2024-07-29, 12:18
Medlem
Polska kulturen är faktiskt speciell. Öststat blandat med medelhavsmentalitet. Katolismen har väl satt en viss prägel.. Kan definitivt känna igen det som TS skriver. Men som en annan skriver är det mer av ett kvinnligt drag universalt, bara att polskorna har har kollektivt jobbat bort maskerna av detta draget. Polskor är inte sällan stöddiga, högljudda allmänt toxiska i stil med latinskor. Men de kan också vara milda och varma. De har faktiskt en definierad charm, liksom hela Polen. Intressant land att besöka, men kan bli 'too much' ibland.

Polska männen är enligt kvinnorna där själva toxiskt macho, oansvariga och mest dricker och jobbar med diverse byggprojekt. Det är såklart inte hela sanningen, Polen är en fungerande civilisation, typ. Men dessa drag är mer markanta i där än i alla dess grannländer helt klart.
Citera
2024-07-29, 12:19
Och svenska kvinnor är vänliga, charmiga och underbara eller ??? LOL
Citera
2024-07-29, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Jag har verkligen lagt märker till att i princip alla polska kvinnor jag mött är narcissister/ väldigt starka sådana drag...
Det är skrämmande! Falskhet, besatthet av status och pengar! De skiftar mellan värme/kyla De ignorerar ens frågor osv osv, är det fler som uppmärksammat detta? Jag är själv en kvinna
Kan det inte finnas statistik per kön och nationalitet på narcissistiska diagnoser?
Citera
2024-07-29, 12:28
Medlem
Citat:
Jag har verkligen lagt märker till att i princip alla polska kvinnor jag mött är narcissister/ väldigt starka sådana drag...
Det är skrämmande! Falskhet, besatthet av status och pengar! De skiftar mellan värme/kyla De ignorerar ens frågor osv osv, är det fler som uppmärksammat detta? Jag är själv en kvinna

De är inte så i hemlandet. Alla tjejer från hela världen agerar lika mot Sissy killar från Sverige.
Citera
2024-07-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuecoBrasileiro
Och svenska kvinnor är vänliga, charmiga och underbara eller ??? LOL
jag är inte ens svensk? nej gillar inte den svenska mentaliteten heller, men har inte märkt av narc i samma grad som bland polskor
Citera
2024-07-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Kan det inte finnas statistik per kön och nationalitet på narcissistiska diagnoser?

väldigt få får den diagnosen, de klarar oftast livet bra utåt sett!
Citera
2024-07-29, 21:56
Citat:
jag är inte ens svensk? nej gillar inte den svenska mentaliteten heller, men har inte märkt av narc i samma grad som bland polskor

Varenda polska är väl inte som Dominica Perzcynski heller?
Citera
2024-07-30, 13:23
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Nopp.
Jag fick under några år två Polska familjer som grannar vilket resulterade i att jag fick en Polsk klan på halsen. På den tiden bodde jag ensam och det var inte många dagar i veckan jag ens fick laga mat själv. Grannfruarna gick även ut med mina hundar och städade lägenheten när jag var på jobbet.
Bara för att detta är FB så måste jag förtydliga att de gjorde detta för att vara snälla och inte ville ligga.
Citera
2024-07-30, 13:32
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Nu får du lugna dig innan du kastar narcissist hur som helst. Dom är slaver precis som forna juggoslaver och delar rätt mycket den mentaliteten. Kaxiga, aggressiva, mörk humor och sådär men varma om man känner dom. Ge dom lite attityd tillbaks bara och spela matchen istället för att få för dig att dom är narcissister.
Citera
2024-07-30, 13:36
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuecoBrasileiro
Varenda polska är väl inte som Dominica Perzcynski heller?
Hon är judinna. Som Peter Wolodarski, Jerzy Sarnecki inga polacker! Dom flyttade pga "antisemitsm"
Citera
2024-07-30, 13:42
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Jag kan bekräfta den fördomar baserat på mina erfarenheter om polska kvinnor. Med det sagt är nog inte alla sådana.

Men de är oftast väldigt söta, men farliga.
Är ni ett gäng knullgubbar som inte hittar något på hemmafronten så ni viftar med pengar i Warszawa och undrar varför rena fällor är dom enda som kommer fram?

Citera
2024-07-30, 17:28
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Hon är judinna. Som Peter Wolodarski, Jerzy Sarnecki inga polacker! Dom flyttade pga "antisemitsm"

Och Sverige tog emot dom med öppna armar, förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in