Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
"tyder detta på ett mycket oregerligt barn och så mycket skuld på HVB-hemmen kanske man då inte skall lägga"...
Är det så svart/vitt för dig?
Det har stått otaliga gånger i tråden att det inte finns platser för alla dessa barn . Varken jourhem/familjehem och SIS-hem. Och att de flyttas runt, tas ut, skickas hem igen och sen omplaceras osv.
På många av de SIS hemmen så sitter ju kriminella av olika grader.
Jag tänker om man har ett barn (som t.ex BO), som dels har anknytningsproblematik, och inga direkta vänner så blir det nog svårt att försöka att "passa in"
Man ser ju dels vad som skett med hennes utseende från när hon var 13 år (hennes födelsedags video) supersöt tjej, naturligt vacker till att nu färga sitt hår mörkt, lösögonfransar, översminkad osv.
Känns som hon ändrade sitt utseende för att "bli mer lik" de andra som sitter på hemmen - hennes "nya vänner" -
För att "passa in/känna tillhörighet"?
Det har gjorts grava missar i omhändertagandet av den tjejen.
Och ja, skulden är inte hennes mammas då hon har inte ens haft dottern hos sig.
Utan det är "de andra" som haft ett ansvar som fallerat något fruktansvärt.
(Sen om det är för att "deras händer varit bakbundna" eller om det krasst bara varit försumlighet - ja det är väl en helt annan diskussion).
Mamman har ju kämpat i år, det om något visar väl hur mycket hon älskar sin dotter, eller?
Se på MGM1 och MGM2's mammor - de verkar inte direkt kämpat för sina döttrar.. rätta mig om jag har fel.