2024-07-30, 09:50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Under vilken tidsrymd och ålder blev E, omplacerad uppemot 17 ggr på olika HVB-hem? Om det är i tonåren tyder detta på ett mycket oregerligt barn och så mycket skuld på HVB-hemmen kanske man då inte skall lägga...
Citera
2024-07-30, 09:54
Medlem
Jag läste i SVT-appen idag att tre tonåringar är inblandade i mordet. Tidigare har det talats om två gärningsmän och en som skyddat brottslingarna, alltså tre. Det har här spekulerats i att den som skyddat mgm kan vara en av mgns pappa. Om man ska tro SVT kan det alltså inte stämma för pappan är inte tonåring.
Citera
2024-07-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Så en kort sammanfattning; två irakiska svartskalleungar har begått överlagt mord på en zigenarunge tillhörandes klanen Kaldaras. Stämmer det?
Är blodshämnd att förväntas, eller är de för nedgångna för det?

Nej tyvärr människoungar. Överlagt vet vi inte. Att det är två från Irak har ingen trott förut, men sekretess på den under 15. Tror det är finska romer som brukar hämnas, och sägs att hon inte hade kontakt med släkten.
Nedgången om man inte hämnas?
Citera
2024-07-30, 10:02
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag läste i SVT-appen idag att tre tonåringar är inblandade i mordet. Tidigare har det talats om två gärningsmän och en som skyddat brottslingarna, alltså tre. Det har här spekulerats i att den som skyddat mgm kan vara en av mgns pappa. Om man ska tro SVT kan det alltså inte stämma för pappan är inte tonåring.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...n-i-landskrona
Citat:
"Tre misstänkta för inbladning

Tre tonårsflickor är misstänkta för inblandning i mordet. Samira Nijim berättar att hon känner sig upprörd över att unga tjejer kan ta till sådant våld.

– Att vi har kommit till en tid där det ska behöva vara så. Då är det illa. Våldet tar aldrig slut, säger hon."

Då kanske vi kan avskriva MGM 1 farsan samt förflyttning av kroppen via bil.
Citera
2024-07-30, 10:15
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
"tyder detta på ett mycket oregerligt barn och så mycket skuld på HVB-hemmen kanske man då inte skall lägga"...

Är det så svart/vitt för dig?

Det har stått otaliga gånger i tråden att det inte finns platser för alla dessa barn . Varken jourhem/familjehem och SIS-hem. Och att de flyttas runt, tas ut, skickas hem igen och sen omplaceras osv.

På många av de SIS hemmen så sitter ju kriminella av olika grader.

Jag tänker om man har ett barn (som t.ex BO), som dels har anknytningsproblematik, och inga direkta vänner så blir det nog svårt att försöka att "passa in"

Man ser ju dels vad som skett med hennes utseende från när hon var 13 år (hennes födelsedags video) supersöt tjej, naturligt vacker till att nu färga sitt hår mörkt, lösögonfransar, översminkad osv.

Känns som hon ändrade sitt utseende för att "bli mer lik" de andra som sitter på hemmen - hennes "nya vänner" -
För att "passa in/känna tillhörighet"?

Det har gjorts grava missar i omhändertagandet av den tjejen.
Och ja, skulden är inte hennes mammas då hon har inte ens haft dottern hos sig.
Utan det är "de andra" som haft ett ansvar som fallerat något fruktansvärt.

(Sen om det är för att "deras händer varit bakbundna" eller om det krasst bara varit försumlighet - ja det är väl en helt annan diskussion).

Mamman har ju kämpat i år, det om något visar väl hur mycket hon älskar sin dotter, eller?

Se på MGM1 och MGM2's mammor - de verkar inte direkt kämpat för sina döttrar.. rätta mig om jag har fel.
Citera
2024-07-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex

Det har stått otaliga gånger i tråden att det inte finns platser för alla dessa barn . Varken jourhem/familjehem och SIS-hem. Och att de flyttas runt, tas ut, skickas hem igen och sen omplaceras osv.

