Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-04, 06:52
Medlem
Ouelets avatar
Trump känner sig tydligen tvungen till att spela försvar och kör därför en massa ads i röda North Carolina. Lol.
Current Harris vs Trump polling averages from 538:

National: Harris +1.5

MI: Harris +1.8
WI: Harris +1.3
PA: Harris +0.5
NV: Even
GA: Trump +1.0
NC: Trump +1.3
AZ: Trump +2.0

https://x.com/gelliottmorris/status/1819786667554742752
2024-08-04, 12:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Trump känner sig tydligen tvungen till att spela försvar och kör därför en massa ads i röda North Carolina. Lol.

Jag tror det faktiskt är det smartaste han kan göra nu, han bör inte ta något för givet inte ens Texas.

Det har varit för många klavertramp på kort tid från hans sida, det bästa han kan göra är att köra hårt i alla stater och hoppas på att pengarna räcker hela vägen
2024-08-04, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror det faktiskt är det smartaste han kan göra nu, han bör inte ta något för givet inte ens Texas.

Det har varit för många klavertramp på kort tid från hans sida, det bästa han kan göra är att köra hårt i alla stater och hoppas på att pengarna räcker hela vägen
Nej nu ljuger ni. North carolina, Texas och Florida är röda stater.

Är nog snarare Harris som måste börja känna en viss desperation då smekmånaden snart är över och Trump trots allt leder.
2024-08-04, 14:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs

Är nog snarare Harris som måste börja känna en viss desperation då smekmånaden snart är över och Trump trots allt leder.

Jag tror du misstolkar vad jag säger.

Jag nekar inte att de är röda stater, problemet är att om Trump skrämmer bort republikanerna från att gå och rösta så hjälper det inte honom.

Han behöver inte kampanja i närheten av lika hårt i exempelvis Texas men han ska inte ta något för givet när det kommer till någon delstat och det är.på grund av att han har satt sig själv i en dålig situation.

Du har skrikit om hur hennes opinionssiffror är förfalskade, nu skriker du om att smekmånaden är över.

Tycker du inte att det är ett väldigt konstigt beteende från sin sida?

Ta ledigt från internet en liten stund, gå och läsa en god bok eller titta på någon film på bio.

Du behöver komma bort från all den här stressen
2024-08-04, 15:56
Avstängd
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs

Jag tror att du tar kritiken mot Trump väldigt personligt.

Inget hemskt kommer att ske mot just dig ifall han förlorar.
eller om han tappar i OU.

Kamala leder just nu i 4 swing States. Vi båda vet att hon kommer att leda över honom nationellt med.

Jag ser även att north Carolina går till Harris. Deras absentee ballots skickas ut om en månad.
2024-08-04, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Jag tror att du tar kritiken mot Trump väldigt personligt.

Inget hemskt kommer att ske mot just dig ifall han förlorar.
eller om han tappar i OU.

Kamala leder just nu i 4 swing States. Vi båda vet att hon kommer att leda över honom nationellt med.

Jag ser även att north Carolina går till Harris. Deras absentee ballots skickas ut om en månad.
Nej nu svamlar du. Är nog snarare eran besatthet vid Trump som blivit sjuklig.

Leder hon i fyra? Inte enligt rcp? Hon ligger under i alla utom Michigan? Kämpa Hasse!
2024-08-04, 16:15
Medlem
HomoDeuss avatar
Hon kommer att öka i OU ända fram till efter DNC. Och blir det Josh som VP så kommer det gå ännu bättre när hans kommande intervjuer kablas ut nationellt.
2024-08-04, 16:55
Avstängd
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Hon kommer att öka i OU ända fram till efter DNC. Och blir det Josh som VP så kommer det gå ännu bättre när hans kommande intervjuer kablas ut nationellt.
Väljer hon Josh Shapiro För att blidka big money donors och Wall Street?

Vet inte mycket om honom
2024-08-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet

Blir detta resultatet så vinner ju Harris, oavsett vem som tar Nevada, räcker att vinna de stater hon leder i.
Förutsatt att ingen annan stat går åt något annat håll än vad vi tror, vilket kan ske, åt båda hållen.

EDIT: Menar alltså andra stater än de swing states som diskuteras mest.
2024-08-04, 17:22
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Väljer hon Josh Shapiro För att blidka big money donors och Wall Street?

Vet inte mycket om honom

Nejdå. Han är moderat demokrat och väldigt populär over partigränserna i Pennsylvania, som är en swing state hon behöver.

Men han är också en väldigt bra talare och debattör, har ett språk som liknar Obamas, är väldigt engagerad och kommer gå hem stort på nationell nivå med. Alla (med lite hjärna och som inte frossar konspirationsteorier) gillar honom. Personligen tror jag att han är USA's näste president (näst-näste alltså, efter Kamala). Han har också varit vän med Kamala länge och är Bidens superfavorit.

Republikanerna är redan väldigt nervösa över honom och har börjar gräva upp (och pervertera) allt de kan hitta om honom. Och clownen har redan nämnt honom i sina tal och försöker få dems att inte välja honom som VP m.h.a lite ordinär skrämseltaktik (påstenden om att progressiva inte kommer att rösta på Harris p.g.a att han är jude, hur han agerade under belägringarna av universiteten och p.g.a en insändare han skrev som 20-åring).
Senast redigerad av HomoDeus 2024-08-04 kl. 17:36. Anledning: Skrivfel
2024-08-04, 17:37
Medlem
X3treams avatar
FiveThirtyEight: Kamala Harris Now LEADS Nationwide

https://www.youtube.com/watch?v=vgMIWFBvlTE
2024-08-04, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
FiveThirtyEight: Kamala Harris Now LEADS Nationwide

https://www.youtube.com/watch?v=vgMIWFBvlTE