2024-07-30, 23:29
Medlem
Det vi vet utifrån det M@ya säger på tik tok som borde föranlett en häktning av henne vid detta laget:

1. Hon vill inte sitta och LEKA ledsen på tik tok. Dvs, hon är inte ledsen över mordet.

2. Hon skriver kärleksfulla kommentarer på tik tok till en av mördarna, R. Såväl idag som igår.

3. Hon säger att hon ångrar att hon inte informerade Emilia om att allt var en setup. Dvs hon kände till att Emilia skulle bli mördad utan att kontakta vara sig Emilia eller polisen om att ett mord skulle utföras på E.

Vad vet vi mer om hennes inblandning?
Citera
2024-07-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det är väl rätt sannolikt att det är hon M*y* de har tagit in för grovt skyddande av brottsling? Hon har sett brottet inspelat i realtid och inte anmält till polisen vare sig under brottet eller efter utan istället tiktokat om händelsen dagarna efter mordet.

Passerade Landskrona idag och tänkte på hur fruktansvärt det måste vara för familjen. Vi är nog många som har er och BO i tankarna. Så satans sorgligt och hemskt. Det är en ond värld vi lever i.

Stackars stackars flicka och stackars er.

Men den som ör misstänkt för skyddande av brottsling va ju vuxen? Kan ju omöjligt vara Ma*a då!
Senast redigerad av 1891-019 2024-07-30 kl. 23:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostisssen20
Finns flera länkar på deras TikTok konton i tråden. Och en av dem syns ju i Emilias senaste TikTok video.

https://vm.tiktok.com/ZGe7Rs8QA/
https://vm.tiktok.com/ZGe78La6r/

Fy fan vilket avskum
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Det vi vet utifrån det M@ya säger på tik tok som borde föranlett en häktning av henne vid detta laget:

1. Hon vill inte sitta och LEKA ledsen på tik tok. Dvs, hon är inte ledsen över mordet.

2. Hon skriver kärleksfulla kommentarer på tik tok till en av mördarna, R. Såväl idag som igår.

3. Hon säger att hon ångrar att hon inte informerade Emilia om att allt var en setup. Dvs hon kände till att Emilia skulle bli mördad utan att kontakta vara sig Emilia eller polisen om att ett mord skulle utföras på E.

hon är helt hög ju
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Vaddå öppen gata? Kolla var hon hittades.

Min tes är som din, förnedring och misshandel som blev till mord. Det enda som skiljer är att jag tror att hon dog där hon hittades.

Om de nu ska dumpa kroppen hade de ju med fördel kunna göra det på ett bättre ställe, typ vattnet som fanns i närheten där polisen även har dykt efter fynd, förmodligen mordvapen eller E's tillhörigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Inte jag som ska svara men, har du sett vart hon hittades? Nej troligen inte, öppna vagnar där det bor bostadslösa ibland. Alldeles i närheten , och så skriv inte " vad vet vi" prata för dig själv .

Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ja öppen gata som i utomhus i ett industriområde. Jag föreställde mig som sagt att det hade skett inomhus som känns som en mer kontrollerad miljö, men du kan mycket väl ha rätt. Jag spekulerar bara och uppskattar att jag får andra tankebanor.

Du har rätt i att det känns inte som det klyftigaste stället att försöka dumpa en kropp på, vilket talar för din teori.

Jag tror inte att hon dumpades. Jag tror att brottet skedde nånstans i närheten, men att tjejerna sprang när de insåg vad som höll på att hända. Jag tror att de kastade ifrån sig knivar och tillhörigheter och när tjejerna drog försökte E med sina sista krafter påkalla hjälp. Men föll och dog där hon hittades. Så tror jag.
Citera
2024-07-30, 23:34
Medlem
Citat:

Mer och mer hon var med i gruppchatten, hon såg även klipp under tiden de pågick. Så jo hon kunde hindrat det.
Citera
2024-07-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det är väl rätt sannolikt att det är hon M*y* de har tagit in för grovt skyddande av brottsling? Hon har sett brottet inspelat i realtid och inte anmält till polisen vare sig under brottet eller efter utan istället tiktokat om händelsen dagarna efter mordet.

Passerade Landskrona idag och tänkte på hur fruktansvärt det måste vara för familjen. Vi är nog många som har er och BO i tankarna. Så satans sorgligt och hemskt. Det är en ond värld vi lever i.

Stackars stackars flicka och stackars er.

Jag tänker också att det bör vara hon.

Ja, det är så fruktansvärt sorgligt, man lider med alla drabbade i E's släkt osv.

Mycket har spårat ur...

Det frustrerande är att de som är satta att hjälpa inte hjälper, på rätt sätt, som de borde.
Visst, lagar borde ändras etc. men ibland tänker jag att Sverige, svenska staten, svenska myndigheter, svenska kulturen (?) precis som vissa föräldrar (och inte minst vissa här i tråden) går efter devisen att allt ska vara SNÄLLT, och snällt innebär att inte säga nej, sätta gränser osv. Men barn behöver gränser! De testar oss för att få ett svar på var gränserna går! Att få ett bestämt svar på var gränserna går ger barnet trygghet.

Jag upplever att pendeln svängt från att aga barn och inte respektera deras vilja till att det är taskigt att säga nej till dem och sätta gränser.
Detta visar sig både i familjer och på institutioner som ska ta hand om barn.

Min förhoppning är att pendeln ska stanna i ett vettigt mittenläge.
Citera
2024-07-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Jag tror inte att hon dumpades. Jag tror att brottet skedde nånstans i närheten, men att tjejerna sprang när de insåg vad som höll på att hända. Jag tror att de kastade ifrån sig knivar och tillhörigheter och när tjejerna drog försökte E med sina sista krafter påkalla hjälp. Men föll och dog där hon hittades. Så tror jag.

Låter högst troligt faktiskt!
Citera
2024-07-30, 23:36
Medlem
Citat:

Bra analys, tror att denna person ska granskas ordentligt i sömmarna, hoppas hon våndas i förhörsrummet nu,
Citera
Medlem
Citat:

Var på tiktok har hon skrivit till Rafaela?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Mer och mer hon var med i gruppchatten, hon såg även klipp under tiden de pågick. Så jo hon kunde hindrat det.

Hur vet vi att hon såg klipp under tiden det pågick och inte exempelvis efter att mordet var avslutat?
Citera
2024-07-30, 23:37
Medlem
Master63s avatar
Kan det vara så att den här M*j* är anstiftaren ?
En anstiftare är den som förmår en annan person att begå ett brott. Anstiftaren kan dömas till lika strängt straff som gärnings personen.
*=a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in