Jag tänker om man har ett barn (som t.ex BO), som dels har anknytningsproblematik, och inga direkta vänner så blir det nog svårt att försöka att "passa in"

Man ser ju dels vad som skett med hennes utseende från när hon var 13 år (hennes födelsedags video) supersöt tjej, naturligt vacker till att nu färga sitt hår mörkt, lösögonfransar, översminkad osv.

Känns som hon ändrade sitt utseende för att "bli mer lik" de andra som sitter på hemmen - hennes "nya vänner" -

(Sen om det är för att "deras händer varit bakbundna" eller om det krasst bara varit försumlighet - ja det är väl en helt annan diskussion).

Mamman har ju kämpat i år, det om något visar väl hur mycket hon älskar sin dotter, eller?

Se på MGM1 och MGM2's mammor - de verkar inte direkt kämpat för sina döttrar.. rätta mig om jag har fel.

Och förutom allt snömos - vad var svaret på mina frågor i inlägget du besvarade?
Citera
2024-07-30, 10:23
Medlem
Nu kan jag inte jättemycket om anatomi. Men säg att det stämmer att hon dog via knivskador på benen. Visst är det då så att man knappast förblöder av att man snittar någon på ytan på benet, som man kan tänka sig att man gör om man vill skrämmas? För att man ska dö av knivskador på benen så måste man väl skära djupt eller hugga?

Jag köper inte att man var ute efter att bara skrämmas, utan angriper man på det sättet så menar man minst att allvarligt skada.
Citera
2024-07-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex

Alla som klagar på " staten" eller " samhället " gjort misstag eller givit dåligt omhändertagande
borde först själva ställa upp som familjehem eller börja jobba på HVB boende eller SIS.
Innan det kan ni eller dom dom bara hålla käften för ni vet ingenting om hur det är.
Citera
2024-07-30, 10:24
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och förutom allt snömos - vad var svaret på mina frågor i inlägget du besvarade?

Nu skrev du förvisso En fråga, och ett påstående- varav jag kommenterade på ditt påstående 🤷🏻‍♀️
Citera
2024-07-30, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Alla som klagar på " staten" eller " samhället " gjort misstag eller givit dåligt omhändertagande
borde först själva ställa upp som familjehem eller börja jobba på HVB boende eller SIS.
Innan det kan ni eller dom dom bara hålla käften för ni vet ingenting om hur det är.

Precis! De framställer ofta de som placerats som rena, rama gullungarna och att de nästan aldrig har några större problem, när det oftast är tvärtom - detta är vildungar som i princip är oregerliga och mången gånger helt galna. Att så många utdelar kritik mot HVB-hemmen är bara så uselt, när de som du säger, inte vet ett skit om hur illa dessa små telningar kan bete sig. För tydlighetens skull - inte alla, men många... Och, det finns många katastrofalt dåliga HVB-hem, också. Men om man räknar på hur många det finns så är de inte förskräckligt i antal.
Citera
2024-07-30, 10:33
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Nu kan jag inte jättemycket om anatomi. Men säg att det stämmer att hon dog via knivskador på benen. Visst är det då så att man knappast förblöder av att man snittar någon på ytan på benet, som man kan tänka sig att man gör om man vill skrämmas? För att man ska dö av knivskador på benen så måste man väl skära djupt eller hugga?

Jag köper inte att man var ute efter att bara skrämmas, utan angriper man på det sättet så menar man minst att allvarligt skada.

Håller med dig (och jag kan inte heller så jättemycket om anatomi - eller hur djupt in den sitter - men har för mig den följer lårbenet).

Så man bör, som du säger, hugga djupt för att punktera den - kanske finns någon läkare/medicinsk kunnig som kan svara på det?
Citera
2024-07-30, 10:33
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix

Jag är inte heller någon expert på anatomi men "djupt" behöver man inte skära, finns stora artär i benen. Om nu motivet är en sån skitsak som att E ska ha kallat någon för hora och de ska misshandla/förnedra henne p.g.a. det så har de här tjejer nog ingen större kontroll över sig själva. Så nån blir lite för upphetsad/taggad/upprörd under misshandel och råkar sätta in kniven benet, eller så visste vederbörande inte om att man faktiskt kan dö av knivhugg i benen, det rör sig ju om unga tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in