2024-08-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Vem som är häktad kan man inte tvivla på. Den yngre såg jag första gången namngiven av Es släkting. Hon får väl inte veta mer än andra om sekretessbelagda saker, men kan väl ha hört av mamman vem E skulle träffa. Tycker inte tillräckligt för att söka upp familjer och be dem lämna landet, (förslag i Flashback) än mindre bomba hus där målet kanske inte ens är hemma (finns på bomblista skriver någon.) Men visst, jag läser nyfiket. Ålder? Finns väl många.

Där går inga sådana drev som du beskriver, möjligen kan du hitta enstaka inlägg i en tråd med över 6000 inlägg. Föräldrarna är som sagt intressanta, då det visar sig att en har flera fällande domar mot sig, bland annat med misshandel mot dottern som nu är misstänkt, grova hot mot andra och bedrägeri. Det är ett led i att försöka förstå gärningen.
Citera
2024-08-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Tack för det du skrev.
Informativt och rationellt som förklarar utifrån ett psykologiskt perspektiv vart mycket högst troligen härstammar ifrån.

Som du säger att så många hakar upp sig över språkbruket, och det är inte alls orsaken. Att "ordet" var orsaken.. Inte alls.
De som tror/påstår att det är pga ett ord har inte förståelsen för att se det underliggande faktorerna.

En oviktig parentes, så tycker jag inte att BO var alldaglig - om du sett videon av henne från hennes 13-års dag så ser hon inte alldaglig ut, snarare väldigt söt och charmig.(Jag skulle vilja säga att hon såg mer "nord-europeisk" ut förra året").
Däremot så såg hon "alldaglig" ut i år. När hon färgat håret mörkt, de långa ögonfransarna, lösnaglarna osv. - mer som en sydeurope/från Mellanöstern
(Mer lik mördarna med andra ord)

Vilket för mig till nästa tanke.. varför valde/vad fick BO att ändra om sitt utseende?

Ville hon så gärna finna samhörighet/ha vänner/"ha någon" så att hon ändrade sitt utseende för att likna "monsterna" som senare avslutade hennes liv?
Tack, jag kan förklara mycket då jag själv var utsatt och har vuxut upp med en narcissist som.inte är antisocial och då blev den dåliga varpå utsattheten spred sig mycket samtidigt som mitt syskon reagerade på min (eller vår utsatthet) och utvecklade narcissism. Som exempel skrev jag i en annan brottstråd det här året varpå förövaren sökte upp mitt syskonn som reaktion i ett försök till dominans över mig då alöa vet att min familj har öppna armar för vem som helst så länge jag hålls nere på mattan. Jag könner att jag förstår en del mer på djupet såsom att se tillbaka och inse att mitt syskon tvingades att stänga av sin affektiva empati och överleva genom att acceptera att jag var sä.rr och därför förtjänade när andra var ett reellt hot, skadade mig eller utsatte mig och att mitt syskons överlevnad hängde på att jag var den dåliga och förövarens bild av mig korrekt. Det viktigaste är att vi tillsammans bryter generationstrauman. Att vi ser till så nästa generationer utvecklas väl i harmoni utan våld eller hotet av våld.

Jag kan förklara saker för människor och även mitt syskon (som jag står nära men numera tolkar alla felaktiga beteenden som delar av dess narcissistiska störningar) men inte förändra de skador som uppstått. Mitt syskon gör inte någon illa men dess personlighet är viktig för den här sortens förövare eftersom den förmänskligar förövare istället för att hjälpa den som utsätts. Den utsatta blir "problemet" inte alla mekanismer omkring den men framförallt, inom dess förövare.
Citera
2024-08-02, 12:58
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Hon hade ju enligt uppgift inte så många vänner, eller några alls.
Hon ville väl passa in och är inte ovanligt att tjejer börja experimentera mer med smink i den åldern.

Håller med dig, jag var otydlig i min förra kommentar.
Självklart tror jag att hon gjorde det för att passa in.

Tänkte mer utifrån E's mående/självbild att hon valde att "förfula" sig för att passa in med sämre människor som uppenbarligen är påtagligt störda.

