sina barn så de hamnar hos socialen

Tragiskt att de sociala myndigheterna, som verkar ha haft ansvar för BO sedan hon var fem år gammal, inte lyckats bättre med att ge henne en stabil och trygg uppväxt.
Citera
2024-07-26, 12:46
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
MGM nr 2 & 3 är under 15, alltså inte straffmyndiga, så deras namn kommer inte att offentliggöras.

Jag är väl införstådd med processen kring sekretess.

Däremot vet folk i deras närhet vilka som plockats in.
Citera
2024-07-26, 12:49
Medlem
Mr.Swedens avatar
Barn och ungdomar är tyvärr känsliga och lättledda små individer. Första linjens försvar för att skydda dem är ju naturligtvis deras föräldrar. Här verkar det fungerat lika illa som i de muslimska förorterna - kassa morsor som inte ens klarar att hantera sin egen tillvaro. Dags att införa föräldrarkörkort för vissa grupper.
Citera
2024-07-26, 12:50
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7

Ja i och för sig, namnen går nog att få tag på om man dammsuger anhöriga och bekantas sociala medier. Den här typen av klientel gillar ju att babbla på TikTok och dylikt, om man orkar sitta igenom timvis med hjärndöda livesändningar så kommer det säkert fram så småningom.
Citera
2024-07-26, 12:50
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

det är i regel svårare att få fram namnen på utlänningar den vägen. deras grannar och vänner är också utlänningar som inte är så benägna att skriva på flashback. men vi får väl se
Citera
2024-07-26, 12:52
Medlem
Master63s avatar
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Känns dock drastiskt att mörda någon för att man blir kallad hora.
Jag tänker att det kanske är kriminalitet bakom det, att BO kanske skulle gola om något. Ungdomar som vuxit upp på SIS-hem, känns inte långsökt att de skulle vara involverad i gängkriminalitet.
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Lucas på Värmdö blev mördad för tjafs om en cider.

Narcissism, Psykopati, Sociopati. Börjar diverse "medicinmän" att nysta i hjärnan o psyket hos dessa individer hittar man säker någon åkomma av det slaget.
Citera
2024-07-26, 12:52
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:

Jag tänker att det kanske är kriminalitet bakom det, att BO kanske skulle gola om något. Ungdomar som vuxit upp på SIS-hem, känns inte långsökt att de skulle vara involverad i gängkriminalitet.

Ryktet bland ungdomar i hennes ålder på SoMe är fortfarande att motivet skulle vara en kille. Ryktas också om tjafs inne på SiS som ska ligga till grund.
Citera
2024-07-26, 12:53
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Ja i och för sig, namnen går nog att få tag på om man dammsuger anhöriga och bekantas sociala medier. Den här typen av klientel gillar ju att babbla på TikTok och dylikt, om man orkar sitta igenom timvis med hjärndöda livesändningar så kommer det säkert fram så småningom.

Ja, definitivt. Digitala fingeravtryck lämnar de gott om.
Citera
2024-07-26, 12:54
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ryktet bland ungdomar i hennes ålder på SoMe är fortfarande att motivet skulle vara en kille. Ryktas också om tjafs inne på SiS som ska ligga till grund.

Jag tror att det vanligaste motivet bland tonårstjejer som mördar varandra ska vara svartsjuka. Tittar mycket på true crime och har fått det därifrån. Nu gäller detta för USA men borde inte vara alltför olika i Sverige.
Citera
2024-07-26, 12:56
Medlem
Citat:
Vad är det för kille då? Det kan ju vara ett intressant spår.
Citera
2024-07-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63

Narcissism, Psykopati, Sociopati. Börjar diverse "medicinmän" att nysta i hjärnan o psyket hos dessa individer hittar man säker någon åkomma av det slaget.

Lättkränkta barn med noll konsekvenstänk..noll uppfostran och 100% likasinnad omgivning.

Det som för en normalmänniska vore otänkbart är ”normalt” för dem. De är vana vid våld, kort stubin och substanser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in