Citat:
Ursprungligen postat av
Mellanting
Det är väl rätt sannolikt att det är hon M*y* de har tagit in för grovt skyddande av brottsling? Hon har sett brottet inspelat i realtid och inte anmält till polisen vare sig under brottet eller efter utan istället tiktokat om händelsen dagarna efter mordet.
Passerade Landskrona idag och tänkte på hur fruktansvärt det måste vara för familjen. Vi är nog många som har er och BO i tankarna. Så satans sorgligt och hemskt. Det är en ond värld vi lever i.
Stackars stackars flicka och stackars er.
Jag tänker också att det bör vara hon.
Ja, det är så fruktansvärt sorgligt, man lider med alla drabbade i E's släkt osv.
Mycket har spårat ur...
Det frustrerande är att de som är satta att hjälpa inte hjälper, på rätt sätt, som de borde.
Visst, lagar borde ändras etc. men ibland tänker jag att Sverige, svenska staten, svenska myndigheter, svenska kulturen (?) precis som vissa föräldrar (och inte minst vissa här i tråden) går efter devisen att allt ska vara SNÄLLT, och snällt innebär att inte säga nej, sätta gränser osv. Men barn behöver gränser! De testar oss för att få ett svar på var gränserna går! Att få ett bestämt svar på var gränserna går ger barnet trygghet.
Jag upplever att pendeln svängt från att aga barn och inte respektera deras vilja till att det är taskigt att säga nej till dem och sätta gränser.
Detta visar sig både i familjer och på institutioner som ska ta hand om barn.
Min förhoppning är att pendeln ska stanna i ett vettigt mittenläge.