Tänker att då måste man verkligen känna sig ensam om man "väljer" sämre sällskap - om du förstår hur jag menar?
Citera
2024-08-02, 13:01
Medlem
Citat:
Om vi tänker på samma kommentar så tyckte personen att R var typ lika fin som E 🙄
R är värre. Kanske ut med bild på henne med. Jag har flera
Senast redigerad av janibollen 2024-08-02 kl. 13:10.
Citera
2024-08-02, 13:06
Medlem
Poorboys avatar
Citat:

Tänkte mer utifrån E's mående/självbild att hon valde att "förfula" sig för att passa in med sämre människor som uppenbarligen är påtagligt störda.

Tänker att då måste man verkligen känna sig ensam om man "väljer" sämre sällskap - om du förstår hur jag menar?
Om hon blev snyggare eller fulare är väl personligt, vissa gillar mycket smink andra gör inte det, jag tror inte att E själv tyckte att hon blev fulare med sin nya stil.
Ja hon kunde nog inte välja och vraka sitt umgänge, hon träffade andra tjejer med liknande situationer som henne själv och då bygger man ju ganska lätt upp något form av vänskap. Sen har det ju visats sig att det inte var genuint för fem öre.
En användare som hade insyn i soc skrev att det var ganska vanligt att dem snabbt bygger upp vänskap men att den är väldigt bräckligt och att det kan skifta fort.
Citera
2024-08-02, 13:09
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
R är värre. Kanske ut med bils på henne med. Jag har flera

Är de "nya" (från i år)?
Citera
Medlem
Citat:
Tack för det du skrev.
Informativt och rationellt som förklarar utifrån ett psykologiskt perspektiv vart mycket högst troligen härstammar ifrån.

Som du säger att så många hakar upp sig över språkbruket, och det är inte alls orsaken. Att "ordet" var orsaken.. Inte alls.
De som tror/påstår att det är pga ett ord har inte förståelsen för att se det underliggande faktorerna.

En oviktig parentes, så tycker jag inte att BO var alldaglig - om du sett videon av henne från hennes 13-års dag så ser hon inte alldaglig ut, snarare väldigt söt och charmig.(Jag skulle vilja säga att hon såg mer "nord-europeisk" ut förra året").
Däremot så såg hon "alldaglig" ut i år. När hon färgat håret mörkt, de långa ögonfransarna, lösnaglarna osv. - mer som en sydeurope/från Mellanöstern
(Mer lik mördarna med andra ord)

Vilket för mig till nästa tanke.. varför valde/vad fick BO att ändra om sitt utseende?

Ville hon så gärna finna samhörighet/ha vänner/"ha någon" så att hon ändrade sitt utseende för att likna "monsterna" som senare avslutade hennes liv?
Offret använder mycket filter. Hon har enligt mig ett mer charmigt utseende med drag som inte är vackra men personliga. Hennes mammas drag syns tydligt i en video och hon förefaller mycket lik mamman.

Förändringen du ser är antagligen att hon har sin pappas prägling i det yttre som tar över allt mer. Kroppen är absolut inte en nordisk kroppstyp och kvinnor opererar sig för att se ut som henne med risk för det egna livet. Jag gissar på filter och pappans gener.

Gangsterkulturen attraherar flickor som är rotlösa och inte kan känna sig hemma i det mer nordiska. För att få killarna som ser ner på svenskor behöver de anamma deras ideal. Det handlar mycket om konkurrens och grupptillhörighet. Hon har suttit påhem vad jag förstod, att vara invandrare är själva kärnan. Se bara på hur de alla älskar skräpmusiken som är propaganda mot det svenska samhället och samhällets normer och värderingar. Det prokriminella är satt högre.

Tjejerna gör sig efter deras grupptillhörighet. Den slags typen som begår brott och lever på att vara "invandrare i utanförskap ". Som gör vad som helst och påstår att de i själva verket är offren i alla historier. Aldrig människor med eget ansvar.
Citera
Medlem
Citat:
Är de "nya" (från i år)?
Ingen aning när de är tagna men hon är stooor
Citera
2024-08-02, 13:10
Medlem
Citat:

Precis så tänker jag också
Citera
2024-08-02, 13:10
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Ingen aning när de är tagna men hon är stooor

Definiera "stor"?
Citera
2024-08-02, 13:11
Medlem
i_i__04 på tiktok hon är en av de 8 som var med i gruppchatten.
Alla i chatten visste att det inte är nåt party. De visste alla de skulle lura ut henne och slå henne... 💔 Nån kunde ringt polisen eller kontaktat en vuxen.
Citera
2024-08-02, 13:12
Medlem
Citat:
Definiera "stor"?
Hur ska jag säga utan att kränka någon? Överviktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in