Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-09, 23:32
  #853
Medlem
HomoDeuss avatar
RCP senaste polls för PA är 10 dagar gamla.
Citera
2024-08-09, 23:37
  #854
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Georgia spread enligt både RCPs och Fivethirtheights OU-sammanställningar just nu: Trump +0,6 %,
https://www.realclearpolling.com/pol...rump-vs-harris
https://projects.fivethirtyeight.com.../2024/georgia/

Pennsylvania: spread Harris +0,9 % (Fivethirtyeight).
Enligt RCP har spreaden gått från Trump +4,5 % (när Biden slutade) till nu senast Trump +1,8 %. Så tendensen är tydlig.

Josh Shapiro kommer, vad jag förstår, kampanja för Harris i PA. I mina ögon trolig som D:s nästa presidentkandidat.

De polls du refererar till. Är de utförda mot registrerade D och R väljare eller utförda mot personer "likely to vote" ?

När man frågar registrerade väljare får du ett redan färdigställt resultat. Då är det av vikt att se hur många procentenheter D och R som tillfrågats.

Titta på detta om du är intresserad av äkta information.
__________________
Senast redigerad av CapsLock99 2024-08-09 kl. 23:41.
Citera
2024-08-09, 23:40
  #855
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
De polls du refererar till. Är de utförda mot registrerade D och R väljare eller utförda mot personer "likely to vote" ?

När man frågar registrerade röstades får du ett redan färdigställt resultat.

Titta på detta om du är intresserad av äkta information.
Men du refererade själv till RCP och hävdade 287 elektorer just nu.
Sen kan jag hålla med om att olika OU kan ha olika kvalitet. Jag har dock inte tid själv att sitta och läsa in mig på varenda undersökning och får utgå ifrån att RCP och 538 visar hyfsat rätt, i vart fall rätt tendenser.
Citera
2024-08-09, 23:42
  #856
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Men du refererade själv till RCP och hävdade 287 elektorer just nu.
Sen kan jag hålla med om att olika OU kan ha olika kvalitet. Jag har dock inte tid själv att sitta och läsa in mig på varenda undersökning och får utgå ifrån att RCP och 538 visar hyfsat rätt, i vart fall rätt tendenser.

Så du väljer att inte se till denna ytterst viktiga faktor. Intressant.

Även vid detta faktum som sänker RCPs trovärdighet väsentligt leder Trump. Av de OUs som redovisas är det 2 eller 3 som jobbar utifrån likely voters och ej registrerade röster. För den som är någorlunda kunnig innebär detta att man kan konstatera att man kan presentera vilket resultat som helst i ett RCP average.

Bilden av att Kamala leder är viktigare än att hon defacto gör det skulle jag säga.
__________________
Senast redigerad av CapsLock99 2024-08-09 kl. 23:46.
Citera
2024-08-09, 23:45
  #857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
När Biden låg som allra sämst till i pollsen innan han avgick från att kandidera förklarade du att opinionsundersökningarna var värdelösa därför att de använder fel algoritmer. Biden skulle hur som helst vinna valet, påstod du då, och de som inte begrep detta var oubildade incels etc.

När blev enligt din åsikt opinionsundersökningarna meningsfulla igen och hur exakt har de ändrat sina algoritmer för att återigen bli trovärdiga i dina kritiska ögon?

Låter som något jag kan ha skrivit fast inte med de orden. Opinionsmätningar är en dagsnotering och det är väldigt svårt att i förväg förutsäga ett val innan man närmar sig datumet för röstningen och vet vilka frågor som kommer dominera och hur saker utvecklas inom de olika kampanjerna. MAGAs taktik den här gången verkar varit att tidigt bomba med olika opinionsmätningar som visar fördel Trump men så lång tid i förväg säger undersökningarna inte så mycket för de flesta väljare har inte ägnat så djupa tankar åt ett val flera månader fram.

Realiteten är att när väljarna väl bestämmer sig ser de till hur utvecklingen varit för deras egen situation, ekonomi, jobb, säkerhet och allt det där, har administrationen skött sig väl och saker är ok då talar lite för att de kommer förlora. En enkel sanning är att majoriteten av väljare inte vill ta några stora risker om saker är ok, det är därför jag säkert kan säga redan nu att demokraterna kommer vinna. Med Trump kan vad som helst hända, med Harris vet väljarna ungefär vad de får och även om de inte gillar allt i paketet så är det ok. Vi har sett detta många gånger tidigare i både USA och Sverige, en sittande regering som inte gör bort sig helt har goda möjligheter att få förnyat förtroende från väljarna.
Citera
2024-08-09, 23:58
  #858
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Harris leder nu i PA, MI, WI.

