2024-07-28, 11:19
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Den här #453 är nog en riktig "sleeper" till gädda. Först tyckte jag att han verkade rätt så alldaglig, men när jag såg klippet från skolbespisningen så insåg jag att det här är nog en riktigt farlig dubbelnatur.
Där står han och pratar helt seriöst om att barnen fått mer tid på sig att äta, och att skolan samtidigt sparar pengar. Hade man inte sett dumpen-videon och loggarna först så hade intrycket varit ungefär att denna är den sista man skulle misstänka för något dylikt. Nu har vi dock sett hans innersta tankar i loggarna, och inser att det här är nog en mycket farlig person. En sådan som verkar helylle, men som kan ha kroppar nergrävda i trädgården.
Förresten så var ju hans teori intressant, om att man inte kan vara pedofil om man har två barn själv. WTF?
Kan inte du länka till ett klipp om skolbespisning, alltså har inget med detta ämne att göra, så lite OT således? Tack!
Citera
2024-07-28, 11:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
453 gäddor och ingen oskyldig tyder på att de har extremt bra koll.

Tycker också de verkar ha koll på läget, sen vet vi ju inte om de råkat konfrontera oskyldiga, sedan insett det bett om ursäkt och raderat allt.
Citera
2024-07-28, 11:22
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Gäddan skulle då kunna ge denna förklaring. Exempelvis visa på hur han kontaktats på Blocket (eller hur han nu lurats) och fåtts att komma till platsen.

Jo, visst. Men det är ganska långsökt och många led i att lura en person. Nån ska hacka luren och så lura iväg gädda till konfrontationsplatsen. Jag uppfattade inte att diskussionen handlade om gäddundanflykter. Den handlade väl om att oskyldiga skulle kunna få sitt liv sabbat av nån illvillig typ som på nåt sätt skulle "hacka" gäddans lur?

Jag tror dessutom att gäddor som spelar oskyldiga vid konfrontationen fått frågan om varför de befinner sig på platsen. En del platser är ju ganska märkliga och inga naturliga mötesplatser.
Citera
2024-07-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Kan tänka mig att hackaren också är en fejkad tinderdate... av vad jag sett utifrån Dumpen är det endast en chattlogg samt mötesplatsen som är skäl nog för att hänga ut? En hackare skulle ju kunna utge sig för att vara gädda och fiska efter dumpen samt även fejka tinderdejten på samma mötesplats vid samma tidpunkt som dumpen-träffen. Tänker att man knappt behöver ha några som helst hacker-kunskaper för att lyckas med en sån plan...

Det ska finnas en live-bild på gäddan också, hur ska du ordna det?
Citera
2024-07-28, 11:27
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Den här #453 är nog en riktig "sleeper" till gädda. Först tyckte jag att han verkade rätt så alldaglig, men när jag såg klippet från skolbespisningen så insåg jag att det här är nog en riktigt farlig dubbelnatur.
Där står han och pratar helt seriöst om att barnen fått mer tid på sig att äta, och att skolan samtidigt sparar pengar. Hade man inte sett dumpen-videon och loggarna först så hade intrycket varit ungefär att denna är den sista man skulle misstänka för något dylikt. Nu har vi dock sett hans innersta tankar i loggarna, och inser att det här är nog en mycket farlig person. En sådan som verkar helylle, men som kan ha kroppar nergrävda i trädgården.
Förresten så var ju hans teori intressant, om att man inte kan vara pedofil om man har två barn själv. WTF?

Är det inte så att dom mest "framgångsrika" gäddorna är dom som kan
dupera omgivningen att tro att dom är ena riktiga hedersknyfflar som
aldrig skulle göra någonting dumt eller olagligt eller omoraliskt?

Alla fulgubbar går väl inte runt med ett perverst flin i nyllet och en godispåse i handen.
Citera
2024-07-28, 11:28
Medlem
Citat:
Kan tänka mig att hackaren också är en fejkad tinderdate... av vad jag sett utifrån Dumpen är det endast en chattlogg samt mötesplatsen som är skäl nog för att hänga ut? En hackare skulle ju kunna utge sig för att vara gädda och fiska efter dumpen samt även fejka tinderdejten på samma mötesplats vid samma tidpunkt som dumpen-träffen. Tänker att man knappt behöver ha några som helst hacker-kunskaper för att lyckas med en sån plan...

