Jag undrar förresten vad regelverker säger om husköparen hade velat skyffla dit lite mer sand så att denne hade fått lite mer sandstrand.
Husen på bägge sidorna har lite strand, men just detta hus har mest bara bryggan.
Roligt att det är fel i första meningen. Huset ligger inte alls på Norra Djurgården. Mäklaren måste vara mycket förvirrad kring vad områdena heter. (Huset ligger i Kaknäs vilket nog får anses ännu finare.)
Citat:
Detta unika boende på Norra Djurgården, bara ett stenkast från det gamla värdshuset Lidingöbro, …
De kommer också bli grannar med höghus snart. Så det är mer än galna grannar som kanske kan förvåna köparna.
Kanske bättre än den oljehamn som låg där innan men det riskeras förstås såväl insyn som en oerhörd massa mer spring i området. Å andra sidan blir det väl mer butiker och annan service på gångavstånd.
Idioti att köpa en del av ett sådant hus. Är som upplagt för extrem osämja mellan dom boende. Väldigt små föreningar innebär alltid kaos. Dessutom har säljaren ett enormt informationsövertag mot köparen.
Idioti att köpa en del av ett sådant hus. Är som upplagt för extrem osämja mellan dom boende. Väldigt små föreningar innebär alltid kaos. Dessutom har säljaren ett enormt informationsövertag mot köparen.
Exakt!!! Skulle inte bo där om jag så fick lägenheten. Föreställer mig även att det är lyhört. Redan konstaterad osämja och säkerligen en ständig känsla av att vara påpassad.
Ja Herregud vilket läge! På mäklarbilderna ser det ju oerhört idylliskt ut. Frågan är vilken granne som är värst, en oljehamn eller ett tätbebyggt lägenhetsområde? Men enligt mäklaren är allt perfekt:
”Villervallan har ett av Stockholms mest exklusiva sjölägen och ligger ostört vid vägen som slutar vid fastigheten”
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!