2024-08-13, 00:27
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Du kan väl räkna lite på det. Utgå ifrån noll-friktion för enkelhetens skull, så blir det en närmast trivial vektor att räkna på.

Och ja, du bör absolut strössla järnfilsspån över dig, ta ett foto och dela med oss sen.

Helt underbart! Väntar med spänning. :-P
Citera
2024-08-13, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Var är din plus- respektive minuspol?

Faktiskt har det magnetiska fältet inga poler! (Gauss' lag för magnetiska fält: div B = 0)!
Citera
2024-08-13, 10:47
Medlem
Brajias avatar
Pudra dig med talk först och se sedan om du kan få en kapsyl att fastna.
Citera
2024-08-13, 11:36
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Pudra dig med talk först och se sedan om du kan få en kapsyl att fastna.

En sån enkel grej som kapsyl mot pannan.. i Sverige går det inte att diskutera varför våra kroppar är elektromagnetiska.. för i Sverige är stoltheten för stor.. att ingen vill bli lurad att lyfta en kapsyl till pannan, och slösa såååå mycket energi.

Min sax är permanent magnetiskt nu pga min kropps magnetism som förändrar atomer i rostfritt stål.
Tråkigt när ingen brydde sig om bevis för att en människas kroppsmagnetism kan göra rostfritt stål magnetiskt.

Vad säger det om min hälsa tror du när mitt magnetfält kan ändra i stålets atomer?

Borde ha fattat att jag är i Sverige så här blir det aldrig nån diskution om våra kroppars magnetism..

istället blev det döda människor som skrev att dom har minsann inget magnetfält alls.

Svenska zombies skrev, men tyvär ingen som ville diskutera magnetism.. kvar sitter jag med en magnetisk sax och undrar.
Citera
2024-08-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag snubblade över en video där en gubbe sätter fast metallobjekt på kroppen, medans han uppmanade folk att testa själva.

Jag testade såklart, och märkte då att visst gör magnetism att metallobjekt fastnar på min kropp.

Speciellt kapsyler, dom fungerar till och med att fästa på mina armar.

Min fråga är vad denna magnetism kan säga om en persons hälsostatus?

Är den svagare när människan är sjuk tex?
Yes detta är bevisat för många år sen
https://ned.ipac.caltech.edu/level5/...2/Vallee1.html

Antar att du även tog Corona vaccinet ?
Citera
2024-08-13, 21:10
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Yes detta är bevisat för många år sen
https://ned.ipac.caltech.edu/level5/...2/Vallee1.html

Antar att du även tog Corona vaccinet ?

Haha ja man tänker ju på folk som satte magneter på deras vaccinhål och hävdade att det var nå metall i vaccinen mot covid. Om det är det du syftar på dvs att jag kanske blev magnetisk av vaccinet?

Jag är ovaccinerad iaf, och det är på bröstet och i pannan , ibland även armarna.. som metallobjekt fastnar.

Möjligtvis hade jag kunnat hålla en liten magnet på armen med magnetism från armen, men magneten har ju inget att fästa i på kroppen. Inge metall.
Citera
2024-08-13, 21:50
Medlem
Citat:
Haha ja man tänker ju på folk som satte magneter på deras vaccinhål och hävdade att det var nå metall i vaccinen mot covid. Om det är det du syftar på dvs att jag kanske blev magnetisk av vaccinet?

Jag är ovaccinerad iaf, och det är på bröstet och i pannan , ibland även armarna.. som metallobjekt fastnar.

Möjligtvis hade jag kunnat hålla en liten magnet på armen med magnetism från armen, men magneten har ju inget att fästa i på kroppen. Inge metall.
Graphine oxide som bevisat finns i vaccinet
Kroppen bryter ner oxide- graphine binder till järn och skapat en " magnet "
Citera
2024-08-13, 22:47
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Graphine oxide som bevisat finns i vaccinet
Kroppen bryter ner oxide- graphine binder till järn och skapat en " magnet "

Detta är mer tallkottkörteln och nån punkt ovanför hjärtat i mitten av bröstet.. Där är iaf min kropps magnetism starkast.

Har två kapsyler fästa på min panna just nu, med magnetism från tallkottkörteln i mitten den också, fast i mitten av hjärnan.
Citera
2024-08-14, 00:22
Medlem
Brajias avatar
Citat:
En sån enkel grej som kapsyl mot pannan.. i Sverige går det inte att diskutera varför våra kroppar är elektromagnetiska.. för i Sverige är stoltheten för stor.. att ingen vill bli lurad att lyfta en kapsyl till pannan, och slösa såååå mycket energi.

Min sax är permanent magnetiskt nu pga min kropps magnetism som förändrar atomer i rostfritt stål.
Tråkigt när ingen brydde sig om bevis för att en människas kroppsmagnetism kan göra rostfritt stål magnetiskt.

Vad säger det om min hälsa tror du när mitt magnetfält kan ändra i stålets atomer?

Borde ha fattat att jag är i Sverige så här blir det aldrig nån diskution om våra kroppars magnetism..

istället blev det döda människor som skrev att dom har minsann inget magnetfält alls.

Svenska zombies skrev, men tyvär ingen som ville diskutera magnetism.. kvar sitter jag med en magnetisk sax och undrar.
Okay, tar det som att kapsylen inte fastnade nãr du använde kroppspuder och att din "magnetism" egentligen bara var klibbigt svett.
Som jag trodde, vetenskap - foliehatt 9999999999999+1 - 0
Citera
2024-08-14, 01:17
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Okay, tar det som att kapsylen inte fastnade nãr du använde kroppspuder och att din "magnetism" egentligen bara var klibbigt svett.
Som jag trodde, vetenskap - foliehatt 9999999999999+1 - 0

Träffade två poliser idag, dom tvingade mig att hänga med dom på deras jobb i några timmar.

Dom undrade varför jag hade två kapsyler lol, så jag satte fast dom på pannan.

Nu har jag lärt mig nå nytt sa den kvinnliga polisen.

Jag borde dock ha sagt att jag har konstiga krafter och skjuter elektromagnetiska orbs med händerna när jag blir arg.. sen skulle jag vart knäpptyst och stirrat manliga snuten medans kapsylerna sitter kvar i pannan på mig.
Hade vart kul.
Citera
2024-08-14, 09:34
Medlem
Citat:
Ja såna metallkapsyler från flaskor, dom sitter fast ganska bra i pannan. Testa själv. Bra partytrick om du låtsas som ingenting medans du sätter en kapsyl i pannan.

Koolt om nån alkis har klurat ut detta.

Svett hade nog fungerat som glidmedel, inte som klet.

om det vore magnetism skulle även ett foliepapper fastna

jag tror den fastnar pga sugproppseffekten när man trycker bort luften när man trycker den mot pannan

Alkisar har ju rätt trist på sina parkbänkar, så att pilla med såna saker som sin kapsyl känns inte långsökt
Citera
2024-08-14, 09:36
Medlem
alkisar brukar ju även öppna kapsylen med tändare, genom ett grepp
Är tändaren magisk då?

Fastnar kapsylen om man sätter fast den omvänt, med släta sidan mot pannan? borde den göra, väger samma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in