2024-07-26, 14:30
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Det kan ha hänt inne i vagnarna. Då det är narkomaner och hemlösa som bor /hänger sover i vagnarna så tror jag knappt de varit uppmärksamma. Så detta är riktigt planerat mord. Sjukt att fjortisar vet om det stället i landskrona inte ens jag visste det. Antingen i vagnarna eller i en lägenhet. Har hon varit i en lägenhet måste nån kört ut henne i en bil. Har de hänt i vagnarna har de släpat ut henne. Må de brinna i helvetet i evigheternas tid. Må de aldrig få lycka glädje i sitt liv. Hoppas att de aldrig ska få ro utan endast lida och plågas.

Ja, enl polisen trodde man iaf att mordet skett i fyndplatsens absoluta närhet.

Vet du vilken koppling flickorna har till Landskrona? Det ryktas om att flera av dem varit familjehemsplacerade i närheten?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag behöver inte gå tillbaka och läsa.
Att du och andra skuldbelägger brottsoffrets mamma är bara sjukt.
Det visar hur jäkla skeva folk blivit i huvudet snarare än att mamman skulle ha något ansvar i att hennes barn mördas.

Det är inget som folk blivit utan den uppfattningen har alltid funnits, och har alltid haft värde.

Låter man sitt barn växa upp i familjehem istället för att ge det en god uppfostran så har man skuld när det går fel.

Att du inte förstår det säger en hel del om dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
LSU borde väll uteslutas i detta fall då hon fyllde 15 för en månad sedan?

Exakt så- MGM är inte dömd till LSU utan är omhändertagen i enlighet med LVU.
Citera
2024-07-26, 14:31
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splaschdasch
BO bodde i samma familjehem i klippans kommun i många (+5 år) år, sen valde soc att flytta på henne.

Tack för svar! Vet du, om hon flyttades till ett annat familjehem eller till ett SIS hem?
Citera
2024-07-26, 14:32
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whataboutizm
Har vi nå namn på MGM:s (M*lak, 15-åringen) biologiska föräldrar? Är MGM ursprungligen från Helsingborg?
Gr*kland tror jag.
Citera
2024-07-26, 14:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Exakt så- MGM är inte dömd till LSU utan är omhändertagen i enlighet med LVU.

Man undrar ju, om det gäller samtliga tre misstänkta?

Är möjligen samtliga tre misstänkta GM omhändertagna enl. LVU?
Citera
2024-07-26, 14:35
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
LSU borde väll uteslutas i detta fall då hon fyllde 15 för en månad sedan?

Tvärtom, du kan bara dömas till LSU om du är straffmyndig.

Hade hon fortfarande varit 14, så hade LVU varit mer aktuellt. (LVU är ingen påföljd)

Det finns någon skrivelse om att LSU är lämpligast påföljd om brottslingen är mellan 15-18.
Citera
2024-07-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag minns tiden då det var extremt tabu att beskylla våldtäktsoffer för att de blivit våldtagna. Verkar som att många missat den tiden... Bedrövligt!

Det verkar som att vissa här inne envist väljer att missförstå vissa saker. Att konstatera att BO’s skyddsnät helt brustit och att hon av olika anledningar sökt sig till och befunnit sig i en riskmiljö fråntar inte på något sätt gärningsmännens ansvar för det horribla brott de har gjort sig skyldiga till.

Kan inte/förmår inte en förälder/vårdnadshavare ta ansvar för sitt barn och skydda barnet ankommer det på staten att träda in.

En nyanserad diskussion är i regel alltid att föredra.
Citera
2024-07-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Gr*kland tror jag.

Grekland??? Tjejen har ett för- och efternamn med ursprung från Mellanöstern, hennes biologiska föräldrar är inte från Grekland 🥹😂

Hon är däremot folkbokförd hos en grekisk familj i Helsingborg men kan nog sätta en 1000-lapp på att det inte är hennes biologiska föräldrar (möjligtvis familjehem).
Citera
2024-07-26, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Var kan man se det klippet?

Och BOs pappa är colombian enligt en eventuell släkting i tråden.

Här är klippet.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...remt-ovanligt/

Jag tycker dock att det är hårt att döma mamman i detta klipp, hon säger ju tydligt att ”det har inte gått in” osv.

RIP Emilia
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Grekland??? Tjejen har ett för- och efternamn med ursprung från Mellanöstern, hennes biologiska föräldrar är inte från Grekland 🥹😂

Hon är däremot folkbokförd hos en grekisk familj i Helsingborg men kan nog sätta en 1000-lapp på att det inte är hennes biologiska föräldrar (möjligtvis familjehem).
Då var det väldigt fel.. stod bara på adressen
44 LGH 1001
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7
Tvärtom, du kan bara dömas till LSU om du är straffmyndig.

Hade hon fortfarande varit 14, så hade LVU varit mer aktuellt. (LVU är ingen påföljd)

Det finns någon skrivelse om att LSU är lämpligast påföljd om brottslingen är mellan 15-18.
Ja exakt. Hon har bara varit 15 i en månad så hon kan inte suttit på SiS pga LSU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in