2024-08-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Vet inte om det framkommit i tråden och orkar inte läsa genom allt då det är en massa helt orelevanta kommentarer. Men enligt Sveriges Radio så är, den person som misstänks för grovt skyddande av brottsling i samband med det misstänkta mordet på en 14-årig flicka i Landskrona, är en person i 45-årsåldern

Då pekar det ju på att det är MGM1s pappa, enligt mrkoll är han 49

https://mrkoll.se/person/D**ego-Arm*...QmpuhQuerArahA

**-i
*-a
Citera
2024-08-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En anledning kan vara inkompetent och likgiltig socialtjänst.

Jo, även om det var fullständigt olämplig kan hon ha fått träffa E.

Vore inte första gången en myndighet klantar sig.

Att E fick bo hos mamman visar inte att mamman var lämplig.
Väldigt bra skrivet av dig
Citera
2024-08-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvetintevad123

**-i
*-a
Yes, tror fan det är han. Kusinen som varit aktiv här tidigare bekräftade också tidigt att det var pappan till R som var häktad.
Citera
2024-08-02, 11:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hon har faktiskt rätt i sak och det finns inte bara doktorsavhandlingar utan även diagnostiserat.
Svår depression är en mycket hög riskfaktor för att utveckla missbruk, vanligen alkoholism.
Sjukvården/psykiatrin är mycket noga med screening av detta vid behandling av depression.
PTSD patienter med depression är dom som löper extremt hög risk att utveckla ett missbruk, särskilt alkohol eller läkemedels missbruk, Psykiatrin är än mer noggrann än sjukvården och föreskrivning av beroendeframkallande läkemedel såsom sömnmedel/lugnande är mycket restriktiv vid PTSD.

Precis så, tack!

Citat:
Vet inte om det framkommit i tråden och orkar inte läsa genom allt då det är en massa helt orelevanta kommentarer. Men enligt Sveriges Radio så är, den person som misstänks för grovt skyddande av brottsling i samband med det misstänkta mordet på en 14-årig flicka i Landskrona, är en person i 45-årsåldern

Citat:

**-i
*-a

Eller REs biomamma, hon är 43 eller 44 år och bor i Landskrona. Och det som postats i tråden hitintills så verkar hon mycket psykstörd och hämdgirig.....

Min peng ligger på henne!
Citera
2024-08-02, 11:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Yes, tror fan det är han. Kusinen som varit aktiv här tidigare bekräftade också tidigt att det var pappan till R som var häktad.

Fast det tog kusinen tillbaka och hävdade att han redan satt i fängelse då.....just det dygnet.

Jag tror mer på REs biomamma.
Citera
2024-08-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Precis så, tack!

Eller REs biomamma, hon är 43 eller 44 år och bor i Landskrona. Och det som postats i tråden hitintills så verkar hon mycket psykstörd och hämdgirig.....

Min peng ligger på henne!

Det är en bra poäng, pappan kanske hade benämnts som "person i 50-års åldern" snarare när jag tänker efter lite
Citera
2024-08-02, 11:09
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Främsta anledningen till att folk gissar på att det var MGM2 som blev kallad hora är väl dels pga att hennes namn var det första som blev känt eftersom BOs mamma skrev det på instagram och dels för att hon (enligt uppgifter här och sen stärkt av LVU (?) domen) har "sålt" sex till främlingar via sociala medier (dock minderårig flicka som blev 15 för en månad sen så det är väl snarare klassat som våldtäkt av barn än något som hon hade kunnat samtycka till). Kan ha fel men så har jag förstått det i alla fall.

Ja jag håller med dig att det säkerligen är därför MGM2 är i rampljuset för att vara den som kallades hora.

Men MGM1 har också haft en relation med någon äldre, som dessutom verkade ge henne droger.
Och det stod även i något av dokumenten att hon ville ha en egen lägenhet - när hon var 12 år gammal.

I en av hennes TT's från nov-23 antyder att hon saknar en "killes" kramar. (Kanske hennes lillebror.. kanske ex'et som dumpa henne? Vem vet).

Vad jag menar krasst sagt är att det kan lika gärna vara MGM1 som blev kallad hora om nu BO t.ex kallade henne hora för att "hon hora ut sig till en äldre pojkvän för droger "?

Spekulationerna är många..
Citera
2024-08-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Jag tror inte deras avsikt var att misshandla och skrämma. De var åtminstone likgiltiga inför faran för effekten och i det här fallet BOs död. Jag är säker på att de ville döda henne vilket syns med den kraft de använt våld och i annat fall har de åtminstone insett att hon kan dö men skitit i det faktumet.
Håller helt med. Målet var att döda henne och drivkraften heder och avundsjuka!
Finns massor av flickor som växer upp i dysfunktionella familjer och hvb/sis hem utan att bli torterare och bödlar!

Sen är det kanske lätt att bli påverkad av grupptryck, frågan är vem som var pådrivande?

Vila i frid, Lilla Ängel❤️
Citera
2024-08-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ja jag håller med dig att det säkerligen är därför MGM2 är i rampljuset för att vara den som kallades hora.

Men MGM1 har också haft en relation med någon äldre, som dessutom verkade ge henne droger.
Och det stod även i något av dokumenten att hon ville ha en egen lägenhet - när hon var 12 år gammal.

I en av hennes TT's från nov-23 antyder att hon saknar en "killes" kramar. (Kanske hennes lillebror.. kanske ex'et som dumpa henne? Vem vet).

Vad jag menar krasst sagt är att det kan lika gärna vara MGM1 som blev kallad hora om nu BO t.ex kallade henne hora för att "hon hora ut sig till en äldre pojkvän för droger "?

Spekulationerna är många..

Det har du helt rätt i. Hemskt att det "finns anledningar" att kalla flera unga flickor för horor
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Man kan ge sina barn kärlek utan att nödvändigtvis täcka alla sina barns behov på ett tillfredsställande sätt. De vittnar ju tydligt om hur de andra placerade barnen knappast fick besök av sina föräldrar jämfört med E som fick frekventa besök av sin mamma.
Kärleksbetygelserna manifisteras i besök på det 17:nde institutionen/hvb hemmet som E var inskriven/boende på för att skydda henne från mammans bristande omsorg i hemmet.

Kärlek = att inte bryta helt sin dotter. Gränslöst sorgligt om Em*ilias 14 år i livet 😪
Senast redigerad av Taggad 2024-08-02 kl. 11:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Kan det vara så att den här M*j* är anstiftaren ?
En anstiftare är den som förmår en annan person att begå ett brott. Anstiftaren kan dömas till lika strängt straff som gärnings personen.
*=a

Tror inte det. Av det hon la upp på TikTok verkar hon ha känt till att Emilia skulle luras ut, men hon verkar inte uttrycka någon önskan om att det skulle gå så här. På filmen verkar gärningsmännen själv vara väldigt motiverade själv i sitt utförande. Hade hon varit anstiftare så hade polisen nog luskat ut det redan och haft henne anhållen.
Citera
2024-08-02, 11:14
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ser ut som hon har pyjamas på sig i videon under misshandeln/mordet.

Jag tyckte det med, men kvaliten är dålig så jag "la det lite på att ungdomar nuförtiden klär sig annorlunda". För det faktiskt ut som att hon har pj-shorts på sig.

Så de kan ha sagt att de ska övernatta i en av vagnarna. Vilket skulle förklara hur de fick upp henne i den från start.
Där hon kunde byta om och sen kunde de tejpa henne...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in