Citat:
Ursprungligen postat av
MagicaDHex
Tack för det du skrev.
Informativt och rationellt som förklarar utifrån ett psykologiskt perspektiv vart mycket högst troligen härstammar ifrån.
Som du säger att så många hakar upp sig över språkbruket, och det är inte alls orsaken. Att "ordet" var orsaken.. Inte alls.
De som tror/påstår att det är pga ett ord har inte förståelsen för att se det underliggande faktorerna.
En oviktig parentes, så tycker jag inte att BO var alldaglig - om du sett videon av henne från hennes 13-års dag så ser hon inte alldaglig ut, snarare väldigt söt och charmig.(Jag skulle vilja säga att hon såg mer "nord-europeisk" ut förra året").
Däremot så såg hon "alldaglig" ut i år. När hon färgat håret mörkt, de långa ögonfransarna, lösnaglarna osv. - mer som en sydeurope/från Mellanöstern
(Mer lik mördarna med andra ord)
Vilket för mig till nästa tanke.. varför valde/vad fick BO att ändra om sitt utseende?
Ville hon så gärna finna samhörighet/ha vänner/"ha någon" så att hon ändrade sitt utseende för att likna "monsterna" som senare avslutade hennes liv?
Tack, jag kan förklara mycket då jag själv var utsatt och har vuxut upp med en narcissist som.inte är antisocial och då blev den dåliga varpå utsattheten spred sig mycket samtidigt som mitt syskon reagerade på min (eller vår utsatthet) och utvecklade narcissism. Som exempel skrev jag i en annan brottstråd det här året varpå förövaren sökte upp mitt syskonn som reaktion i ett försök till dominans över mig då alöa vet att min familj har öppna armar för vem som helst så länge jag hålls nere på mattan. Jag könner att jag förstår en del mer på djupet såsom att se tillbaka och inse att mitt syskon tvingades att stänga av sin affektiva empati och överleva genom att acceptera att jag var sä.rr och därför
förtjänade när andra var ett reellt hot, skadade mig eller utsatte mig och att mitt syskons överlevnad hängde på att jag var den dåliga och förövarens bild av mig korrekt. Det viktigaste är att vi tillsammans bryter generationstrauman. Att vi ser till så nästa generationer utvecklas väl i harmoni utan våld eller hotet av våld.
Jag kan förklara saker för människor och även mitt syskon (som jag står nära men numera tolkar alla felaktiga beteenden som delar av dess narcissistiska störningar) men inte förändra de skador som uppstått. Mitt syskon gör inte någon illa men dess personlighet är viktig för den här sortens förövare eftersom den
förmänskligar förövare istället för att hjälpa den som utsätts. Den utsatta blir "problemet" inte alla mekanismer omkring den men framförallt, inom dess förövare.