Blue wall baby

https://www.270towin.com/2024-presid...lection-polls/

Wisconsin, Minnesota och Michigan ser ut att vara säkrade för Harris.
Verkar som att Arizona, Georgia och Pennsylvania kommer att bli de 3 avgörande staterna. Alla 3 stater är det mindre än 1% skillnad.

https://www.270towin.com/maps/0JkLW.png
Citera
2024-08-10, 01:10
  #859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Wisconsin, Minnesota och Michigan ser ut att vara säkrade för Harris.
Verkar som att Arizona, Georgia och Pennsylvania kommer att bli de 3 avgörande staterna. Alla 3 stater är det mindre än 1% skillnad.

https://www.270towin.com/maps/0JkLW.png

Hon behöver antingen Pennsylvania, eller båda de andra två, förutsatt att hon vinner Michigan och Wisconsin.

Nevada är också en möjlighet, möjligen även North Carolina.
Citera
2024-08-10, 01:34
  #860
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Hon behöver antingen Pennsylvania, eller båda de andra två, förutsatt att hon vinner Michigan och Wisconsin.

Nevada är också en möjlighet, möjligen även North Carolina.

Trump leder ganska stort i alla opinionsundersökningar i Nevada.
North Carolina ligger Trump ganska så bekvämt före, om du ska ifrågasätta den staten så kan du ifrågsätta om Harris vinner Virginia.
Vi kan kasta omkring alla dessa stater mellan Harris och Trump.

Allt kommer att bygga på vem som vinner Pennsylvania. Det är den staten som kommer att avgöra valet.
Citera
2024-08-10, 01:38
  #861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Trump leder ganska stort i alla opinionsundersökningar i Nevada.
North Carolina ligger Trump ganska så bekvämt före, om du ska ifrågasätta den staten så kan du ifrågsätta om Harris vinner Virginia.
Vi kan kasta omkring alla dessa stater mellan Harris och Trump.

Allt kommer att bygga på vem som vinner Pennsylvania. Det är den staten som kommer att avgöra valet.

Nevada är jättejämnt:

https://projects.fivethirtyeight.com...l/2024/nevada/

Iofs är den så liten att det är ganska osannolikt att den blir avgörande, men det skulle kunna hända.
Citera
2024-08-10, 02:08
  #862
Medlem
IvankacuteTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Wisconsin, Minnesota och Michigan ser ut att vara säkrade för Harris.
Verkar som att Arizona, Georgia och Pennsylvania kommer att bli de 3 avgörande staterna. Alla 3 stater är det mindre än 1% skillnad.

https://www.270towin.com/maps/0JkLW.png
Wisconsin ser nog ut att gå till Trump ändå, kollade innan hur Trump har underskattats i just den staten 2016 och 2020 och det var alltså med nästan 5%.
Citera
2024-08-10, 02:10
  #863
Medlem
IvankacuteTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
De människor jag har minst respekt för i hela världen har alltså satt sitt sista hopp till opinionsundersökare som är uteslutna från seriösa sammanhang, och vars urval alltid består till 99% vita och 99% vita gamlingar som delar Trumps kognitiva defekter.

Okej. Det var ju intressant.
Vilka undersökningar tänker vi på? Bloomberg och morning consult?
Citera
2024-08-10, 02:13
  #864
Medlem
IvankacuteTrumps avatar
https://x.com/IAPolls2022/status/182...yPrQhQAAg&s=19

Ett av de mest träffsäkra instituten släppte dessa siffrorna under Harris smekmånadsfas(hon kommer att sjunka tillbaka till Bidens siffror i September).

Citat:
NEVADA
🟥 Trump: 48% (+3)
🟦 Harris: 45%
🟪 Other: 5%

PENNSYLVANIA
🟥 Trump: 46% (+2)
🟦 Harris: 44%
🟪 Other: 5%

WISCONSIN
🟥 Trump: 49% (+1)
🟦 Harris: 48%
🟪 Other: 2%

NORTH CAROLINA
🟥 Trump: 49% (+4)
🟦 Harris: 45%
🟪 Other: 4%

ARIZONA
🟥 Trump: 48% (+1)
🟦 Harris: 47%
🟪 Other: 4%

MICHIGAN
🟦 Harris: 49% (+2)
🟥 Trump: 47%
🟪 Other: 2%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in