2024-08-07, 20:20
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
För att hon är under 15år. Men ju mer som kommer fram desto tydligare blir ju hennes delaktighet… men det spelar ingen roll, hon går fri ändå.

Edit: med fri menar jag att hon inte blir dömd för brottet. Men hon har ju ett LVU sen innan o lär vara ett bra tag på SIS nu, o ingen light avdelning då.

Här fick iaf jag mycket info. Lägger det här om någon mer är intresserad.
https://www.aklagare.se/lattlast/ung...-for-ungdomar/
Citera
2024-08-07, 20:22
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Tänk att hålla på att bli mördad av någon som samtidigt säger att de älskar dig. Det gör det nästan värre och vidrigare än om de var regelrätta fiender. Det gör det än mer förnedrande. Och att i tillägg ha blivit lurat dit av någon du ”lekte” med igår.

Eller hur...
E säger ju jag gör allt, snälla sluta.
Lyfter till och med huvudet när R säger till henne att lyfta det, så hon kan tejpas mer.

(Kanske hoppet att om hon gör som de vill så slutar de).
Alltså fy fan..
Finns inte ord
Citera
2024-08-07, 20:22
Medlem
På klippet 1:35 har E fortfarande skorna på sig.
Inte helt säker men tror att det ser ut så i det på 2:00 också.
Det på 0:40 är när dom tar av skorna.
Och sen det på 0:08 så lämnar ju M över kniven innan hon hämtar väskan.
Det kanske ligger något i det M skrivit om att R börjar skära i E, det kanske sker därefter M hämtade väskan.
Citera
2024-08-07, 20:23
Medlem
Har nu sett bilder respektive videor på mördarna på TT bl.a.

I de 4 filmer som finns tillgängliga här i forumet är det samma person som sitter på E i alla dessa och det är Rafaella. Det kan man tydligt se i 2min-videon, ca 0:52-0:53 in i klippet.
Citera
2024-08-07, 20:26
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Smaka på det här igen nu när ni sett ännu fler filmer o vidrigheter som tjejerna gjorde…

Raffe (13år) KOMMER GÅ HELT FRI FRÅN SIN DEL I MORDET!!!!!! INTE HÅLLAS ANSVARIG ALLS O INTE FÅ NÅGOT STRAFF!

Det MÅSTE till en förändring i Svensk lagstiftning där man vid grov brottslighet ska kunna dömas redan vid 13års ålder istället för 15år. LexEmilia ❤️
Som det är nu kommer en att bli dömd medan en inte blir det. Då frågar jag dig som är inne i svängen och hanterat både dömda och odömda ungdomar om det kommer att bli någon praktiskt större skillnad i de tvås tillvaro de närmaste åren? Blir det så är det en sak, men om inte förändrar en ändrad straffmyndighetsålder ingenting.
Citera
2024-08-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
12 sekunder in i 1:35 klippet!! 😭
Ser ut som att E försöker klappa på R! Alltså på ett vänligt sätt.
Blicken, rörelsemönstret! Totalt hjärtskärande att se. 💔

Jo, ser ut som det. Verkligen hjärtskärande 💔😢
Citera
2024-08-07, 20:37
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Här fick iaf jag mycket info. Lägger det här om någon mer är intresserad.
https://www.aklagare.se/lattlast/ung...-for-ungdomar/

Tack för att du delade.

Skadestånd.. ett jävla skämt!
Här får du 100.000 som betalning för att jag högg ihjäl din 14-åriga dotter, gör nått kul för pengarna.

Sveriges lagar kring ungdomsbrott är sjuka!
Citera
2024-08-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Eller hur...
E säger ju jag gör allt, snälla sluta.
Lyfter till och med huvudet när R säger till henne att lyfta det, så hon kan tejpas mer.

(Kanske hoppet att om hon gör som de vill så slutar de).
Alltså fy fan..
Finns inte ord

Tror också så, för jag reagerade på att E inte gör så mycket motstånd, inget alls egentligen. Och det kan vara förklaringen. Stackars flicka ❤️
Citera
2024-08-07, 20:46
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EllaaanH
Jag såg inte i något av klippen att hon fick en påse över huvudet, men såg stillbilder när hon hade en påse över huvudet.

Så därför tror jag att det finns ännu fler filmer än dessa som delats idag, eller så var det bara jag som helt enkelt missade när dem trädde påsen över huvudet på henne…..

Hon har inte påsen över huvudet i någon av dessa klippen.

Vart såg du de stillbilderna?
Citera
2024-08-07, 20:47
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Tack för att du delade.

Skadestånd.. ett jävla skämt!
Här får du 100.000 som betalning för att jag högg ihjäl din 14-åriga dotter, gör nått kul för pengarna.

Sveriges lagar kring ungdomsbrott är sjuka!

Ja, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Det är verkligen ett stort skämt. 🤬
Hade dock inte koll på detta med just bevistalan. Nej, lagarna måste ses över.
Lex Emilia nu. Det kan inte få fortsätta såhär.
Citera
2024-08-07, 20:48
Medlem
Citat:
Smaka på det här igen nu när ni sett ännu fler filmer o vidrigheter som tjejerna gjorde…

Raffe (13år) KOMMER GÅ HELT FRI FRÅN SIN DEL I MORDET!!!!!! INTE HÅLLAS ANSVARIG ALLS O INTE FÅ NÅGOT STRAFF!

Det MÅSTE till en förändring i Svensk lagstiftning där man vid grov brottslighet ska kunna dömas redan vid 13års ålder istället för 15år. LexEmilia ❤️

Men blir det egentligen så stor praktiskt skillnad för Melak och Raffe? Visst, Melak kommer gå igenom en riktig rättegång och få en formell dom att sitta på SIS, medans Raffe blir överlämnad till socialen, men deras "dom" kommer väl bli typ samma, dvs SIS? Förändringen jag tycker hade varit rimlig hade varit att båda får ett riktigt straff, dvs fängelse.
Citera
2024-08-07, 20:51
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
12 sekunder in i 1:35 klippet!! 😭
Ser ut som att E försöker klappa på R! Alltså på ett vänligt sätt.
Blicken, rörelsemönstret! Totalt hjärtskärande att se. 💔

Tänk att E fortfarande visar omtanke mot förövaren trots allt de utsätter henne för.
Om inte det är ett bevis på att hon hade ett hjärta av guld och enorm empati så vet jag inte vad.

Hjärtskärande när hon säger jag vill hem 💔😭
Stackars lilla flicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in