Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-12, 17:23
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Hur många måste en grupp ha för att vara immun emot att bli utpekade för något som deras ideologi/religion går ut på?
Du menar att islam går ut på att massmörda besökare på Taylor Swifts konserter? Det får du nog isf styrka på något sätt isf.

Islamism däremot går ju faktiskt ut på att förändra hela samhället, och för vissa islamistiska grupper som t ex Daesh med väldigt brutala metoder. Minst en av männen bekänner sig ju också till just Daesh.
Senast redigerad av nerdnerd 2024-08-12 kl. 17:25.
Citera
2024-08-12, 17:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Du menar att islam går ut på att massmörda besökare på Taylor Swifts konserter? Det får du nog isf styrka på något sätt isf.

Islamism däremot går ju faktiskt ut på att förändra hela samhället, och för vissa islamistiska grupper som t ex Daesh med väldigt brutala metoder.

Islams mål är världsdominans där alla som inte är muslimer ska förslavas eller dödas. Så ja. Även om de kanske inte nämner just Taylor Swift eller koncerter rakt ut.
Citera
2024-08-12, 17:28
Medlem
Citat:
Okej, då kan du visa färskare siffror som visar att stödet har minskat då?
Jag vet vad tråden handlar om, jag ficjk en fråga om att visa något. jag visade något och du kommer in som en inavlad autist och börjar gorma som om du gått i skola hos vatniksen i Ukraina forumet.

Jag förklarade just för dig att topic är Österrike. Du visade alltså inget som hade med Österrike att göra. Fattar blockmongot?
Varför ska jag hjälpa dig att hitta saker som bevisar vad du påstår? Nä du, den gubben går jag inte på.
Citera
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Islams mål är världsdominans där alla som inte är muslimer ska förslavas eller dödas. Så ja. Även om de kanske inte nämner just Taylor Swift eller koncerter rakt ut.
Tycker du ja. Och det styrker du med..?
Citera
Avstängd
KingHisss avatar
Citat:
Du anser alltså att Hamas inte kan klassas som islamister då? Men du ahr rätt i sak, nästan alla muslimer hatar judar så man kanske får en felaktig bild om man frågar om hamas gör rätt eller inte.

Vet inte om det är riktigt vad du ville få fram av det hela dock.

Här har vi andelen som vill ha sharia. Och då ska nämnas att inte alla extremister vill ha sharia.
https://www.pewresearch.org/religion...iety-overview/

https://www.pewresearch.org/religion...-about-sharia/

Tänk sedan att det krävs färre än 5% för att det ska bli ett problem.

Enligt demokratisk lag krävs 51% för förändring av lagen, sen att 5% kan skapa problem det r helt sant. Men därför har vi polis, special polis, insats styrkor och underrättelsetjänsten och i slutändan militär.

Hamas gjorde fel i sak / det är ett pågående tyst krig / och det Israel gör nu det vill jag inte kommentera. Det får mannen med liten mustasch att framstå som dagis. Är ändå Pro-israeli, men jag stödjer inte deras höger-hökar.

Hamas är inte bara Islamister de är terrorister men inte rätt troende muslimer. De skiter helt i krigets lagar (om det nu finns ngra) men kan jag vända andra kinden till eller ta öga för öga, vilket av dessa alternativ skapar en bättre värld för framtiden?
Citera
2024-08-12, 17:31
Avstängd
Citat:
Tycker du ja. Och det styrker du med..?

Varför försöker du ifrågasätta något som du inte har kunskap om? Läs koranen och ett gäng haditer sedan kan du komma tillbaka.
Citera
2024-08-12, 17:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Jag förklarade just för dig att topic är Österrike. Du visade alltså inget som hade med Österrike att göra. Fattar blockmongot?
Varför ska jag hjälpa dig att hitta saker som bevisar vad du påstår? Nä du, den gubben går jag inte på.

Du borde läsa igenom tråden igen.
Citera
2024-08-12, 17:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Enligt demokratisk lag krävs 51% för förändring av lagen, sen att 5% kan skapa problem det r helt sant. Men därför har vi polis, special polis, insats styrkor och underrättelsetjänsten och i slutändan militär.

Hamas gjorde fel i sak / det är ett pågående tyst krig / och det Israel gör nu det vill jag inte kommentera. Det får mannen med liten mustasch att framstå som dagis. Är ändå Pro-israeli, men jag stödjer inte deras höger-hökar.

Hamas är inte bara Islamister de är terrorister men inte rätt troende muslimer. De skiter helt i krigets lagar (om det nu finns ngra) men kan jag vända andra kinden till eller ta öga för öga, vilket av dessa alternativ skapar en bättre värld för framtiden?

Vilka lagar gjorde att vi tillät böneupprop samt införde halalmat i skolor? man behöver inte ändra lagarna demokratiskt om man kan införliva sina egna lagar i ett samhälle i alla fall. När ändrade vi våra lagar så att Romerna kunde ha sina domstolar? Jag måste missat det för de har egna domstolar.
För inte så länge sedan rapporterades det om sedlighetspoliser i vissa invandrartäta områden i Stockholm. Vilka lagar hade ändrats för att det skulle hända?

De flesta muslimer i världen stödjer det vissa av er kallar islamism så muslim är en helt korrekt term att använda. Speciellt som islam inte skulle existera utan det som kallas för islamism.

Att vända andra kinden till muslimer ses som ett svaghetstecken som de utnyttjar direkt.
Citera
2024-08-12, 17:43
Avstängd
KingHisss avatar
Citat:
som islam inte skulle existera utan det som kallas för islamism.

Att vända andra kinden till muslimer ses som ett svaghetstecken som de utnyttjar direkt.

Det är väl tvärtom Islamism skulle inte existera utan Islam?

Det du skriver om halal och böneutrop handlar om religionsfrihet (och en viss slapphet i lagstiftningen) inga lagar har ändrats det bara var så från början samma med Zigenarrådet de är en minoritet och tillåts utöva sina seder och bruk. Men ingen lag har ändrats för dessa fenomen. Har att göra med ngn stadga i FN mänskliga rättigheter som sverige var tidiga att skriva under.
Citera
2024-08-12, 17:44
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Varför försöker du ifrågasätta något som du inte har kunskap om? Läs koranen och ett gäng haditer sedan kan du komma tillbaka.
Enligt DIN tolkning ja. Men hur tolkar världens ca 1 miljard muslimer det? Islamister däremot...

Och alltså helt rätt att ändra rubrik.
Citera
2024-08-12, 17:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Det är väl tvärtom Islamism skulle inte existera utan Islam?

Det du skriver om halal och böneutrop handlar om religionsfrihet (och en viss slapphet i lagstiftningen) inga lagar har ändrats det bara var så från början samma med Zigenarrådet de är en minoritet och tillåts utöva sina seder och bruk. Men ingen lag har ändrats för dessa fenomen. Har att göra med ngn stadga i FN mänskliga rättigheter som sverige var tidiga att skriva under.

Precis. Vi lät det ske utan lagändringar, vilket var min poäng.
Citera
2024-08-12, 17:46
Avstängd
Citat:
Enligt DIN tolkning ja. Men hur tolkar världens ca 1 miljard muslimer det? Islamister däremot...

Och alltså helt rätt att ändra rubrik.

Nej inte min tolkning. Muslimer (och icke-muslimer) får inte tolka koranen. Bara Ulama och Kalifer får göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in