2024-06-13, 22:35
Medlem
senhackarens avatar
En till två påsar buluknudlar per månad rensar ut skiten som inte ska vara i kroppen. Starkt som fan äter upp dom på några minuter. När dunderhettan släppt så känns kroppen lugn.
Citera
2024-06-13, 22:40
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Lite grann som stryktipset det här.

Jodu. Det kan man säga. Äter några såna per månad. Rensat kroppen på onödigheter som inte ska vara där.
Citera
2024-06-20, 23:57
Medlem
Nån som vet om man kan köpa starkare nudlar än Samyangs 3x som inte var chockerande starka direkt?
Citera
2024-07-03, 19:02
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Nån som vet om man kan köpa starkare nudlar än Samyangs 3x som inte var chockerande starka direkt?

Kan ju göra egen sås om man nu vill ha starkare än x3, Carolina reaper som ren krydda är ju bara en sökning bort.

Nu vet jag inte varför man skulle behöva ha starkare än dess x3 men ändå.
Citera
2024-07-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Kan ju göra egen sås om man nu vill ha starkare än x3, Carolina reaper som ren krydda är ju bara en sökning bort.

Nu vet jag inte varför man skulle behöva ha starkare än dess x3 men ändå.
Hittade Daebak Ghost pepper noodles som jag tycker är starkare än Samyang x3
Citera
2024-07-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
I måttliga mängder kanske. Mina grannar är japaner borde kanske fråga dem.

Jag har aldrig stött på människor som kan dricka mer än när jag bodde i Singapore. Singaporeaner, kineser, koraner, ja allihopa. Det krökades något offentligt, nästintill varje dag.
Citera
2024-07-26, 11:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Jag har aldrig stött på människor som kan dricka mer än när jag bodde i Singapore. Singaporeaner, kineser, koraner, ja allihopa. Det krökades något offentligt, nästintill varje dag.

Singapore är det inte där man hamnar i fängelse för lilla minsta? Typ höga böter för att slänga tuggummi på marken?

Kanske blir det så att i Danmark får man böter om man äter typ samyang ramen x3?
Citera
2024-07-28, 18:27
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123

De är glada i sprit, men tål det sämre än oss.
Drack de verkligen MER, dvs i volym?
Citera
2024-07-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
De är glada i sprit, men tål det sämre än oss.
Drack de verkligen MER, dvs i volym?

Det var inte många kvällar jag klarade av deras tempo, och på den tiden, direkt från universitet, drack jag mycket!
Citera
2024-07-29, 11:31
Medlem
Sladdarens avatar
Brukar det inte va ganska enkelt upplägg med chili precis som med annat livsmedel ?

Dvs. man stoppar det inte frivilligt i munnen om man inte vill eller tvingar nån dig ? Och om man gör det så spottar man ut det illa kvickt ifall man nu är så rädd för lite hetta ?

Behöver Danmark alltså lagar och regler för folk som inte förstår sitt egna bästa vad man inmundigar ?
Jösses. Äter de även supersura godisar som är världens suraste eller saltaste lakritsen.. förbjud dom ochså isf.. vad äre för skillnad ? Ska de även ta bort chilifrukterna ifrån orientaliska butikerna osv ?
Rejält med scoville där ochså eller det dom beställer online

x2 och x3 har en god smakrik chilipasta

Nån som vet var man kan köpa den separat ?
Citera
2024-07-29, 12:03
Medlem
Sladdarens avatar
X2 är godare. X3 är starkare men överlag är jag inget stort fan av het het mat
Lagom dosering gäller efter smak och tycke, men främst smaken där hettan lyfter smaken på pastan Såsen är god

Man ska tare lungt med hetta. Finns ingen orsak att pajja rätter med scoville
men finns orsak att köpa en chilipasta som är kryddad och har en väl utvald chilisort eller sorter
som lyfter smaken

Tycker det känns överkurs i att göra egen chilipasta, hotsaus eller chilisås
när det finns redan å köpa

Ingår det hackad chili i rätten så köper man ju chilifrukterna men är det chilipasta sås i rätten så väljer man i butiken tycker jag
Senast redigerad av Sladdaren 2024-07-29 kl. 12:06.
Citera
2024-07-31, 01:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
X2 är godare. X3 är starkare men överlag är jag inget stort fan av het het mat
Lagom dosering gäller efter smak och tycke, men främst smaken där hettan lyfter smaken på pastan Såsen är god

Man ska tare lungt med hetta. Finns ingen orsak att pajja rätter med scoville
men finns orsak att köpa en chilipasta som är kryddad och har en väl utvald chilisort eller sorter
som lyfter smaken

Tycker det känns överkurs i att göra egen chilipasta, hotsaus eller chilisås
när det finns redan å köpa

Ingår det hackad chili i rätten så köper man ju chilifrukterna men är det chilipasta sås i rätten så väljer man i butiken tycker jag

Håller med dig Sladdaren. Varför göra egen när det finns bra alternativ som redan är lagliga och goda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in