Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-25, 10:10
Medlem
Märkligt att det inte finns någon tråd om Robin Pr*ss?

Han sticker ju definitivt ut då han nu väljer att fortsätta spela i Putins Ryssland och byter till och med klubb. Framgår inte dock inte hur långt kontraktet sträcker sig men minst en säsong till iallafall?

Pr*ss har av någon anledning inte fått samma uppmärksamhet som tex. basklespelaren Jonas J*r*bko som också valde att spela i Ryssland trots invasionen av Ukraina.

Enligt Expressen är han inte aktuell för spel i landslaget pga. sin rysslandskoppling och frågan är
ju om han nu diskvalificerar sig fullständigt för all framtid från att spela i landslaget? Kommer någon svensk klubb överhuvudtaget vilja ha med honom att göra då rysslandsvistelsen tar slut?

https://www.expressen.se/sport/hocke...orlanga-i-khl/

*e
Citera
2024-04-25, 10:19
Medlem
Mer om honom:

-Fostrad i Almtuna IS (Uppsala) och debuterade i A-laget i samma klubb 2012 där pappa Rob*rt (hockeyprofil i Uppland) var tränare.

-Därefter ett gäng SHL klubbar, AHL, Liiga och nu slutligen sedan 2021 KHL.

-Två landskamper för landslaget

-Folkbokförd hemma hos pappa Rob*rt och mamma i Uppsala
Senast redigerad av martinSigurd 2024-04-25 kl. 10:30.
Citera
2024-04-25, 10:26
Medlem
Storstark68s avatar
Fy fan vilka blodspengar idioten lever på! Dra in det svenska medborgarskapet.
Citera
2024-04-26, 14:11
Medlem
Och denna tråd dog innan den ens han starta . Tydligen är det ok inom hockeyn att spela i Ryssland ???
Citera
2024-07-28, 02:29
Medlem
soicowboys avatar
Robin Press ÄR en simpel RUBELHORA. en av putins små stjärtgossar det lilla svinet, stanna kvar där när du är klar ditt as eller ännu hellre dra till Ukraina och bli kanonmat ditt jävla SVIN !! Fuck Press Fuck putin Fuck russia !!!

SLAVA UKRAINI !!!
Citera
2024-07-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soicowboy
Robin Press ÄR en simpel RUBELHORA. en av putins små stjärtgossar det lilla svinet, stanna kvar där när du är klar ditt as eller ännu hellre dra till Ukraina och bli kanonmat ditt jävla SVIN !! Fuck Press Fuck putin Fuck russia !!!

SLAVA UKRAINI !!!
Vart skulle han valt att spela tycker du när man inte är välkommen "hem" eller till några andra ligor (med undantag)?
Citera
2024-07-28, 15:55
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Vart skulle han valt att spela tycker du när man inte är välkommen "hem" eller till några andra ligor (med undantag)?
Jag skrev det i en annan tråd angående en annan spelare... jag har väldigt svårt att förstå det karriärsvalet från början, att signa i Ryssland under rådande omständigheter. Det känns som man lätt blir stigmatiserad om man gör en sådan sak nu (efter krigets början).

Någon som förstår får gärna förklara, men det känns som man sätter hela sin framtida karriär på spel i och med det.

Detta sagt utan någon värdering angående Ryssland/Ukraina-konflikten.
Citera
2024-07-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag skrev det i en annan tråd angående en annan spelare... jag har väldigt svårt att förstå det karriärsvalet från början, att signa i Ryssland under rådande omständigheter. Det känns som man lätt blir stigmatiserad om man gör en sådan sak nu (efter krigets början).

Någon som förstår får gärna förklara, men det känns som man sätter hela sin framtida karriär på spel i och med det.

Detta sagt utan någon värdering angående Ryssland/Ukraina-konflikten.
När man blir utfryst ifrån andra ligor, då finns inget alt. Men vissa tycker att då är det bara att byta yrke.
Samma tyckare som kanske har en arbetsgivare som är beroende av vår olja som är just importerad ifrån Ryssland.
Denna tyckare skulle inte säga upp sig ifrån sitt arbete om så var fallet.
Och anledningen skulle vara "jag har amorteringar att betala, jag har familj att försörja osv". Det är jävligt enkelt att sitta vid sidan och tycka och tänka och ha en massa åsikter.
Citera
2024-07-28, 16:02
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
När man blir utfryst ifrån andra ligor, då finns inget alt. Men vissa tycker att då är det bara att byta yrke.
Samma tyckare som kanske har en arbetsgivare som är beroende av vår olja som är just importerad ifrån Ryssland.
Denna tyckare skulle inte säga upp sig ifrån sitt arbete om så var fallet.
Och anledningen skulle vara "jag har amorteringar att betala, jag har familj att försörja osv". Det är jävligt enkelt att sitta vid sidan och tycka och tänka och ha en massa åsikter.
Menar du att han blev utfryst innan han skrev på i Ryssland och kriget började?
Citera
2024-07-28, 16:09
Medlem
Citat:
Menar du att han blev utfryst innan han skrev på i Ryssland och kriget började?
Var han inte under kontrakt när senaste stora invationen var?
Men när ska politik räknas in i idrottsvärlden och när ska den inte räknas in?
Citera
2024-07-28, 16:21
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Var han inte under kontrakt när senaste stora invationen var?
Men när ska politik räknas in i idrottsvärlden och när ska den inte räknas in?
Det kan han ha varit, jag vet inte. Isåfall blir det ju lite en annan sak.

Jag tycker aldrig politik ska blandas in i sport, men vad jag tycker är nog lite skitsamma i sammanhanget.
Jag tycker som sagt bara det är konstigt att frivilligt välja att dra till Ryssland att spela om man vet att man blir helt stigmatiserad av det och ingen vill ta i en med tång efter det.

Vad jag tycker om politik, Ryssland osv har ingenting med saken att göra.
Senast redigerad av Bartman777 2024-07-28 kl. 16:25.
Citera
2024-07-28, 16:32
Medlem
Citat:
Det kan han ha varit, jag vet inte. Isåfall blir det ju lite en annan sak.

Jag tycker aldrig politik ska blandas in i sport, men vad jag tycker är nog lite skitsamma i sammanhanget.
Jag tycker som sagt bara det är konstigt att frivilligt välja att dra till Ryssland att spela om man vet att man blir helt stigmatiserad av det och ingen vill ta i en med tång efter det.
Jag vet inte heller hur det var med Press kontrakt.

Förstår din sista mening och håller med dig. Men det som irreterar är att vi inte är konskeventa i handlingar.
Alla veta vad Kina är, där har man hållit 2st OS, Ryssland efter invationen av Ukraina så har man hållit vinter OS och Fotbolls VM, samt att massa spelare ifrån olika länder skrev på avtal med KHL lag.

Detta för att nämna några exempel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in