Citat:
Ursprungligen postat av
AbdullhasMoster
Jag har länge tänkt på detta med alla dessa olika kampsporter som finns där ute så måste det ändå finnas en som är den bästa att vara duktig på om det smäller ute på stan tex? Någon kampsport som verkligen gör nån nytta!
Personligen så står jag i valet mellan Boxning, MMA eller typ brottnings-liknade sporter. Men jag tror faktiskt att vara en duktig boxare är det ultimata i ett slagsmål! Med brottning på en andra plats och då MMA på en stark tredje plats!
Vad tror ni andra?? Eller har ni några helt andra sporter i åtanke och isåntfall förklara varför?
MMA eftersom att du lär dig alla aspekter av kamp och dessutom bra och realistisk sparringen.
Krav Maga som nummer två om du hittar en bra klubb med kompetena instruktörer där sparringbiten ligger mer åt MMA hållet. På rätt klubb kanske tom bättre än MMA.
Thaiboxning som nummer tre då man stående klarar rätt så bra med slag och sparkar samt knä och armbågar i clinchen.
Detta är min topp tre efter att ha tränat: Ju Jutsu Kai, WTF Taekwondo, Boxning, Thaiboxning och MMA samt testat på BJJ, Sanda samt två olika poängkarate stilar varav den ena var Shotokan.
Krav Maga också men det blev tyvärr inte så länge då klubben slog igen då huvudinstruktören flyttade och ingen ville ta över tyvärr.
Mycket intressant klubb med instruktör som bland annat hade varit i Israel och tränat med IDF instruktörer så vi fick testa på den militära varianten också tex hur man slåss med kniv odyl.