Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-27, 21:05
Medlem
theUFOsummoners avatar
Såg första avsnittet av NETFLIX ENCOUNTERS.

Av alla bra dokumenterade incidenter, väljer de "ett ljus i himlen"-fenomen utan något mer spännande än att två jaktplan verkar flyga "efter det". Det är nästan så man tänker att de gjort det avsiktligen.

För skeptiker kommer det bara förstärka bilden av UFO och Aliens som ett nonsens-ämne, vilket är synd, då det är allt annat än det.

Vad tycker ni andra?
Citera
2023-09-28, 06:17
Medlem
theUFOsummoners avatar
I episod två tar de upp Ariel School Encounter, som är betydligt bättre, men givetvis ska de också introducera en hobo som ska diskreditera hela caset, där ett 10 meter brett UFO i själva verket var en blänkande sten. Han menar att alla ljuger och att han startade ryktet på skolan. 6 år gammal?

Episod 2 är dock bättre än ettan, så rekommenderar att ni ser E2 direkt.
Citera
2023-09-29, 15:59
Medlem
Varför inte ta upp det bästa bevisade fallet någonsin - Varginha, Brasilien 1996.
Citera
2023-09-29, 18:36
Avstängd
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner

Av alla bra dokumenterade incidenter, väljer de "ett ljus i himlen"-fenomen utan något mer spännande än att två jaktplan verkar flyga "efter det". Det är nästan så man tänker att de gjort det avsiktligen.

För skeptiker kommer det bara förstärka bilden av UFO och Aliens som ett nonsens-ämne, vilket är synd, då det är allt annat än det.

Vad tycker ni andra?

Jag tycker den var väldigt intressant. Speciellt ufo-iakttagelsen i Stephenville. Där radarbilder hade begärts ut och de sammanföll med vittnesuppgifterna.
Citera
2023-09-30, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Jag tycker den var väldigt intressant. Speciellt ufo-iakttagelsen i Stephenville. Där radarbilder hade begärts ut och de sammanföll med vittnesuppgifterna.
Ja, första avsnittet var väldigt bra.
När ett fall både har mass sighting och radar data är det väl bevisat.
Hittills att döma av avsitt 1 och 2, en välgjord serie som inte känns för amerikaniserad och överdramatiserad.
Citera
2023-10-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan

Ja det är ju sk ”rådata” som krävs. Alltså så kan man enkelt dra en slutsats att personerna såg ufos den kvällen.
Citera
2023-10-07, 23:22
Medlem
Satuanuss avatar
Tyckte serien var bra och inte så flummig som vissa UFO dokumentärer kan vara.
Citera
2023-10-11, 20:00
Medlem
savoirfaires avatar
Sett alla nu. Det med skolbarnen i zimbabwe var mest intressant. Han som förnekade allt såg ju lite påtänd ut? Även om det inte var ett ufo/Alien så undrar man verkligen vad det var för nånting hände ju liksom
Citera
2023-10-15, 17:01
Avstängd
Brajebrasomfans avatar
Tredje avsnitt tycker jag är fantastiskt spännande. Den har alla ufologiska inslag en inbiten troende som jag kan önska. Flygande tefat, cylindriska farkoster, boskap som plötsligt försvinner, MIB och hypoteser om att UFOn har sina baser i havet. Men in black är ju skithäftiga och en av mina största idoler.

Fan... Kan inte det här bara vara sant?
Senast redigerad av Brajebrasomfan 2023-10-15 kl. 17:16.
Citera
2023-10-18, 11:03
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner

Vad tycker ni andra?

Tyckte den var sisådär. Men avsnitt fyra med UFO/UAP över nukleära anläggningar var intressant.
Kände inte till dom där över Fukushima men om man kan fastslå filmens äkthet är dom svåra att förklara.

Sedan kände jag inte heller till om Chernobyl. Finns det fler källor på att det var 3000 millisivert där och efter UFOt så var det bara 800millisivert.

Att UFO/UAP har släckt ner amerikanska kärvapensilon, jag har i tidigare dokumentärer sett att samma sak hänt i ryska avfyringsanläggningar.
Citera
2024-08-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Tyckte den var sisådär. Men avsnitt fyra med UFO/UAP över nukleära anläggningar var intressant.
Kände inte till dom där över Fukushima men om man kan fastslå filmens äkthet är dom svåra att förklara.

Sedan kände jag inte heller till om Chernobyl. Finns det fler källor på att det var 3000 millisivert där och efter UFOt så var det bara 800millisivert.

Att UFO/UAP har släckt ner amerikanska kärvapensilon, jag har i tidigare dokumentärer sett att samma sak hänt i ryska avfyringsanläggningar.
Kommer in i tråden 10 månader senare. Har just sett ”Encounters” på Neflix.
Håller med inlägget ovan, avsnitt 4 gav litet nya aspekter. Just Chernobyl och Fukushima kopplat till en tänkbar observationsexpedition av UFO:s är tilltalande.
Eftersom jag själv haft UFO-encounter kan jag instämma i att det är mindblowing och jag är inte samma människa som innan.
Hur har det förändrat mig? Jag känner en större koppling till universum, jag menar på ett astrofysiskt, filosofiskt, humanistiskt vis. Jag är inte rädd för det okända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in