Skulle någon utsättas för ett sådant bedrägeri så skulle både mannen och Dumpen vilja reda ut det och gå till botten.
Citera
2024-07-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Jo, visst. Men det är ganska långsökt och många led i att lura en person. Nån ska hacka luren och så lura iväg gädda till konfrontationsplatsen. Jag uppfattade inte att diskussionen handlade om gäddundanflykter. Den handlade väl om att oskyldiga skulle kunna få sitt liv sabbat av nån illvillig typ som på nåt sätt skulle "hacka" gäddans lur?

Jag tror dessutom att gäddor som spelar oskyldiga vid konfrontationen fått frågan om varför de befinner sig på platsen. En del platser är ju ganska märkliga och inga naturliga mötesplatser.

Ja, jag håller med om att det knappast är lätt att luras i så många led. Men skulle det hända så kommer Dumpen knappast hänga ut en sådan person.
Citera
2024-07-28, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackdollkiller
Kan kanske vara ett ännu bättre straff för dem att finnas kvar med sin fru i relationen. Veta att hon varje dag tänker på det, varje gång dem är på kalas så sneglar hon på sin gädda och han ser att hon tänker: ”hmm, undrar om han sitter och blir sugen på lilla Lisa som fyller 12 idag?” Och han vet om att hon tänker så. Varje gång dem ska ligga så tänker hon att det egentligen är ett barn han vill ligga med, och han vet om att hon tänker så😂😂😂.
Att bli lämnad och vara ensam är kanske i vissa fall en ”lättnad”😂.

Må deras skägg växa inåt.

Ja, verkar ju ytterst märkligt om deras partners manipulerats att tro att gäddan är oskyldig. Ta till exempel senaste gäddan #453 det räcker ju med att frun kikar på chatloggen så känner hon igen hans sneda könsorgan (troligen även skriftspråket) Även om någon skulle hackat telefonen måste hon ju undra varför han tar en massa penisbilder.
Citera
2024-07-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Tycker också de verkar ha koll på läget, sen vet vi ju inte om de råkat konfrontera oskyldiga, sedan insett det bett om ursäkt och raderat allt.

Lura dumpen vore inte jättesvårt ändå? Säg att en kvinna har kontakt med en man på nätet som skickar bilder till henne på sig själv naken, sin kuk osv osv. Dom träffas och sen uppstår någon konflikt. Kvinnan vill hämnas så hon kontaktar sedan en 14 åring med vetskapen om att det bör vara dumpens fiskare. Hon låtsas vara den här mannen och använder hans bilder i chatten. Sedan stämmer hon träff med barnet/dumpen och sen kontaktar hon mannen och anger samma mötesplats för viktigt samtal.

Sara och Patrik kommer till platsen med en chatt, alla bilder osv. Mannen har ingen chatt med 14 åringen i sin dator han klarar sig från polisen men han lär bli uthängd av dumpen då hans historia knappast lär gå hem hos Patrik och Sara.
Citera
2024-07-28, 11:40
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Lura dumpen vore inte jättesvårt ändå? Säg att en kvinna har kontakt med en man på nätet som skickar bilder till henne på sig själv naken, sin kuk osv osv. Dom träffas och sen uppstår någon konflikt. Kvinnan vill hämnas så hon kontaktar sedan en 14 åring med vetskapen om att det bör vara dumpens fiskare. Hon låtsas vara den här mannen och använder hans bilder i chatten. Sedan stämmer hon träff med barnet/dumpen och sen kontaktar hon mannen och anger samma mötesplats för viktigt samtal.

Sara och Patrik kommer till platsen med en chatt, alla bilder osv. Mannen har ingen chatt med 14 åringen i sin dator han klarar sig från polisen men han lär bli uthängd av dumpen då hans historia knappast lär gå hem hos Patrik och Sara.

Ganska precis vad jag försökt säga.
Citera
2024-07-28, 11:41
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Genom att lura dit offret? Hen tror att hen ska på dejt. Hackaren dubbelbokar dumpen och offret oberoende av varann? Agerar endast bildförmedlare?

Lite att göra? Men visst kör på, hypoteser med 0,000001% sannolikhet har också relevans.
Citera
2024-07-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78

Dumpen brukar ju kräva livebild så det faller nog på det. Syns väl på KiK /sc om det inte är en livebild..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in